2a Sessió del Seminari TAC de Sant Celoni

Acta de la segona sessió del seminari de coordinadors/es TAC dels centres del Baix Montseny

Data: 10 de desembre de 2012

Anàlisi de la situació dels centres (2)

Es fa una explicació del que diu la normativa d’inici de curs sobre les Comissions TAC i es revisa la Plantilla de document públic de Pla TAC de centre del Seminari TAC de la zona del Baix Montseny
Es passa un formulari/enquesta per saber com està la situació a cada centre.
El resultat ha estat aquest:

Com a conclusió podem dir que és molt important que a cada centre estigui constituïda la comissió TAC formada per representants de diferents cicles i amb una forta implicació de l’equip directiu.
Aquesta comissió és un dels canals per transmetre al centre els temes tractats al Seminari de coordinadors TAC i el seu treball ha d’estar recollit i reconegut en la memòria del Pla anual del centre.

Com treballarem el tema de les programacions des del seminari?(1)

– Programació de Continguts Digitals a Infantil-Primària i Secundària:
S’explica la
proposta de Boris Mir en el que es veuen les dimensions de les competències digitals.
Es mostren també
un llistat de models i propostes de programació/seqüenciació de Continguts en Competències Digitals Recurs
En fem grups per elaborar una seqüenciació de continguts digitals als diferents cicles i etapes.

– Programació d’expressió escrita utilitzant les TAC a Infantil-Primària i Secundària:
Com a pas següent es faria una programació de propostes TAC en expressió escrita. Aquesta documentació que hi ha a continuació és per mirar-la i tenir-la present quan la treballem.

Expressió escrita i competència digital PDF Recursos de Llengua a la xarxa: Model de graella de programació de l’escola L’Estelada fitxer

Generadors d’activitats (1)
Com a continuació de la programació d’expressió escrita Josep Painous presenta un exemples d’activitats generades amb Google docs i que es recullen en aquesta carpeta. Recursos L’Estelada fitxer
Amb aquest tipus d’organització es facilita una programació per nivells que permet organitzar les activitats que realitza l’alumnat. A l’escola L’Estelada tots els alumnes tenen correu gmail generat amb un Google apps del centre.
Ens faciliten també l’accés a tots els recursos d’activitats generades en Google docs.
Hem d’anar a la web de l’escola L’Estelada: http://ceiplestelada.org/
I clicar on diu Nova Intranet. Ens identifiquem com visitant i contrasenya estelada
Accedim després a Drive and Docs. Anem a Crea/des de la plantilla i surten les plantilles de totes les activitats. En fem una copia i la podem desar al nostre Google docs.

Els espais digitals i comunicatius del centre:
S’informa que des del Departament ens demanen de tractar  el tema de les webs dels centres. Aquest és ja un dels temes previstos pel nostre seminari ja que forma part del model de Pla TAC elaborat el curs passat.
La informació ja està disponible: Document elaborat per: Àrea de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya fitxer
I aquest serà el punt d’anàlisi de zona que es tractarà a la propera sessió.

Informacions
Es passen aquestes 3 informacions que ens donen des dels SSTT del Maresme-Vallès Oriental
1) Proposta Jornada tècnica de clonació de màquines. Després de les jornades tècniques de l’any passat es va fer una valoració i van sorgir, com a temes pendents, la clonació de màquines i el deepfreezer. Hem prioritzat fer una jornada tècnica sobre la clonació de màquines (utilitzant el clonezilla). La proposta inicial és realitzar-la el dilluns 18 de febrer de 15.00 a 18.00h (coincidint amb l’horari destinat a seminari).
2) Alguna escola vol compartir la seva experiència a la Jornada de Protecció de Dades de l’abril (data a concretar)? Cal comunicar-nos-ho abans de dimarts 18 de desembre.
3) Recordar que cal que els tècnics de T-systems lliurin tota la documentació de contrasenyes del maquinari del centre a la direcció.

Abans de la propera sessió:
Omplim una wiki del moodle amb propostes de continguts digitals pel 2n cicle de l’educació infantil i els diferents cicles de l’educació primària, per poder debatre-ho conjuntament a la propera sessió.

Aquest article s'ha publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.