6 ERRORS TÍPICS AL INNOVAR EN L’EMPRESA

Errors típics al  innovar  en  l ‘empresa : Iniciar  un  procés  d’innovació  a  l’interior  d’una empresa o organització no està exempta d’equivocacions . Gijs van Wulfen , fundador del mètode d’innovació FORTH ha detectat diversos errors que es repeteixen  comunament , independentment del sector o indústria .

6 típics errors al innovar . Una  llista  on  vostè  po t reconèixer  i  evitar  aquestes pràctiques .

1 . – Iniciar sense una necessitat de negoci . Penseu en l’última vegada  que  vàreu tractar de fer  un  canvi dramàtic en el vostre comportament personal . Com innovadors , enfrontem els mateixos problemes . Tots estem atrapats en els nostres hàbits i a  fer les coses en patrons fixos . Durant anys , seguim llegint les  mateixes  revistes ,  manejar  els mateixos vehicles i tenin la mateixa assegurança .L’única raó per canviar és quan una nova solució , simple i atractiva apareix i és rellevant per a les nostres necessitats . És tan simple com això . Per tant , si el negoci actual de  l ‘ empresa està en alça , és  poc probable que les persones de  la  seva organització modifiquin els  seus hàbits . Recordeu : la necessitat és la mare de la invenció . Així que no es tracta de convèncer a altres per innovar quan no hi ha necessitat de l’empresa , ja que serà rebutjat .

2 . – Nomenar un innovador . Bé,  hem  d’innovar . Llavors, hem  de  tenir  un  càrrec ? Una  gran  quantitat  d’organitzacions ,  nomenen  a  la  persona  més  innovadora  com  a responsable de la innovació . Això pot semblar com la mesura més raonable , però no ho és . “Va a acabar com un llop solitari ja que inventar i innovar  són dues coses  molt  diferents.” Vostè pot inventar pel seu compte . Però en una organització mai es pot innovar de manera aïllada .Necessitem enginyers de R + D, directors de producció , personal de TIC, venedors , etc . En el  moment en que vostè nomena un innovador , es corre el risc que tothom s’inclini cap enrere i esperar que el responsable nomenat comenci a elaborar innovacions . Tots els que formen part de la organització poden innovar.

3 . – Comenceu amb la seva idea . La innovació no és només sobre les idees , es tracta d’obtenir les més adequades i la realització d’aquestes idees a la pràctica. El símbol mundial de  la  innovació  és  una  brillant bombeta . Una  vegada  que  una  idea  arriba  a vostè , és probable que s’enamori d’ella . Aquesta és una gran sensació . Però , per desgràcia , l’amor és cec . El  fenomen  psicològic de la percepció  selectiva  ho  farà  veure  només  els  punts positius d’una idea i només escoltar les persones que li donin suport .Què passa quan li dius a la teva idea a una altra persona ? La primera reacció sol ser “Sí , però … ” . Altres seran crítics . I això passa perquè es tracta de la seva idea i no la d’ells .

4 . – Apostar per una idea . Per cada set idees per a un nou producte , unes quatre van arribar a l’etapa de desenvolupament , una o dues es posen en marxa i solament una té èxit [ R. Cooper ( 2005 ) , Lideratge producte . New York: Basic Books ] . Mai s’ha d’apostar per una sola idea .

5 . – Començar amb una sessió de pluja d’idees . Quan hi ha una necessitat de crear alguna cosa nova , la gent en general comença per l’organització d’una sessió de pluja d’idees . Irònicament , moltes vegades cap de les innovacions proposades es materialitza . Per això , la pluja d’idees té connotacions negatives en moltes empreses . És perquè és el mateix grup de col · legues que en general es reuneixen sense cap preparació per a una pluja d’idees . Es podria pensar que el problema és la seva incapacitat per generar noves idees . Però seria un error . El problema és la seva incapacitat per deixar de banda les idees antigues .

6 . – Començar per deixar de banda als clients. Les idees o noves tecnologies donen molta energia i inspiració . Però la innovació és efectiva sobretot quan  les noves idees ofereixen solucions simples per a problemes o necessitats dels clients . Però no s’ha d’anar a la recerca del que el client vol . I això perquè els clients no sempre són capaços d’expressar les seves necessitats . Comenceu per explorar possibles problemes futurs dels clients . Aviat s’adonarà que deixar de banda els clients de la seva innovació conduirà a un carreró sense sortida .

Quant a Àngels Codina

Hola em dic Àngels i actualment estic fent de professora de cicles formatius a la Salle Manlleu en la especialitat de Gestió administrativa i Administració i finances. En aquests moments porto aquest bloc: Fem Rutllat el projecte, és un bloc de suport per els alumnes d' Administració i finances de Grau superior en els Mòduls 11-13 Simulació Empresarial i Projecte d'administració i Finances. També serveix de suport als alumnes de GM i GS. d' empresa i iniciativa emprenedora i per a tots aquell/@s que us pugui servir .
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *