App Awards 2016

El darrer dissabte de juny el Departament d’Ensenyament es va dur a terme l’acte de presentació dels finalistes dels App Awards d’enguany a l’Auditori de Barcelona en col·laboració amb mschools.

En aquesta edició i a diferència de les anteriors, es van presentar i premiar els treballs desenvolupats des de dues òptiques diferents, els finalistes del concurs Mobile History Map i els finalistes dels App Awards.

appawards2016

Mobile History Maps és un entorn de georeferenciació col·laboratiu on els participants hi publiquen informacions del territori. Hi tenen cabuda des de recorreguts mitjançant els quals es pot seguir la biografia de personatges cèlebres, fins a ressenyes d’elements patrimonials emblemàtics. En aquesta edició dels premis es demanava recollir testimonis per mostrar com eren els llocs, persones, i costums de vida al segle passat. En la present edició, els guanyador de la categoria de primària van ser els alumnes de l’escola Vedruna de Ripoll amb un treball sobre el tren a Ripoll i en la categoria de secundària els alumnes de l’INS Estany de la Ricarda del Prat del Llobregat amb un recull de les indústries del segle XX. Aquí podeu consultar els treballs guanyadors.

Per una altra banda, els premis App Education reconeixien les apps desenvolupades pels alumnes en el marc del programa mschools. En aquesta categoria hi van participar alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius i pretenien ajudar a solucionar problemàtiques tan diverses com el càlcul energètic de la llar, dislèxia, o el control d’una mà biònica. Els centres guardonats van ser el Col·legi Frangoal de Castelldefels, l’Institut Roseta Mauri de Reus, el Col·legi Montserrat de Barcelona, l’Institut Baix Camp de Reus, el Col·legi Immaculada Concepció de Lloret de Mar, l’Institut Mare de Déu de la Candelera de l’Ametlla de Mar, el Col·legi Sagrada Família de Santa Perpètua de la Mogoda, l’Institut Torre del Palau de Terrassa i l’Institut de Palamós i aquí podeu descaregar-vos les apps presentades.

Del Maresme Vallès Oriental, cal destacar la participació dels centres INS Carles Vallbona de Granollers amb un parell d’apps per facilitar l’aprenentatge mitjançant unes apps que facilitaven la creació de tests, la SI Manuel Carrasco i Formiguera que va presentar una agenda escolar col·laborativa, Sant Antoni de Pàdua de Mataró amb EvoCoin, l’INS Montmeló amb l’app Whatever i l’INS Valerià Pujol presentant Electricity Calculator.

Aquest article ha estat publicat en General, Innovació Educativa, TAC/TIC, Tecnologies Mòbils. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.