L’accident i possibles solucions. Coneixem les víctimes.

Com sabeu, després de l’atropellament, el nostre company de classe ha tingut lesions greus relacionades amb el seu aparell locomotor. Per recuperar la mobilitat la seva doctora l’ha dirigit a l’Institut Guttmann.

També ens visitaran d’Acohòlics anònims.

Quina informació rebem sobre les drogues?

Activitat1: Anàlisi de cartells
Per on comencem?

Us presentem diferents  cartells publicitaris d’associacions, institucions públiques… que ens volen convèncer sobre els preills de les drogues. Us proposem que analitzeu com tracta el tema de les drogues la publicitat.

Observa detingudament els següents cartells. Escull 3 per analitzar-los. Anomena i desa les imatges i inseriu-les a la vostra web juntament amb l’anàlisi dels cartells.

Què necessitem saber?

Abans de fer l’anàlisi és molt important que llegiu la següent informació: R4_Act1_Sobre l’anàlisi de cartells

Com fer l’anàlisi?

1. Lectura subjectiva:

Es basa en identificar allò que ens suggereix la imatge, és a dir, en el significat o tema de què tracta, en aquesta fase jutgem i valorem les sensacions que ens produeix la imatge.

Quan observem una imatge el primer que descobrim són els personatges, els ambients i els objectes representats. A partir d’aquesta anàlisi podem desxifrar fets, coneixements, idees, sentiments, etc. D’aquesta manera comprenem el significat o tema de què tracta la imatge.

Per analitzar els significats d’una imatge, podem:

  • Catalogar o classificar totes les figures, els objectes i les formes que conté la imatge.
  • Descriure com són, quina funció desenvolupen, quins trets les caracteritzen, quines expressions, accions i actituds tenen, quines idees i sentiments comuniquen, etc. En definitiva, quins significats comunica la imatge.
2: Lectura objectiva:

Consisteix a fer una anàlisi dels elements visuals i de les tècniques i materials amb què està realitzada, és a dir, veure simplement allò que mostra la imatge, sense cap altra intenció o valoració.

  • Elements visuals: Després de captar el missatge ens centrem en els mitjans i els recursos que s’han utilitzat per aconseguir el significat que la imatge transmet; és a dir, en els elements visuals utilitzats: punts, línies, plans, colors i textures, així com també l’ordenació espacial o composició.
  • Materials i tècniques:  Finalment, analitzem els materials (pigments, papers, cartons, plàstics, teles, etc.) i les tècniques (dibuix, pintura, fotografia…) amb els quals s’ha realitzat la imatge.
Una petita ajuda…

Tenint en compte aquestes dues formes de llegir les imatges publicitàries, analitza els tres cartells que has escollit. Pots utilitzar algunes expressions com:

“Des d’un punt de vista subjectiu/objectiu…”  “podem observar…” i “per tant…”

“els tipus de formes, figures que té la imatge són…el que vol dir que…”

“Aquestes formes ens indiquen…” “volen fer-nos pensar en…”

“Des d’un punt de vista objectiu…”

“Els elements visuals utilitzats són…”

“Les tècniques i materials utilitzats són…”

“En conclusió podem dir que…” “i per tant”

“Segons la meva opinió…”

No ens podem quedar de braços plegats!

Activitat 2: Fem una campanya publicitària

Estem arribant al final d’aquest projecte, i ja només ens queda fer la campanya publicitària. Us animeu?

Cal que totes les passes que us mostrem a continuació quedin recollides a la vostra web de Sites, si cal feu fotografies de tots els materials que aneu generant. Endavant!!!

Aquí us deixem una sèrie de passos que és convenient que seguiu a l’hora de realitzar-la.

1. Mitjans:

Primer de tot hem de tenir clar quin mitjà utilitzarem per fer la campanya publicitària. Escolliu com a grup quin és per vosaltres el més adequat

Mitjans impresos:

  • Premsa (diari/revista)
  • Tanques urbanes
  • Cartells publicitaris
  • Banderoles…

Mitjans audiovisuals:

  • Ràdio
  • Televisió
  • Publicitat viral (xarxes socials)
2. Briefing:

Abans de començar amb el procés de creació, mireu de respondre a totes aquestes preguntes que us plantegem, us ajudaran en les fases posteriors

  • Quin és el client i el públic objectiu?
  • Quan ha d’estar preparada la campanya?
  • On s’utilitzarà el disseny?
  • Per què el client creu que necessita una nova campanya? Quins punts no ha resolt?
  • Com s’implementarà la solució?
3. Investigació:

Arribats en aquest punt, heu de triar quina informació utilitzareu per fer la campanya. Penseu en totes les tasques fetes i  escolliu la informació d’aquelles que creieu més adients.

La informació que utilitzeu, convé que sigui variada. És a dir, hi hauria d’haver:

  • Informació qualitativa
  • Informació quantitativa
4. Brainstorming:

Un cop escollida tota la informació que voleu afegir a la vostra campanya, fareu un brainstorming (15-20 minuts màxim)

Consisteix en fer, entre tots els integrants del grup, una pluja d’idees de com us agradaria representar, plasmar la vostra informació en la campanya.

Per això, tots necessitareu bolígraf i paper.

El brainstorming tindrà 3 fases:

  • 1era fase: Definició del problema o objectiu:
  • 2ona fase: Ideació: tots els integrants utilitzen els seus paper per dibuixar, escriure, ratllar… i així expressar de la millor manera les seves idees
  • 3era fase: Anàlisi: S’utilitzen totes les idees dels integrants per escollir les més interessants. Per fer-ho, podeu:
      • Classificar-les, agrupant-les per similituds.
      • Votar entre tots i totes les integrants del grup
5. Realització de l’esbós:

Ara que ja heu escollit la millor idea (que pot ser una barreja de diferents idees),  haureu de fer un esbós de la representació visual de la campanya.

Ara, els elements que haureu de tenir en compte seran:

  • Color
  • Imatge
  • Disseny gràfic
  • Música
6. Creació de la versió definitiva:

Heu arribat a la fase final. Ara ja teniu tot el necessari per crear la vostra campanya. Enhorabona!