Les capacitats d’innovació de les persones, en qualsevol escenari, són extraordinàries.
Alexander Osterwalder, a l’article An Innovation Competence Process Coming from Knowledge Management, deixa clar que per estimular la innovació ens interessa comptar amb les capacitats d’innovació de totes i cadascuna de les persones de l’organització i descriu les 5 etapes del procés per aconseguir-ho.
Les 5 etapes del Procés d’estimulació de la innovació que ens descriu són:
1. Apreciar la capacitat de totes les persones per contribuir a la innovació. Potenciar i animar les persones a participar en la innovació és essencial. Si prevalen la jerarquia, o els títols, se bandegen moltes aportacions.
2. Auto-avaluar en un debat participatiu obert; el procés funciona si tothom pot presentar les seves propostes i tothom es escoltat.
3. Prioritzar. Definir les prioritats per estimular la innovació en base als punts forts i els punts febles. Focalitzar-nos en dos o tres centres per aconseguir plans realistes i abastables.
4. Localitzar de qui podem aprendre i amb qui podem compartir, hi ha altres que han portat endavant experiències rellevants.
5. Connectar-se, compartir, aprendre i millorar. L’experiència dels qui han passat per situacions similars és valuosa, compartir les fortaleses en innovació i experiència amb altres sempre és enriquidor. No cal tornar a reinventar la roda.
Estimular la innovació és indispensable per a qualsevol organització per adaptar-se als canvis i mantenir la competitivitat. Aquestes pautes són aplicables a entorns diversos: laborals, familiars, empresarials, …
Article de Sophia Blasco, coaching personal i assessorament







benvolguts:
La meva opinió es que amb els temps actuals el mercat evoluciona molt ràpidament i les empreses no si dediquen al 100% en l’estimulació per la innovació tot necessita el seu proçés, dedicació i temps.
I és molt important per un empresari la innovació perquè és un producte que a la llarga els aportarà beneficis.
Hola un consell, quan feu les enquestes feu-les tancades ja que a l’hora de passar-ho del drive no us surtira el percentatge. Hau ja teniu el consell i gratis eh!
Ho tindrem en compte ja que és bo adaptar-se als canvis i hem de saber aprofitar-ho al màxim. És bo saber-ho.
Hola a tots!!
És molt interessant aquest apartat de la innovació, i realment penso que és molt important, ja que és la clau per augmentar les vendes i fer pujar els beneficis. Innovar alguna cosa nova, és aportar el públic a veure i a provar coses noves, ja que la majoria de gent li agrada molt la innovació, i parlo per mi, perquè soc una d’aquestes persones!! A part que la innovació fa créixer el mercat i cada cosa innovada té alguna cosa especial 🙂
Per innovar s’ha de saber escoltar i llavors fer
Bona nit!!
Acabo de llegir aquest article sobre la innovació, i crec que la innovació es la base de la competitivitat entre empreses. A l’actualitat, es el marca la diferéncia aquell producte que es capaç de distinguir-se, de fer-se un lloc en el mercat. Per innovar has d’indagar més a fons en les necessitats de les persones, buscar utilitats a productes que ningú havia vist, preocupar-se per la gent, per el que necessiten, ajudar-les, crec que es una gran font d’inspiració en la recerca de la innovació.
Crec que la innovació sempre ha estat important per a les empreses però els grans canvis i les grans oportunitats sovint apareixen en moments de crisi. Les dificultats obliguen els emprenedors a exprimir-se el cervell buscant alternatives. Tot i així, no sempre les innovacions vénen de la mà de les noves tecnologies, sinó que a vegades una bona innovació pot consistir en un canvi de costums en el consum.
Jo crec que aixó és molt important l’innovació perque ara la majoria d’empreses inverteixen un pilot en l’innovació perque quant despres de que molta gent pensa, i es trenca el cap, fan debats i busquen nous productes ,un cop trobat aquella empresa creix de cop.un comentari molt interessant.