Som-hi! En aquest enigma us haureu de trencar una mica el cap… a veure si sabeu dir la resposta:
COM PODEM POSAR DUES NENES SOBRE UN MATEIX FULL DE PAPER DE DIARI SENSE TALLAR-LO I SENSE QUE LES NENES ES PUGUIN TOCAR NI VEURE?
Som-hi! En aquest enigma us haureu de trencar una mica el cap… a veure si sabeu dir la resposta:
COM PODEM POSAR DUES NENES SOBRE UN MATEIX FULL DE PAPER DE DIARI SENSE TALLAR-LO I SENSE QUE LES NENES ES PUGUIN TOCAR NI VEURE?
Aquí va el primer enigma d’aquest any! Aquesta vegada haureu de practicar una mica amb la balança i fer ús de la lògica. Però tranquils i tranquil·les, no és gaire difícil …
Enigma matemàtic 8: “Equilibrem la balança”
Quantes C necessitem per equilibrar l’última balança?
Hola a tothom! Preparats per a un nou repte matemàtic? Aquesta setmana canviem nombres per geometria. El repte que us proposo us farà treballar la vostra capacitat de situar-vos en l’espai.
Vinga. Aquí va el nou repte.
Quina peça d’aquestes no encaixa per completar la figura?
A classe hem estat parlant sobre aquest material que tot i no ser nou, sí que ara se’n comença a descobrir tot el seu potencial:
Si voleu fer un cop d’ull a com els científics preveuen les seves aplicacions a la vida diària, mireu aquest vídeo:
L’altre dia, al metro, vaig escoltar una conversa interessant entre dos nois:
“- El germà del meu avi és gallec i treballa com a pescador en un vaixell de pesca d’altura.
– I què significa això de pesca d’altura?
– Doncs, són pescadors que passen uns quants mesos pescant en alta mar.
– I què fan quan descansen?
– El meu avi m’ha explicat que el seu germà és molt aficionat a fer jocs amb els nombres. Mira, aquí tinc anotat l’últim que ha preparat.”
I tu, sabries resoldre’l?
Has de substituir cadascuna de les lletres per un nombre de l’1 al 6 de manera que la suma sigui correcta. A lletres iguals els correspon valors iguals i a lletres diferents els correspon valors diferents. (NOTA: només hi ha una solució).
Completa la següent figura amb els nombres de l’1 al 5 per tal que l’operació sigui correcta.
Nota: Heu d’utilitzar els cinc nombres. Només hi ha una solució possible.
Podries dir quin nombre falta en aquesta escala numèrica? Explica com ho has deduït.
Ànims, superenigmàtics! Potser algú ja recollirà algun premi, aquesta setmana!!!
Molt bé, científics i científiques! Esteu participant molt bé al SUPERENIGMÀTICS!
Prepareu-vos, que amb les matemàtiques no en tindreu prou per resoldre aquest enigma:
a quina caixa posaries el nombre 15?
Teniu una setmana! Dimarts que ve, ho posem en comú!!!
Avui us proposo de treballar el què hem estat aprenent i recordant a l’aula sobre la separació de síl·labes, quan accentuem, els diftons, la dièresi i els hiats.
Tan cinquè com sisè teniu bones propostes d’exercicis.
*ALERTA: els accents diacrítics no estan actualitzats. Recordeu que ara només hi ha 15 accents diacrítics.
És recomanable que tingueu la llibreta de Funcionament de la Llengua a la vora per poder treballar-ho bé.
Aquests dies ho hem estat treballant a l’aula durant el Taller de Lletres. Fixeu-vos com el Diari Ara parlava de la notícia del canvi en les normes ortogràfiques dels accents diacrítics:
I aquesta és la nova llista: