Així és com ens ha quedat la cançó que fa uns quants dies us vam presentar com a karaoke.
Què us sembla???
carnestoltes per gcaldero
Arxiu mensual: febrer 2012
RITME I MOVIMENT: Estem divinament
Aquest exercici ens ha servit per agafar consciència del nostre propi cos, sensibilitat corporal. És un exercici lliure que conclou en accions agradables per tots nosaltres: rascar-nos els cabells, estirar-nos, imaginar-nos un aparador suculent, saltar…
estem_divinament_02 per gcaldero
estem_divinament_01 per gcaldero
AUDICIÓ: Guillem Tell
Avui, un cop més, la Baldufa ens ha marejat.
Hem tingut la gran sort de poder gaudir d’una representació exclusiva de l’òpera adaptada per a nens i nenes “Guillem Tell”.
El “Petit Liceu” ofereix a la seva programació d’aquest curs escolar aquest espectacle. Un espectacle produït per la Baldufa.
Els actors que hem vist avui a l’escenari ens han fet passar molt bons moments.
Rialles, pors, intrigues, cants, aventures, il·lusió, màgia, neguit, expectació…
Gràcies per deixar-nos compartir aquest moment tan especiaal per vosaltres i per nosaltres.
Guillem Tell on PhotoPeach
INSTRUMENTACIÓ: Move your body
El grup B de 4t ha instrumentat una cançó divertida. Aquí hi ha enregistraments en petit grup.
move_your_body_b00 per gcaldero
move_your_body_b01 per gcaldero
move_your_body_b02 per gcaldero
move_your_body_b03 per gcaldero
INSTRUMENTACIÓ: Records
EL MÓN DE LA PERCUSSIÓ
El dijous dea 8 de març, ela nens i nenes de 4t ens n’anirem a l’Auditori a aprendre moltes coses sobre els instruments de percussió, però de moment des de la classe de música ja podem començar a aprendre alguna coseta.
La percussió és una enorme família d’instruments en la quals la
característica comuna és que l’emissió del so es produeix picant (ja
sigui amb les mans o les baquetes) o sacsejant l’instrument (p.ex.
maraques). Juntament amb la veu humana és un dels instruments més
antics de la humanitat.
En els seus inicis complia una funció; en les primeres civilitzacions prehistòriques
servia com a mitjà de comunicació entre tribus, d’una
manera semblant al llenguatge morse.
Posteriorment, en civilitzacions con l’egípcia, es feien servir alguns
instruments de percussió en rictus religiosos.
A l’edat mitjana la percussió a Europa complia dues funcions: d’una
banda acompanyar la música popular, mitjançant petits instruments
com panderos, sonalles… i d’altra banda complia una funció militar,
juntament amb les trompetes i cornetes. Degut a això els instruments
de percussió mai van entrar a formar part de la litúrgia catòlica, degut
a que se’ls associava a la guerra o al paganisme.
Més endavant els instruments de percussió es comencen a afegir a
l’orquestra, inicialment per a recordar aquestes funcions militars i
posteriorment fins als nostres dies emprant els diferents timbres i
recursos rítmics que ofereix.
La percussió també ha pres part important del repertori de música de
cambra i solo durant els segles XX i XXI ja que el seu desenvolupament
organològic s’ha realitzat durant aquests darrers segles.
A més a més, la família dels instruments de percussió també compren
instruments tradicionals d’altres cultures, que han estat adoptats per
cultures diferents a la d’origen. També trobem instruments nous que
han estat creats durant aquest segle i l’anterior.
Moltes vegades no ens n’adonem que tenim un molt bon instrument de
percussió amb nosaltres, és el propi cos. Amb aquest podem emetre
molts tipus de sons, fins i tot podem utilitzar la tècnica vocal de
manera percussiva, així com diversos sons aguts i greus depenent de la
zona del cos on percudim, això sí, sense fer-se mal!
EL NOSTRE COS:
PERCUSSIÓ VOCAL.
[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/XDsMosSRDPU” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]
PERCUSSIÓ VOCAL.
[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/Ghj977-IiPI” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]
PERCUSSIÓ CORPORAL:
[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/B2UcIaIe2xE” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]
També tenim elements comuns dins la nostra vida diària que ens
permeten gaudir de tocar, per exemple els bidons de plàstic, ja siguin
d’aigua o de combustible. Les llaunes de refresc, els estris de cuina, el
mobiliari d’una casa…
PERCUSSIÓ AMB MATERIAL DE REBUIG:
[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/wP6ZAI5k1MM” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]
Clica aquí per saber més coses sobre els instruments de percussió i la seva classificació.
ORQUESTRA DE PEL·LÍCULA
Ei família, aquest dilluns vam anar al Caixa Fòrum a realitzar un taller de “pel·lícula”.
Quan vam arribar, el Marc, el nostre monitor, ens va ajudar a sonoritzar una pel·lícula sense so, muda.
El primer que vam fer va ser visualitzar-la i pensar què calia sonoritzar. Han estat 10 aspectes a sonoritzar:
– el so ambient de la selva (sintetitzador)
– el so del nostre protagonista, en SABA, un personatge lluminós i misteriós (xil·lòfons)
– les papallones
– ocells (guants i flauta d’èmbol)
– la tribu de terra (amb instruments de percussió de membrana)
– la tribu de l’aigua (amb maraques, caixes xineses, güiros…)
– el robot de la terra (amb un contrabaix i un gong)
– robot de l’aigua (amb un ukelele i uns plats)
– l’aigua
– grinyols
El resultat sonor no us el podem oferir, però sí que us oferim un recull de fotos de la tasca feta.
Orquestra de pel·lícula on PhotoPeach
AUDICIÓ: Guillerm Tell II
Ei nens i nenes de CM, cada dia estem més apropo del divendres dia 24, dia en que anirem a Mollerussa a escoltar l’òpera de Guillem Tell.
De moment més cosetes per anar fent boca.
Si cliquem al següent dibuix podrem saber més coses sobre aquesta màgica història. T’atreveixes????

LA VEU HUMANA
La veu humana és l’instrument musical més antic, més conegut, més utilitzat i més barat del món. Es fa servir des de fa milions d’anys.
Els egipcis consideraven la veu humana l’instrument més poderós perquè els déus els fessin cas.
Com en altres famílies d’instruments, hi ha diferents models de veus humanes. Al segle XVI es va posar nom als diferents tipus de veu, segons si tenien un so més greu o més agut.
A més a més si feu aquest joc sabrem més cosetes sobre la veu: el nostre instrument.
Per acabar un vídeo de Guillem Tell, Gessler i Jemmy
El tercer acte s’inicia amb la trobada de renúncia amorosa entre Arnold i Mathilde.
Després Gessler fa una gran festa a la plaça d’Altdorf per demostrar el seu poder i
humiliar el poble suís. En acabar les danses, fan presoners Guillem Tell i el seu fill
Jemmy, perquè es neguen a fer una reverència al barret que està penjat al bell mig
de la plaça. En ser reconeguts pel malvat Governador, Tell és obligat a tirar una
fletxa a una poma situada sobre el cap del seu fill.
L’inici de la filmació són els diàlegs entre Gessler (baix) i Guillem (baríton).
Després de debatre’s entre la negació, la por i el dubte, el protagonista canta l’ària
Sois immobile.
En aquesta escena el pare retroba poc a poc la seva força vital amb
l’acompanyament musical confiat al violoncel. L’efecte de suspens ens l’aporta la
veu, interpretada com un recitatiu ininterromput, que flueix talment el moviment de
l’ànima en perpètua inestabilitat.
Ària: Sois immobile (9:09’)
[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/BcbBD6ygpF4″ width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]
ORQUESTRA DE PEL·LÍCULA
Ei família, aquest matí hem anat al Caixa Fòrum a realitzar un taller de “pel·lícula”.
Hem arribat i el Pau, el nostre monitor, ens ha ajudat a sonoritzar una pel·lícula sense so, muda.
El primer que hem fet ha estat visualitzar-la i pensar què calia sonoritzar. Han estat 10 aspectes a sonoritzar:
– el so ambient de la selva (sintetitzador)
– el so del nostre protagonista, en SABA, un personatge lluminós i misteriós (xil·lòfons)
– les papallones
– ocells (guants i flauta d’èmbol)
– la tribu de terra (amb instruments de percussió de membrana)
– la tribu de l’aigua (amb maraques, caixes xineses, güiros…)
– el robot de la terra (amb un contrabaix i un gong)
– robot de l’aigua (amb un ukelele i uns plats)
– l’aigua
– grinyols
El resultat sonor no us el podem oferir, però sí que us oferim un recull de fotos de la tasca feta.
Ha estat genial nens i nenes de 6è!!! Felicitats!!!!
Orquestra de pel·lícula on PhotoPeach
