Cinc passos per promoure la innovació

Les capacitats d’innovació de les persones, en qualsevol escenari, són extraordinàries.
Alexander Osterwalder, a l’article An Innovation Competence Process Coming from Knowledge Management,  deixa clar que per estimular la innovació ens interessa comptar  amb les capacitats d’innovació de totes i cadascuna de les persones de l’organització i descriu les 5 etapes del procés per aconseguir-ho.

Les 5 etapes del Procés d’estimulació de la innovació que ens descriu són:

1. Apreciar la capacitat de totes les persones per contribuir a la innovació. Potenciar i animar les persones a participar en la innovació és essencial. Si prevalen la jerarquia, o els títols, se bandegen moltes aportacions.

2. Auto-avaluar en un debat participatiu obert; el procés funciona si tothom pot presentar les seves propostes i tothom es escoltat.

3. Prioritzar. Definir les prioritats per estimular la innovació en base als punts forts i els punts febles. Focalitzar-nos en dos o tres centres per aconseguir plans realistes i abastables.

4. Localitzar de qui podem aprendre i amb qui podem compartir, hi ha altres que han portat endavant experiències rellevants.

5. Connectar-se, compartir, aprendre i millorar. L’experiència dels qui han passat per situacions similars és valuosa, compartir les fortaleses en innovació i experiència amb altres sempre és enriquidor. No cal tornar a reinventar la roda.

Estimular la innovació és indispensable per a qualsevol organització per adaptar-se als canvis i mantenir la competitivitat. Aquestes pautes són aplicables a entorns diversos: laborals, familiars, empresarials, …

Article de Sophia Blasco, coaching personal i assessorament

5 passos per promoure la innovació

Quant a Àngels Codina

Hola em dic Àngels i actualment estic fent de professora de cicles formatius a la Salle Manlleu en la especialitat de Gestió administrativa i Administració i finances. En aquests moments porto aquest bloc: Fem Rutllat el projecte, és un bloc de suport per els alumnes d' Administració i finances de Grau superior en els Mòduls 11-13 Simulació Empresarial i Projecte d'administració i Finances. També serveix de suport als alumnes de GM i GS. d' empresa i iniciativa emprenedora i per a tots aquell/@s que us pugui servir .
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a Cinc passos per promoure la innovació

  1. Cristina Vilasís Prieto diu:

    benvolguts:
    La meva opinió es que amb els temps actuals el mercat evoluciona molt ràpidament i les empreses no si dediquen al 100% en l’estimulació per la innovació tot necessita el seu proçés, dedicació i temps.
    I és molt important per un empresari la innovació perquè és un producte que a la llarga els aportarà beneficis.

  2. Juli jurado hernandez diu:

    Hola un consell, quan feu les enquestes feu-les tancades ja que a l’hora de passar-ho del drive no us surtira el percentatge. Hau ja teniu el consell i gratis eh!

  3. Raquel diu:

    Ho tindrem en compte ja que és bo adaptar-se als canvis i hem de saber aprofitar-ho al màxim. És bo saber-ho.

  4. Núria diu:

    Hola a tots!!
    És molt interessant aquest apartat de la innovació, i realment penso que és molt important, ja que és la clau per augmentar les vendes i fer pujar els beneficis. Innovar alguna cosa nova, és aportar el públic a veure i a provar coses noves, ja que la majoria de gent li agrada molt la innovació, i parlo per mi, perquè soc una d’aquestes persones!! A part que la innovació fa créixer el mercat i cada cosa innovada té alguna cosa especial 🙂

  5. Núria Mas diu:

    Per innovar s’ha de saber escoltar i llavors fer

  6. Jennifer diu:

    Bona nit!!
    Acabo de llegir aquest article sobre la innovació, i crec que la innovació es la base de la competitivitat entre empreses. A l’actualitat, es el marca la diferéncia aquell producte que es capaç de distinguir-se, de fer-se un lloc en el mercat. Per innovar has d’indagar més a fons en les necessitats de les persones, buscar utilitats a productes que ningú havia vist, preocupar-se per la gent, per el que necessiten, ajudar-les, crec que es una gran font d’inspiració en la recerca de la innovació.

  7. Mireia diu:

    Crec que la innovació sempre ha estat important per a les empreses però els grans canvis i les grans oportunitats sovint apareixen en moments de crisi. Les dificultats obliguen els emprenedors a exprimir-se el cervell buscant alternatives. Tot i així, no sempre les innovacions vénen de la mà de les noves tecnologies, sinó que a vegades una bona innovació pot consistir en un canvi de costums en el consum.

  8. Quim diu:

    Jo crec que aixó és molt important l’innovació perque ara la majoria d’empreses inverteixen un pilot en l’innovació perque quant despres de que molta gent pensa, i es trenca el cap, fan debats i busquen nous productes ,un cop trobat aquella empresa creix de cop.un comentari molt interessant.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *