En la curiositat d’aquest mes vam treballar una de les audicions més escoltades a les escoles del món: Un fragment de la primavera d’Antoni Vivaldi (Les quatre estacions).
Cada classe hem interpretat aquesta audició de diferents maneres i utilitzant diferents materials.
Aquesta audició és un rondó. Cada frase descriu un element de la primavera.
La frase A representa la Primavera en el seu estat més pur.
La frase B representa el vol i cants dels ocells.
La frase C representa els corrents d’aigua.
La frase D representa una tempesta.
La frase E representa el naixement de la flor.
Nosaltres, tot això ho hem dramatitzat de la següent manera:
primavera per gcaldero
Arxiu mensual: abril 2013
CANÇÓ: Sant Jordi, la pricesa, la rosa i el drac.
Aquesta ha estat la cançó que els nens i nenes de 1r hem cantat per celebrar la diada de Sant Jordi!!!
INSTRUMENTACIÓ: Move your body
Una cançó més que hem instrumentat amb flautes!!
move_your_body per gcaldero
CANÇÓ: Sant Jordi i el drac.
Enguany el Gerard ens va proposar 4 cançons de Sant Jordi de les quals n’havíem de triar una. La que més ens va agradar fou “Sant Jordi i el drac” i sona així de bé!!!
st_jordi_drac per gcaldero
DRAMATITZACIÓ: Les onades
AUDICIÓ DRAMATITZADA: La primavera de Vivaldi
En la curiositat d’aquest mes vam treballar una de les audicions més escoltades a les escoles del món: Un fragment de la primavera d’Antoni Vivaldi (Les quatre estacions).
Cada classe hem interpretat aquesta audició de diferents maneres i utilitzant diferents materials.
Aquesta audició és un rondó. Cada frase descriu un element de la primavera.
La frase A representa la Primavera en el seu estat més pur.
La frase B representa el vol i cants dels ocells.
La frase C representa els corrents d’aigua.
La frase D representa una tempesta.
La frase E representa el naixement de la flor.
Nosaltres, tot això ho hem dramatitzat en dos grups i cada grup de la següent manera:
primavera_01 per gcaldero
primavera_02 per gcaldero
DANSA I MOVIMENT: Vals mexicà
Una dansa lliure que ens ha servit molt per a reconèixer una estructura binària: la frase A i la frase B. Voleu saber què fèiem a cada frase???
vals_mexica per gcaldero
QUALITATS DEL SO: l’agut i el greu
Per anar adquirint aquests conceptes qualitatiu del so “l’agut i el greu”, un grup de classe s’ha imaginat que era el llop i l’altre que era la caputxeta. El llop representava el so greu. La caputxeta l’agut i…
… ens ho hem passat “PIPA!!!”
caputxeta_llops per gcaldero
CANÇÓ i DRAMATITZACIÓ de Sant Jordi
La cançó d’un drac ferotge, del Jordi Tonietti, ha estat la cançó escollida per a la classe dels conills per cantar-la per Sant Jordi i…
… ens a agradat moltíssim!!!

Un drac ferotge per la boca:
treu foc, treu foc.
No menja pa ni menja coca:
treu foc, treu foc.
La gent s’espanta quan el veu.
Qui no l’ha vist mai no s’ho creu.
Drac catacric, catacrac,
no em fas cap por,
catacric, catacrac,
tu ets com un xai
oi que sí, què carai!
i jo el pastor, sí senyor!
Un drac ferotge per la boca:
treu foc, treu foc.
No menja pa nio menja coca:
treu foc, treu foc.
Se’l pot trobat a qualsevol llac:
és un drac verd i remullat.
La cançó ens ha quedat així de bé!!!
drac_ferotge per gcaldero
Però a part de treballar aquesta cançó per Sant Jordi, també hem fet una dramatització molt simple però amb la qual hem rigut moltíssim!!!
HI HAVIA UN DRAC…
hi_havia_drac per gcaldero
CANÇÓ DRAMATITZADA: Sant Jordi arriba
Enguany una de les cançons que hem treballat per la diada de Sant Jordi ha estat aquesta:

Sant Jordi arriba com un cavaller
amb la seva llança travessa el carrer.
Ja veu la princesa que el drac vol menjar,
si no va de pressa ella es morirà.
Li clava la llança, cau escalabrat.
La pobra princesa, visca! s’ha salvat!
La rosa creixia. Sant Jordi l’agafà
i a la princesa li ha regalat.
Nosaltres l’hem cantat així de bé!!!
st_jordi_arriba per gcaldero
A més a més l’hem intentat dramatitzar així:
st_jordi_arriba_drama_01 per gcaldero