Estratègies per a l’aplicació de preus

A classe ja vàrem veure que el preu és el valor monetari d’un producte/servei que equilibra la satisfacció del comprador amb la rendibilitat del venedor. Per determinar el preu d’un producte es poden seguir diferents etapes:

  1. Anàlisi dels objectius de l’empresa.
  2. Valoració dels condicionants.
  3. Elecció de l’estratègia.
  4. Fixació del preu de mercat dels productes.

El procés ineludible en la fixació del preu del prodcucte/servei es la determinació dels costos, ja siguin fixos o variables, i l’anàlisi dels preus de la competència i desl productes/serveis substitutius.

A partir d’aqui, i amb totes les valoracions pertinents al davant, es poden fixar els preus de mercat. Podem seguir dos mètodes:

  1. Mètode de fixació basat en el cost, a partir del qual podrem determinar un preu basat en el cost més un marge, o un preu objectiu, basat en les necessitats de benefici pròpies de l’empresa.
  2. Mètode de fixació de preus basat en la competència.

Quant a grigol

El meu nom és Guillem Rigol i treballo a La Salle Manlleu com a professor de cicles formatius al Grau de tècnic superior d'administració de sistemes informàtics en xarxa i de tècnic de sistemes microinformàtics i xarxes. Més info sobre el meu currículum a www.linkedin.com/in/guillemrigol
Aquest article ha estat publicat en El projecte pas a pas. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Estratègies per a l’aplicació de preus

  1. Eli diu:

    Crec que en el temps que estem és molt important tenir en compte els preus de la competència i mirar de posar els preus més baixos del mercat.
    Ànims a tots que queda poc!

  2. Panedas diu:

    Crec que es molt més important fixar-se en el preu de la compatencia que no pas en basar-se en el cost, tot i que sempre s’ha de tenir en compte.

  3. fatima diu:

    Jo crec que tant important és fixar el preu basant-se en la competència com en els costos, ja que abans de fixar-se en el preu de la competència s’han d’haver assolit els objectius de cobrir els costos.

  4. Irene diu:

    Jo crec que els costos s’han de tenir en compte, lògicament, però penso que és més important basar-se en els preus de la competència, ja que estem passant uns temps força difícils.

    Petonets!! ;P jajaja

  5. Elena Arias Carballo diu:

    Aplicar un bon mètode per fixar el preu del teu producte o servei és molt important.
    Avui en dia i cada vegada més, la gent dóna molta importància al preu a l’hora d’adquirir un producte o un servei. És molt important tenir en compte tots els costos que se’n deriven del producte però també cal tenir en compte la competència si aquesta és molt àmplia.
    Ànims a tothom!!!:)

  6. Juli jurado hernandez diu:

    Es molt important una bona política de preus, més que en els costos jo crec que cal fixar-se en la competència, ja que la gent cada cop ho mira més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *