Certamen de lectura en veu alta

Des de fa uns anys la nostra escola participa a l’activitat “Concurs de lectura en veu alta”.

Els alumnes participants són els nens i nenes de 4t i 6è.

Per tal de preparar el concurs es practica la lectura en veu alta amb l’entonació i el ritme adequats, i es reforça la vocalització i la pronunciació, a través de textos com ara contes i poemes practicant la lectura a casa i a l’escola. Tots els nens i nenes llegeixen a casa escoltats i acompanyats per un padrí o padrina lector que sol ser el pare, la mare o qualsevol altre familiar que disposi del temps per fer l’acompanyament.

La preparació a l’escola consta de vàries parts:

• Indicacions de com hem de llegir en veu alta.
  • Pràctica de lectura en veu alta a l’aula (conjuntament a casa)
  • Selecció dels primers semifinalistes per representar l’escola, on hi ha presents tots els alumnes i com a examinadors alguns mestres i equip directiu de l’escola.
  • Preparació a casa i a l’escola de les lectures que s’hauran de llegir en el concurs.
  • Lectura d’una pàgina davant de la resta dels alumnes i els mestres seleccionadors; d’aquí en surt el representant de 4t i 6è de l’escola.
  • Acte públic al gimnàs amb tots els alumnes de primària de l’escola lliurament de diploma a tots els alumnes participants i comunicació dels seleccionats i finalistes.Aquest curs han estat:
    • de 4t Àsia Merino i suplent Noa Martínez.
    • de 6è Polina Orekhova i com a suplent Andrea Pérez.

Al concurs hi assisteixen els alumnes seleccionats amb un acompanyant i també els seus suplents i tutores. L’accés és restringit perquè la sala on es realitza no és massa gran i, hi solen participar altres alumnes de Primària i ESO.

Tot i que no hem passat a la següent fase cal felicitat els finalistes pel seu esforç i pel bon nivell que han demostrat.

Més informació de l’edició del certament de lectura en veu alta que es va realitzar el passat 20 de març a Malgrat de Mar. http://www.lecturaenveualta.cat/