Contes principi de curs 6è
Les nostres cases.
Cineaula
Els alumnes de 5è B us presenten amb els vídeos que ha fet amb el Daniel, el mestre de practiques que han tingut aquest any.
Esperem que us agradin!!!!!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7XIfQybeows[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JR_nCAiQd_Q[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3yBPqfO0hec[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JCHsAVy5PCY[/youtube]
THE NEW BAND
Els alumnes de Cicle Superior, durant aquest curs, han pogut participar en els tallers de cicle superior. Un d’ells era al voltant del conjunt instrumental, on creàvem una banda i interpretàvem un blues. Hem conegut el nom dels instruments en anglès, la notació musical anglesa i com tocar els diferents instruments del conjunt. En general ens ho hem passat molt bé i hem passat bones estones. Us deixem una petita mostra!
(aviat posarem mes vídeos)
PLUJA DE SONS
Hola a tots… us deixem un vídeo molt interessant… d’aquí a poc entendreu perquè!
3R CONGRÈS DE JOVES INVESTIGADORS. RECERCAIXA
El dijous 12 de maig vam assistir al 3r Congrès de Joves investigadors de Recercaixa.
Aquesta ha estat una experiència única on hem compartit la nostra investigació amb les fetes per altres escoles.
Aquestes són algunes de les reflexions fetes per l’alumnat del procès viscut amb aquesta investigació:

Conferència Recercaixa. L’Alícia ens explica la seva investigació.
” La primera cosa que m’agradaria explicar és la sensació que jo he tingut al conèixer a una investigadora: M’he sentit afortunat , ja que mai havia treballat amb un científic.” David Fernandez
” Al llarg del projecte he après un milió i mig de coses com ara que vol dir innovar, a fer pròtesis, circuits electrics, crear plàstic,…”
Jan Casamada.
“He descobert moltes coses noves com per exemple els materials conductors de l’electricitat i moltes coses més, com els tipus de plàstic i les seves propietats” Paula Miguel
Jo amb el meu grup, el braç robòtic, ens va emocionar perquè funcionava. Amb aquest tema m’hagués agradat que el poguéssim haver millorat. Claudia Alarcon
“Per nosaltres mateixos descobrim el que no sabiem per quan siguem grans poder millorar coses en el futur”. Toni Masias
“Aquesta experiència m’ha semblat emocionant. La feina dels investigadors és fantàstica perquè ajuden a la societat i a la humanitat”. Abril Abbona.
“Hem après paraules d’investigadors com innovar, procediment i que quan una cosa no els surt bé han de veure què és el que falla, tornar a començar i arreglar-ho. Ha sigut molt interessant i divertit”. Meritxell Aguilar.
“A la conferència: tots fem el mateix projecte, però tots explicàvem coses diferents, va estar molt bé.” Albert Alcaide.
“Ha estat molt interessant poder compartir i a la vegada poder aprendre coses noves d’altre gent. Espero poder tornar a viure una experiència tan xula amb diferents companys/es”. Carla Fernández.
“Amb aquest projecte hem avançat en el camp robòtic i mèdic. Hem après que hi ha solució per tot, només tenim que trobar-la, investigant. També gràcies a aquest projecte hem après a programar jocs, fer pròtesis i a innovar.” Iraia Gálvez.
“Estic molt contenta de que ens hagin donat l’oportunitat d’haver pogut conèixer investigadors professionals tan meravellosos com l’Alícia Casals” Ona Pérez.
“M’ha sorprès que moltes escoles hem treballat el mateix projecte, però ho hem interpretat i explicat diferent”. Laura S.
Vam pensar una manera d’explicar el procés realitzat en forma de pòsters:
Vam preparar una presentació per explicar la nostra investigació:
Projecte Rius
Avui els alumnes de cinquè B hem anat a inspeccionar el riu Ripoll.
Els alumnes de cinquè participant en el “Projecte Rius” és una iniciativa desenvolupada per l’Associació Hàbitats amb l’objectiu principal d’estimular la participació activa de la societat en la conservació i millora dels nostres rius.
Es fonamenta en el treball que realitzen diferents grups de voluntaris i voluntàries a tota Catalunya. Els grups de voluntaris es compromet a realitzar dues inspeccions anuals a un tram de riu, una per la tardor i un altre per la primavera, un cop el grup de nens i nenes ha realitzat la seva inspecció han d’enviar les dades al Projecte Rius, mitjançant l’espai web de l’Entitat. És una activitat de la Guia Didàctica.
APRENEM A PROGRAMAR AMB SCRATCH!
Hem programat jocs amb motiu de la setmana ” Menjar bé, viure bé”
Oriol Moreno i Jordi Serra;
Jan Casamada, Paula Miguel, Luna sanchez
Lucia Risquez i Iraia Gàlvez
Masha i aleix Canalís
Carla Fernandez i Alda