La màgia dels nombres (cançó)

Aquí teniu la cançó de la Setmana Temàtica d’aquest any. Escolteu-la online

O descarregueu-la en format zip

Aviat la tindrem en karaoke, de moment, aquí teniu la lletra…

Un dia vàrem venir

2 aliens d’un altre món

per conèixer la humanitat millor.

Volien aprendre què fem,

«les mates no comprenem»

i els hi vam voler explicar bé.

Per’xò hem fet màgia, mesures, proporcions,

forma i escala, construccions,

ballant simètrics però molt estructurats,

mirant temperatura i pes.

La màgia dels nombres!

Sant Jordi’16 a La Sínia – Apadrinament lector: Lectures “acompanyades”

“L’aprenentatge per observació o per modelatge és una de les formes més eficaces d’adquirir conductes socials noves, ja que la majoria d’aquestes les adquirim veient com els altres les executen” (Pozo Municio, J.I 1998)….Ensenyar i aprendre a llegir ha d’estar relacionat amb la bona companyia, amb l’ajuda d’un expert, amb la companyia dels iguals en un ambient exempt de competició: amb avenços, dubtes, incerteses i dificultats compartits; i és clar, amb la llengua oral.
(Enric Queralt. Llegir, més enllà de les paraules. Pagès Editors)

Carnaval a La Sinia. Les Comparses 2016

La riquesa que genera la convivència dels infants de diferents edats és àmplia i generosa. La disbauxa i la gatzara que ens aporta el Carnaval, és única durant l’any. La seguretat i l’acompanyament de fer-ho a l’escola amb els infants, els mestres i altres adults familiars és una tranquil·litat.
Enguany, el Carnaval 2016 a La Sínia, l’hem viscut de forma especial i diferent. Durant una setmana i unes sessions prèvies per treballar el sentiment i la cohesió grupal, ens hem ubicat amb infants de diferents edats de 3 a 12 anys. Tres objectius guiaven el treball de la comparsa: establir relació i aprenentatge amb infants de tots els nivells, viure el Carnaval des de la creació de la identitat individual i col·lectiva i treballar estratègies de participació i presa de decisions.

Aquí hem recollit unes quantes imatges i us convidem a veure-les amb els vostres fills per recordar una setmana de convivència intensa i diferent.

TALLER 6: AVIS “MARXEROS”

 

Entre palets, robes, papers de vidre, claus,pintura, brides, bicicletes,…i tot tipus de material necessari hem elaborat unes cadires de rodes com element comú de la nostra comparsa. El resultat va ser espectacular però el procés va ser  increïble.Gràcies a tots/es per fer-ho possible. El dia de la rua estàveu molt satisfets i contents. Vam ser uns avis i àvies autèntics! i amb festa pijama final! Guerra de coixiiiiins!!!!!!!!

Aquí veureu algunes fotos del procés.

El resultat final estan a les fotos generals de la rua.

LES FOTOS DEL CARNAVAL!

El carnaval és un moment de gresca i gatzara i també suposa una gran oportunitat per a treballar amb els infants la seva identitat, el sentiment de col·lectiu i la relació amb infants d’altres nivells. Per aquestes raons el passat mes de juny el claustre va iniciar un procés de transformació del projecte que s’estava fent a l’escola i es va acordar fer un carnaval on és prioritzés treballar amb grups internivells de P3 fins a 6è amb un mestre i al llarg d’una setmana i que acabés amb una rua de tota l’escola pel barri.

Aquesta proposta metodològica ha permès la interacció entre els infants de tot el ventall d’edats de l’escola, dels més grans fins als més petits. Ha permès també generar una situació d’aula on el treball pràctic, l’organització entre iguals i el diàleg han estat les eines utilitzades per construir el coneixement. Ha estat un nou repte per a tot el col·lectiu, per als mestres i també per als infants, del qual n’estem molt satisfets.

El passat divendres 12 de febrer vam sortir al carrer 26 comparses diferents. Cada comparsa, a partir de dinàmiques de participació i presa de decisions, va acordar la seva disfressa juntament amb els elements que la definien. Aquí en teniu un tastet.

Moltes gràcies