La majoria de les aplicacions es troben Toolbox que ofereix una descripció, aplicacions i experiències de cada aplicació. Tot seguit destaquem les característiques principals de Toolbox:
Indicacions prèvies per organització dels CRP:
- És necessari que cada participant porti un dispositiu mòbil al seminari, tauleta o smartphone. Algunes activitats que es proposen estan orientades a l’ús d’aquests dispositius.
- És interessant que es puguin aportar al seminari experiències d’aula relacionades amb l’aplicació de les TAC a l’ensenyament de les llengües per tal d’enriquir la sessió i afavorir l’intercanvi entre els docents i els centres.
Dinàmica del Seminari
A – Introducció
Informacions diverses sobre aquests seminaris, espais de suport i recursos:
EduHack
El dia 17 de novembre es celebrarà la primera sessió del pilotatge de les propostes didàctiques elaborades en el marc de l’EduHack, del programa mSchools.
Retorn d’evidències del treball al centre de la sessió anterior: https://goo.gl/AWZL9M
B – Eix temàtic de la sessió: Aprendre llengües en una societat digital
Obre Aplicació de les TAC a les llengües
Clic sobre la imatge per fer-la gran
Teniu una presentació i una imatge amb informació addicional que us permetrà viatjar per aquesta xarxa de metro per tal de conèixer nous recursos en format web i en format mòbil que posarem al servei de la comunicació del nostre centre educatiu.
Comunicació a tots nivells: del centre o l’aula cap a l’entorn, de l’aula a les altres aules, del docent als seus alumnes, del docent a altres docents, de l’alumnat als seus companys,… Totes les combinacions que siguin possibles.
COM HO FAREM
2 – Pensem un context, una situació, un destí.
3 – Anirem passant parades i ens aturarem en les que ens interessin. No cal aturar-se a totes, seleccionarem segons els interessos i elaborarem una proposta.
4 – Compartirem amb la resta de companys el que hem après i en quin context/situació hem pensat que el faríem servir, així com un exemple elaborat.
A la part superior dreta de la plantilla apareix un quadre amb el text: “Utilitza la plantilla”. Quan feu clic a aquest botó es generarà un document al vostre drive, que podreu editar i anar completant amb els components. Es tracta d’una presentació amb alguns camps definits per escriure els diferents apartats del disseny. Una vegada tingueu el document nou al vostre drive, poseu-li un títol.Per compartir el document amb els altres participants, obriu el botó “Comparteix” i feu clic a l’opció “Obtén un enllaç que es pugui compartir”. Al quadre de diàleg que apareix a continuació, escolliu “Tothom del domini xtec.cat que tingui l’enllaç pot visualitzar”.
Vídeotutorials
Disposeu d’indicacions pas a pas de les diferents aplicacions a la pàgina Tutorials.
5 – Per a fer visibles els aprenentatges i descobriments sorgits a la sessió d’avui del seminari, cal compartir-ho.
Us fem dues propostes per fer una síntesi visual d’allò que us emporteu de la feina feta avui (escolliu-ne una):
B – Concreció de tasques a desenvolupar als centres
- Utilitzeu la presentació Aplicació de les TAC a les llengües per tenir una visió general
- Exposeu quina “línia de Metro” heu treballat a la sessió presencial del seminari
- Mostreu la plantilla que heu confeccionat
- Feu, amb les persones del vostre centre (claustre, equip docent…), una dinàmica com la que heu fet al seminari
Per a disposar de les evidències del treball que féssiu als centres, cal que ho compartiu via aquest FORMULARI
Podeu compartir-ho també amb imatges i text a xarxes socials, especialment a Twitter, amb el hashtag #SeminarisTAC
