Us presentem un nou blog on treballarem diferents aspectes de l’àrea de llengua castellana amb els alumnes de 3r de l’escola.

Per visitar-lo heu de clicar al següent enllaç: http://blocs.xtec.cat/castellano3r/

Publicat el per Escola Les Falgueres | Comentaris tancats a Blog “El rincón castellano”

EL LICEU DE BARCELONA

Aquest divendres 20 de març tots els alumnes de primària hem anat a Barcelona a visitar el Liceu i la ciutat. Els alumnes de CI i de CM després de veure la grandesa del teatre i escoltar les explicacions de la guia vam esmorzar a la plaça Reial. Vam passejar per les Rambles tot observant les parades, les estàtues humanes, els dibuixants, els monuments i els llocs emblemàtics. Finalment vam anar al Port Vell on vam dinar i jugar una estona.

Can Bordoi

Els alumnes de CI hem anat el divendres 17 d’octubre a la Granja Can Bordoi a Sant Antoni de Vilamajor. Només arribar ens van rebre el pagès Guillem i les seves ajudants. Ens van explicar i ensenyar tot sobre les vaques; com són, què mengen, com es munyen i fins i tot vam veure una munyidora! Després vam visitar la seva botiga de productes làctics i vam fer mató. Per acabar vam jugar una estona a jocs tradicionals com estirar la corda o cursa de sacs.

Visita a l’Ajuntament de Fogars de la Selva

Els nens i nenes de 3r hem estudiat el poble i els serveis municipals. Hem aprofitat per fer una visita a l’ajuntament i conèixer l’alcalde. Li hem fet preguntes molt interessants sobre el seu càrrec, el poble i els serveis que té el municipi.

Ens ha agradat molt coneixe’l!

Esperem poder tornar-hi una altra vegada!

Certamen de lectura en veu alta

Des de fa uns anys la nostra escola participa a l’activitat “Concurs de lectura en veu alta”.

Els alumnes participants són els nens i nenes de 4t i 6è.

Per tal de preparar el concurs es practica la lectura en veu alta amb l’entonació i el ritme adequats, i es reforça la vocalització i la pronunciació, a través de textos com ara contes i poemes practicant la lectura a casa i a l’escola. Tots els nens i nenes llegeixen a casa escoltats i acompanyats per un padrí o padrina lector que sol ser el pare, la mare o qualsevol altre familiar que disposi del temps per fer l’acompanyament.

La preparació a l’escola consta de vàries parts:

• Indicacions de com hem de llegir en veu alta.
  • Pràctica de lectura en veu alta a l’aula (conjuntament a casa)
  • Selecció dels primers semifinalistes per representar l’escola, on hi ha presents tots els alumnes i com a examinadors alguns mestres i equip directiu de l’escola.
  • Preparació a casa i a l’escola de les lectures que s’hauran de llegir en el concurs.
  • Lectura d’una pàgina davant de la resta dels alumnes i els mestres seleccionadors; d’aquí en surt el representant de 4t i 6è de l’escola.
  • Acte públic al gimnàs amb tots els alumnes de primària de l’escola lliurament de diploma a tots els alumnes participants i comunicació dels seleccionats i finalistes.Aquest curs han estat:
    • de 4t Àsia Merino i suplent Noa Martínez.
    • de 6è Polina Orekhova i com a suplent Andrea Pérez.

Al concurs hi assisteixen els alumnes seleccionats amb un acompanyant i també els seus suplents i tutores. L’accés és restringit perquè la sala on es realitza no és massa gran i, hi solen participar altres alumnes de Primària i ESO.

Tot i que no hem passat a la següent fase cal felicitat els finalistes pel seu esforç i pel bon nivell que han demostrat.

Més informació de l’edició del certament de lectura en veu alta que es va realitzar el passat 20 de març a Malgrat de Mar. http://www.lecturaenveualta.cat/

Ràdio Falguera

Ràdio Falgueres la nostra ràdio, la més tafanera!!

Així defineixen el programa de ràdio que han realitzat la genial classe de 5è.

Escolteu-lo fent un clic a sobre l’imatge

Publicat dins de , General | Deixa un comentari

Descobrim una ambulància

Aquest dimarts ens han visitat l’Albert i la Sandra (la mare d’en Manel) i ens han ensenyat l’ambulància on treballen.
Ens han explicat en què consisteix la seva feina i què hem de fer en cas d’urgència.
Per acabar ens han deixat pujar i descobrir com són les ambulàncies per dins.
Moltes gràcies Albert i Sandra!

Sortida a la Draga (5è i 6è)

Excursió a Hostalric (Cicle Mitjà)

La setmana passada els alumnes de Cicle Mitjà vam anar d’excursió a Hostalric. A l’ arribar, vam fer un vol pel mercat. Després vam caminar tots junts amb la Maribel (la guia) per la vila i vam descobrir la història i les llegendes amagades que té el patrimoni medieval. Vam passejar pel camí de ronda de les muralles, pel bonic portal de Barcelona, vam entrar a la cova del Relliguer i fins i tot, vam pujar a les dues torres principals del poble: l’Aararà i la torre dels Frares. Quines vistes més boniques! Més tard, vam anar a fer uns tallers boníssims de cuina medieval (formatge fregit amb mel i llet d’ametlla) a la Domus Sent Soví que és el centre gastronòmic d’Hostalric. Finalment, vam anar a dinar tots junts i acabar de passar aquest dia tant fantàstic, al parc de davant de la zona esportiva. Com podeu veure, ens ho vam passar súper bé!

Sortida al teatre Clavé

goma gomEls nois i noies de Cicle Superior de l’ escola Les Falgueres de Fogars de la Selva, vam anar amb autocar, al teatre Clavé de Tordera.

El dimecres dia 17 d’octubre de l’any 2014 vam poder veure l’obra de teatre titulada “Goma Gom” . Vam disfrutar molt i ens vam petar de riure!