Frases

Recull de frases i idees que m’han fet reflexionar:

“Todo lo que guardamos, se pierde. Todo lo que damos, se gana”. Antonio Machado.

Idees força:

  • La clau per a gestionar el canvi són les persones.
  • Les persones són el principal actiu de les organitzacions.
  • Les persones són fidels mentrestant obtenen beneficis i no només econòmics.
  • S’ha de conèixer que motiva a les persones i per això se’ls ha de preguntar.
  • S’ha de potenciar a les persones creatives, premiar-les i protegir-les.
  • Amb els anys ens creem cercles de comoditat que no són fàcils de trencar.
  • S’han d’assumir riscos, ser positius i ser pacients.
  • Davant del canvi assumir les següents fases: xoc, rebuig, estres, acceptació, experimentació, comprensió i finalment integració. Per tant s’han d’assumir riscos, ser positius i pacients.
  • Visió sense acció és un somni, acció sense visió un malson.
  • La palanca de la qualitat: Millorar producte (x1), millorar procés (x10),millorar disseny (x100)
  • La planificació dels processos estratègics determina qui som i on anem. Els processos clau determinen com fem el nostre servei o producte. I els processos de suport determinen amb que compten per fer-los.
  • Principi de Pareto: el 80% dels resultats depenen del 20% de les accions.
  • La qualitat s’ha de percebre.
  • Només es fa el que es pot mesurar i desprès comprovar. Els indicadors són necessaris per poder millorar. El que no es mesura no es pot controlar i si no es controla no es pot gestionar.
  • Els 7 hàbits de …: Proactivitat, missió, prioritat, visualitzar el resultat, escoltar i actuar, sinergies, formació-preparació.

Frases:

  • Si busques resultats diferents, no facis sempre el mateix. Albert Einstein.
  • Vive como si fueras a morir mañana. Aprende como si fueras a vivir siempre. (Mahatma Gahndi)
  • Primero debes decirte a ti mismo lo que quieras ser, y luego hacer lo que tengas que hacer. (Epiceto)
  • La calidad nunca es un accidente; siempre es el resultado del esfuerzo de la inteligencia. (John Ruskin)
  • Estudia lo duro mientras es fácil. Haz cosas grandes mientras son pequeñas. Los trabajos más duros del mundo se empiezan con facilidad, los grandes asuntos del mundo empiezan por lo pequeño. Así, el alma sabia, sin tratar nunca las cosas grandes, consigue que se hagan las cosas grandes. (Lao Tse)
  • Lo perfecto es enemigo de lo bueno. (Refranero popular)
  • Que no haya distancia entre tu pensamiento y tu acción.
  • Aprendemos a ser sabios más por el fracaso que por el éxito. Con frecuencia hallamos lo que convendrán, descubriendo lo que no conviene y, probablemente, el que no cometió nunca un error, nunca descubrirá nada. (Samuel Smiles)
  • El cerebro no para de trabajar hasta que hablamos en público. Albert Eisntein.
  • Aprèn i avança més ràpid el que ensopega de tant en tant.
  • Passar del si ho veig ho creuré a si crec ho veuré!
  • Molts plans i pocs resultats suggereixen una terrible burocràcia intellectual.
  • El canvi real ha d’anar de dins a fora.
  • Existeix una tendència a evolucionar cap a la societat del ser, no del tenir.
  • Planificar, organitzar, dirigir, controlar, avaluar i millorar.
  • Caminar junts és el principi, mantenir-nos junts és el progrés i treballar junt és l’èxit.

Lideratge:

  • Autoritat reflexiva, comunicació, afavorir el consens, assumir el compromís, compartir i fer els reconeixements que siguin justos, …
  • Líders, persones que harmonitzen els interessos legítims dels diferents collectius d’una organització en la consecució d’un objectius comuns.
  • Ser vosaltres mateixos.
  • Identificar els vostres punts forts i quins us poden ajudar.
  • La comunicació és una prioritat i per això s’ha de dedicar temps a comunicar-se amb els demés.
  • Les persones s’han de trobar còmodes al vostre costat.
  • Tenir detalls amb els altres, coneix el seu nom, somriure’ls, interesseu-vos de veritat.
  • Els objectius han d’estar acceptats.
  • Has de reconèixer el treball ben fet.
  • Has de fer partícip a les persones, escoltar els seus suggeriments, responsables dels seus processos.
  • Poseu-vos en lloc del client.
  • No donar respostes als desitjos dels altres sense pensar-hi abans.
  • Escoltar a tothom i desprès feu el que sigui convenient.
  • Utilitzar els moments de comunicació per transmetre responsabilitat i confiança en els demés.
  • Crear un propòsit comú en l’equip. Metes i responsabilitats de cadascú.
  • Compartir els premis i assumir les responsabilitats.
  • Estar compromesos permanentment.
  • Els errors són normals i s’aprèn d’ells.
  • Pensar abans de criticar o culpabilitzar a una altre. I fer-ho sent positius i constructius.
  • Una meta és un somni amb data de caducitat. Que siguin clares, temporitzades i induir certa urgència en aconseguir-les.
  • Prepareu-vos per acceptar el pitjor tot i que en contades situacions apareix.
  • L’entusiasme és necessari per enamorar i també per liderar el canvi.
  • Tracta a una persona com el que és i seguirà sent així, tracta’l com el que pot arribar a ser i es convertirà en el que pot arribar a ser.
  • Vídeo …

Glossari:

  • Qualitat en educació: és satisfer les necessitats educatives del nostre alumnat i donar resposta a les expectatives educatives dels agents implicats, famílies, empreses, societat,…
  • Excellència en educació: és assolir l’anterior i excedir-lo.
  • Mapa estratègic: Conjunt d’objectius estratègics ordenats en les diferents perspectives connectades mitjançant relacions causa-efecte amb les activitats i els recursos necessaris per assolir els resultats previstos.
  • Meta: Valor de l’objectiu que es desitja obtenir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *