23F

Avui fa 30 anys que es va produir el cop de estat de Tejero. A classe hem vist un vídeo on sortia el Congrés dels Dipitats al 1981 i en un moment concret,  el Teniente Coronel Antonio Tejero, va aparèixer dient que es callesin tots i es llançessin al terra i com que es van negar va disparar al sostre. Un señor diputat, malgrat de les amenaces i els trets, no va seure fins a que enTejero el va obligar a la força. Mentrestant, a València,  un grup de militars anaven amb tancs pels carrers per ajudar a enTejero. Més tard, el rei va fer un discurs televisat en contra del que havia passat i demanant que es retiressin els militars. Els colpistes li van fer cas i es van rendir.
Després de tot aquest embolic milions de persones van fer una manifestació en contra la dictadura i a favor de la llibertat.
Voleu veure el vídeo?, doncs aquí el teniu (premeu el tricorni)

David, Nisrin i Lorena 6è

6 pensaments sobre “23F

1. Hola a tots/es: ja he entrat!. estic admirada. En aquella època tots els nois estaven obligats a fer la “mili”, un any i mig a l’exèrcit. Aquella nit el meu xicot marxava a Saragossa per fer-la. Teníem 22 anys i molta por que no hi hagués guerra.
    Fins aviat.

2. Ostres Imma! quina il·lusió que em fa gaudir de la teva saviesa i companyia també en aquesta aula oberta al món que és el nostre bloc. Per sort, al nostre pais han canviat molt les coses des d’aquella època, no podem oblidar-nos, però, de que tristement hi ha paisos com Egipte, Líbia, Tuníssia o el Marroc, on encara viuen situacions semblants a les que aquí es van produir. Parlant d’aquells temps… ahir vaig estar a l’Escola el Pla de l’Avellà visitant l’exposió sobre el Franquisme que la classe de 6è. A havia muntat. M’ho vaig passar molt bé i vaig trobar alguns objectes que feia molt de temps que no hi veia ( em sembla que penjaré unes fotos).

3. Aquest home es un pocasoltes no tenia ni deia el que feia i el tenien que be deixat ala carcel fins que es podreixi.