Projecte Castellà: Lenguas del mundo

Aquest projecte va sorgir perquè era el dia Europeu de les llengües.
Vam anar a fer unes preguntes a les altres classes, sobre les llengües com per exemple :
-És important parlar llengües?
– Quantes llengües parleu ?
– Etc.
Vam arribar a la conclusió de que és important parlar llengües perquè així ens podem comunicar amb gent d’altres països , ens facilita la recerca de feina…
Estem aprenent diferències entre llengües oficials, dialectes… Hem buscat els idiomes que es parlen a cada continent i hem descobert que hi ha al voltant de 7.000 llengües al món.
També hem après que hi ha llengües vives que evolucionen , d’altres en perill d’extinció,…
Algú va afirmar que amb el traductor de google ens podem comunicar, però al llarg del projecte ens vam adonar que hi ha llengües que s’escriuen diferent, com per exemple l’Àrab, i per això vam convidar al Zacaries (el mestre d’Àrab). Ens va explicar algunes característiques sobre la llengua àrab , número de parlants , etc. d’aquesta llengua.
Aquest projecte és molt interessant i ens està permeten alhora fer geografia i aprendre castellà.
Autores: Ariadna i Nathaly

https://drive.google.com/open?id=0B27p8XD9cWK9cU5sWTFRRDJ6QTQPreguntem als companys

MÚSICA PER A CAMALEONS

Els nens de cinquè i sisè vam anar a l’Auditori a veure “Música per a camaleons” que tracta de la història de la música .
L’audició és un concert en el que s’alternen les diferents cançons interpretades en directe per un grup de quatre músics (veu i guitarra, teclats, bateria i baix) i presentacions en vídeo de la època i/o les circumstàncies històriques, socials o culturals de cada una d’elles, dels seus autors i de l’estil en que s’inscriuen.

Al mateix temps, durant la interpretació de cada cançó apareix a la pantalla informació sobre els autors, les lletres i els estils.

Van començar amb la cançó sweet home Chicago del grup blues àrtic. Després van continuar amb la cançó oh when the saints del grup nova Orleans. La tercera cançó va ser de rithm’n’blues i la cançó es Hochie cochie man. La cuarta cançó la canta soul i la cançó es ray Charles. La cançó que ve ara es cladònia de el cantant Boogie woogie, etc

Ens va agradar molt pel contingut i per l’espectacle

Autors: Mailan i Esther

TALLER DE ROBÒTICA CICLE SUPERIOR

En aquest últim a cicle superior tenim com a novetat el taller de robòtica, del qual el professor és el Xavi.
El taller de robòtica és molt recomanable perquè aprens molt de robòtica i a programar.
Fins ara ja hem acabat quatre robots; tots eren molt interessants i eren els següents:
El bàsic, el de sensors, el de força (el de moure objectes) i per últim l’helicòpter.
A nosaltres ens agrada molt.
El taller de robòtica serveix perque els nens podem saber a montar.

Autors: Lluis Miquel Pi i Max Ruiz .

https://youtu.be/pyJl-vebE54Video robòtica 1

https://youtu.be/dd4I_pa9YUEVideo robòtica 2

EL TERRORISME

Un nen de la nostra classe(6èB), va anar a la Sagrada Família de Barcelona el dia abans dels atemptats terroristes del 17 d’agost.
Per això vam començar a parlar d’aquest tema. Arrel d’això vam veure un vídeo de l’ Info K on parlaven del tema. En el video s’explica els orígens de la paraula terrorisme, tipus de terrorisme , països amb més atemptats terroristes…
També hem seguit algunes notícies relacionades amb el terrorisme.

Nosaltres creiem que aquest tema és molt important perquè els terroristes amenacen a la gent pacífica.

Samuel i Mario

http://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/especial-junts-contra-la-por/video/5684870/Video INFO K

DEBAT “UN NUEVO LOBO EN ÁFRICA”

articleA la classe estem estudiant els éssers vius.
La Rocío ens va preparar un debat de 5 grups participants.
Ens va donar un full en el qual explicava que al 2011 va aparèixer una nova espècie de llop a Àfrica. Al darrere del full hi havia unes preguntes les quals havíem de respondre amb el nostre grup.
Un cop contestades les preguntes vam fer un petit debat amb tots els altres companys de classe.
En cada grup hi havia un portaveu .També hi havia una altra persona que era l’encarregat de comprovar que tothom estigués atent i participés a la conversa.
Durant el debat van sorgir les paraules ecosistema, hàbitat i cadena alimentària i ens vàrem adonar eren conceptes que no teníem prou clar i els estem estudiant.
Per nosaltres fer un debat és molt interessant, perquè si escoltes les opinions dels altres grups pot arribar a una conclusió final.

QUE ÉS UN DEBAT?
Un debat és un espai de comunicació que permet la discussió sobre un tema polèmic entre dos o més grups de persones.

Autores: Ivet i Aina

https://drive.google.com/open?id=1om22obSJo7JYoHiReUwzAwl9O2sSn-AUDEBAT

https://www.muyinteresante.es/naturaleza/articulo/un-nuevo-lobo-en-africaarticle

TALLER EXPRESSART

A cicle superior fem varis tallers : EXPRESSART, Radio, Anglès, Robòtica, Video i Música.
Aquí explicarem el TALLER D’EXPRESSART . En aquest taller parlem de l’art, de la manera que tenim per expressar sentiments i emocions .Per fer bones escultures artístiques abans has de superar les teves pròpies fronteres i és tan senzill , com deixar-te anar.
En les primeres sessions vam veure com els artistes es van inspirar en objectes com una pilota, cadira, una postal… Vam haver de dibuixar els objectes i en un cartell vam enganxar les fotos dels objectes. Vam repartir pòsits i van ficar una frase que ens recordés experiències pròpies.
Nosaltres hem fet unes escultures representant emocions i sentiments. Les escultures estan fetes de filferro i guix. No només es tractava de doblegar filferro , sino que és donar-li vida a les emocions.
Autores: Irina i Aitana

https://drive.google.com/open?id=1p6Fi0JJigDdbEXAziUntpIbDZoVZjMW_DIBUIXEM

https://drive.google.com/open?id=14HRsZikxRT0SJEqVUE6XAtsdM4fNHSk4Comencem la figura

https://drive.google.com/open?id=1Evt8I-HtBXhhun28O3k26ErzdWfbbdAwPintem

https://drive.google.com/open?id=11Zgsz3iZfWbB4j141kzm7mG7LAcjMvBu
Els resultats

https://drive.google.com/open?id=18jZl9OeRg7mhgZx5Fas_ryaDyLV28lPkEscultura

S’OXIDARÀ LA POMA?

Un dia la Rocío ens va demanar fer un experiment per comprovar els canvis químics.
El què vam utilitzar va ser: llimona, film i gel.
Resultats de l’experiment
1. Poma sense embolicar : la poma es va oxidar però per dins encara estava bé.
2. Poma embolicada en film transparent: No es va oxidar
3. Poma amb llimona: no li va passar res
4. Poma amb gel: triga més a oxidar-se
Conclusions
L’oxigen oxida la poma, la llimona és antioxidant i el gel fa que la temperatura baixi i es retardi l’oxidació
Opinió personal
La nostra opinió és que va ser molt divertit fer un experiment. A nosaltres no ens agradaria tornar-lo a fer perquè ja sabríem el què passaria.
Autors: Joel i Alex

https://drive.google.com/open?id=17iMdvJB3zSYEo4u9TqRuwLgnsW-Vb1IYPOMA EN FILM TRANSPARENT

https://drive.google.com/open?id=1APbqrkS0vYXLJnrZdq6WOft9uDBk8fpB
MURALS

L’àrab

El 17/11/2017 va vindre un professor d’Àrab que és diu Zacaries a explicar-nos aspectes relacionats amb l’àrab perquè a les classes de Castellà estem investigant coses sobre les diferents llengües del món.
Característiques sobre la lletra àrab:
Té 28 lletres a l’abecedari.
Hi ha tres nombres: singular 1, plural 3 i dual 2.
Hi ha vocals llargues(tres vocals) i vocals curtes(4 lletres).
L’àrab no s’escriuen accents
Les vocals fortes porten uns guionets a sobre.
Curiositats sobre l’àrab
S’ha de tenir un programa especial pels ordinadors perquè l’ordinador entengui l’Àrab.
Els números també els escriuen de formes diferents
Compten el temps de manera diferent que els occidentals. Ara estan a l’any 1439

Per practicar vàrem escriure el nostre nom en àrab.
Ens va agradar molt i vam aprendre moltes coses sobre la llengua Àrab
Autors : David Escobar i Roger Pastor

https://drive.google.com/open?id=1Z3Gy49w4ty–bOvQUVjZ3k26cmaYL2ExEN ZACARIES

https://drive.google.com/open?id=1Co7IPbFp44xtaO_J12Om21bHtVUD6YDHEls dies de la setmana en àrab

https://drive.google.com/open?id=1trfTcB9XKdkqx9euIsZhPuuyxkAgXYq8Els noms en àrab

PRESENTACIÓ PROJECTE BATUTS DE FRUITA

Al principi de curs vam fer uns purés de fruites per grups.
Al dia següent al matí ens vam trobar alguns purés explotats i al llarg que anaven passant els dies els purés anaven explotant.
A partir del que vam veure, vam començar a investigar el per què passava.
A partir d’aquest fet inesperat vam iniciar el projecte “Què té aquest suc que explota?” i hem estudiat:
• Canvis químics i canvis físics : la fermentació, l’oxidació…
• La matèria i els seus estats

També vam fer una sessió de “Roda d’experiments” per diferenciar els canvis químics i canvis físics.
A partir de 3 converses van sorgir més coses per investigar, com per exemple: els éssers vius, els 4 elements, …
En aquests moments estem estudiant els éssers vius.
Autores: Judit Rocavert i Natàlia Salerno

https://drive.google.com/open?id=1P41wHM8-NrNtPE6h7igtdFZyvtyO7fQ8

MISSATGES DELS COMPANYS

A la nostra classe cada 15 dies, quan ens toca canviar de lloc i durant les sessions de tutories, escrivim un missatge positiu als nens i nenes que hem tingut al nostre costat durant dues setmanes (en alguns casos és un company o dos). Guardem els missatges en un sobre que tenen els nens i les nenes i quan tenim temps mirem el que ens han escrit els nostres companys/es. És una manera de què reflexionem sobre les coses positives dels nens i nenes de la resta de la classe.
A nosaltres en concret ens assembla que és una bona idea perque millora les relacions.

AUTORS: Lua Solé i Max León
MISSATGES DELS COMPANYS
https://drive.google.com/open?id=1mtHD8dtQfIkOkpE3pXqH4GxyB1DUSuUg