Segona edició del torneig Robotseny

Per segon any s’ha dut a terme la Robotseny, una fira de treballs tecnològics ideats i desenvolupats pels nois i les nois dels centres del Baix Montseny i una competició de robòtica escolar.

En l’edició d’enguany el guió de la trobada era La mobilitat en tots els seus vessants. Amb aquest objectiu els alumnes dels centres de primària i de secundària van idear diferents projectes que pretenien donar solucions a problemes que havien detectat en aquest àmbit. Propostes tan diverses com rampes portàtils per facilitar l’accessibilitat a tots els espais als discapacitats, carrils patinet per millorar la mobilitat urbana o rutes virtuals amb realitat augmentada, entre moltes altres, van captar l’atenció de tothom que circulava pels carrers de Sant Celoni. I és que per exposar els seus treballs els centres van omplir els carrers del centre de la vila de tot tipus de propostes.

Parades on cada centre exposa el projecte ideat pels nois i noies

Parades on cada centre exposava el projecte ideat pels nois i noies

I el centre de la plaça el van ocupar uns petits robots creats pels mateixos nois i noies que pretenien superar uns reptes ideats per l’organització inspirats també en els problemes de mobilitat que afecten el territori. Aquests robots s’havien de moure per un taulell que representava la comarca i, de forma totalment autònoma, havien de fer tasques com recuperar un tren avariat, permetre arribar els alumnes de diferents poblacions al seu centre escolar o arreglar un pont caigut.

Taulell de competició inspirat en la mobilitat

La trobada, que va començar a les 11 i del matí amb alumnes de primària i primer i segon d’ESO es va concloure amb un gran èxit de participació a les 8 del vespre amb els seus companys més grans de tercer i quart d’ESO, Batxillerat i cicles formatius que van presentar robots ballarins, seguidors de línies i els sempre espectaculars robots lluitadors de Sumo.

Entrega de premis a la Plaça de la Vila de Sant Celoni

Aquesta trobada, organitzada pels centres de la zona i pels SE del Vallès Oriental III, també va comptar amb la col·laboració dels ajuntaments i de les empreses del territori que van col·laborar en l’organització de l’esdeveniment i van obrir les seves portes als nois i noies.

Aquest article ha estat publicat en General, Innovació Educativa, Robòtica Educativa, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Segona edició del torneig Robotseny

1. Retroenllaç: Segona edició del torneig Robotseny | Se...