A classe ja vàrem veure que el preu és el valor monetari d’un producte/servei que equilibra la satisfacció del comprador amb la rendibilitat del venedor. Per determinar el preu d’un producte es poden seguir diferents etapes:
- Anàlisi dels objectius de l’empresa.
- Valoració dels condicionants.
- Elecció de l’estratègia.
- Fixació del preu de mercat dels productes.
El procés ineludible en la fixació del preu del prodcucte/servei es la determinació dels costos, ja siguin fixos o variables, i l’anàlisi dels preus de la competència i desl productes/serveis substitutius.
A partir d’aqui, i amb totes les valoracions pertinents al davant, es poden fixar els preus de mercat. Podem seguir dos mètodes:
- Mètode de fixació basat en el cost, a partir del qual podrem determinar un preu basat en el cost més un marge, o un preu objectiu, basat en les necessitats de benefici pròpies de l’empresa.
- Mètode de fixació de preus basat en la competència.






Crec que en el temps que estem és molt important tenir en compte els preus de la competència i mirar de posar els preus més baixos del mercat.
Ànims a tots que queda poc!
Crec que es molt més important fixar-se en el preu de la compatencia que no pas en basar-se en el cost, tot i que sempre s’ha de tenir en compte.
Jo crec que tant important és fixar el preu basant-se en la competència com en els costos, ja que abans de fixar-se en el preu de la competència s’han d’haver assolit els objectius de cobrir els costos.
Jo crec que els costos s’han de tenir en compte, lògicament, però penso que és més important basar-se en els preus de la competència, ja que estem passant uns temps força difícils.
Petonets!! ;P jajaja
Aplicar un bon mètode per fixar el preu del teu producte o servei és molt important.
Avui en dia i cada vegada més, la gent dóna molta importància al preu a l’hora d’adquirir un producte o un servei. És molt important tenir en compte tots els costos que se’n deriven del producte però també cal tenir en compte la competència si aquesta és molt àmplia.
Ànims a tothom!!!:)
Es molt important una bona política de preus, més que en els costos jo crec que cal fixar-se en la competència, ja que la gent cada cop ho mira més.