BON ANY

Us desitgem un bon any i que tots els vostres desitjos es facin realitat.Esperem que aquest any, que a més és l’últim a l’escola, estigui ple d’alegries i somriures.

Aquí teniu una petita  història, a veure que penseu. Esperem els vostres comentaris.

EL SECRETO DE LAS FLORES MÁS BELLAS

Un hombre tenía un sembrado con las flores más bellas y fragantes que nadie pudiera conocer. Año tras año ganaba el premio a las flores más grandes y de mejor calidad y como era de esperarse, era la admiración de todos en la región.

Un día se acercó a él un periodista para preguntarle el secreto de su éxito y el hombre contestó.

-Mi éxito se lo debo a que de cada cultivo saco las mejores semillas y las comparto con mis vecinos, para que ellos también las siembren.

-¿Cómo? -dijo el periodista- pero eso es una locura. ¿Por qué comparte su mejor semilla con sus vecinos, si usted también participa en el mismo concurso año tras año?

-Verá usted señor -dijo el floricultor-: el viento lleva el polen de las flores de un sembrado a otro. Si mis vecinos cultivaran una semilla de calidad inferior, la polinización cruzada degradaría constantemente la calidad de mis flores. Si deseo cultivar las mejores y más bellas flores, debo ayudar a que mi vecino también lo haga.

Lo mismo ocurre con otras situaciones de nuestra vida. Quienes quieren lograr el éxito, deben ayudar a que sus vecinos también tengan éxito. Quienes decidan vivir bien, deben ayudar a que las demás vivan bien, porque el valor de una vida se mide por las vidas que toca. Y quienes optan por ser felices, deben ayudar a que otros encuentren la felicidad, porque el bienestar de cada uno se halla unido al bienestar de todos los demás. Es necesario compartir nuestras mejores semillas de cualidades y virtudes para obtener una excelente cosecha que se verá reflejada en una mejor sociedad.

Què el 2011 se’ns presenti ple d’èxits compartits!!

22 thoughts on “BON ANY

1. hanaa

A mi em sembla que aquesta historia parla de que tots tindriem que compartir les coses boniques,per escampar la felicitat per totes les persones.

2. marc

Yo crec que tindriem que compartir lo que tenim amb la gent infeliç del mon !viva la revolucion!

3. ilias

Ami em sembla que aixo diu que compertir pot fer felliç a altre gent i que si necessites si tu tens exit comertir pots tenir molt més aixo es la meva opinio.

4. yousra

jo crec que es millor compertir i aixi tot el mon estaria content i podem viure feliços.

5. ainara

Crec que s’ha de compartir amb els altres per què siguin,ells també,feliços
    i per què no et facin se infeliç, igualment, amb les coses que tens i t’agraden.

6. Ana

Jo crec que, com diu al final, aixó es com la vida mateixa. Si vols ser feliç i els del teu voltan no ho són, tu no ho podràs ser. Aquesta hisòria, ens fa reflexionar sobre el que hem de fer, com comportar-nos, com ser d’amics, o com compartir. Perquè si els teus amics i/o familiars no són felicos, tu no ho seràs mai.
    Ana

7. emma

A mi aquesta historia em diu que em de compartir la felicitat del mon, com per exemple pau,amor… y que em de compartir lo bo que tenim per poc que sigui.
    dew

8. mar

Jo crec que has de compartir la felicitat que tu tens amb gent que no la té.
    Si la felicitat la comparteixes la vida millorarà!!
    Així que a compartir la felicitat i que es reperteixi en el món!!

9. ainoa

Jo crec que aquesta historia parla de que si compartim els sentimens bons i dolens tots serem felicos lo que la historia diu esque las flors li donavan alegria perque li feian guanyar premis i llavorans o conmpartia perque tothom guanyes premis i es sentis content.
    A mi lo que em diu esque compartim els sentimens i tots esterem contents.

10. Alex Martin

En ami, m’ha agradat molt aquest text perquè diu que les coses bones es tenen que compartir per fer feliç a la gent ,i la la feliçitat és bona.

11. Oriol

Jo crec que l´història explica que pel teu be ba be compartir així les coses en la nostre societat milloraran

12. tania

Jo crec que aquesta historia explica que las coses s´han de compartir per que tothtom sigui feliç com explica la historia,les flors dels veins eran dolentes i el seyor amablement les va compartir. Aixo es lo que penso jo.
    Tània.C

13. ariel i david

ens a agradat molt i trovem que es una bona idea el que fa aquell home,el millor que podriem fer tots es fer comparti.

14. maria

jo crec que la historia es tracta sobre que és millor que la felicitat la comperteixis que no pas que la disfrutis sola!

15. Maria.C

Per mi el senyor va fer lo correcte compartint les seves flors per que aixi els altres també les puguin disfrutar.Aixó es lo que tindriem que fer nosaltres.

16. tania.a

a mi em diu que si no ajudem als altres a nosaltres no ens ajudaran i perdrem amistats en contes de conseguir mes
    Tania.a
    adeu

17. Dangeris

Jo crec que la història que hem llegit a classe es sobre que si compartimla vida es millor,perquè tenim amics;família i som feliços.

Dangeris Kinsgley T.

18. eric

Jo crec que les coses es tenen que compartir per que la gent es senti feliç i s’hi la gent esta feliç tot el món ho estarà

19. zeus