Els “investigadors” de 5è presenten el seu projecte al Congrés Recerkids

El dia 14 de maig els alumnes de 5è vam participar el congrés del Recerkids, on vam anar a presentar el nostre projecte experimental sobre la llum: quin camí segueix la llum.

L’acte va ser a  Universitat Rovira Virgili de Tarragona, i aquest any era  el tercer congrés de recerca científica organitzat per  la Secretaria d’Universitats i Recerca adreçada a l’alumnat d’Educació Primària per fomentar vocacions científiques entre les generacions més joves.

El congrés de Tarragona va comptar amb la participació de nou escoles, 215 alumnes i 20 mestres. Va ser un matí ple de ciència, vam començar amb una bona foto al “photocall” i amb “atrezzo” molt científic,  de bon matí un espectacle de la BIG VAN CIENCIA amb els  CLOWTIFICS “LA CIÈNCIA MÉS PALLASSA” en el que de forma molt divertida vam aprendre també ciència. Ah! I un dels nostres alumnes va ser elegit com a gran científic voluntari, vam “xalar” molt i molt…quin riure!

A continuació un esmorzar saludable al que ens van convidar per agafar forces per la nostra exposició científica en que davant de l’auditori havíem d’exposar i explicar què havíem descobert i com ho havíem fet. Presentant el pòster resum que havíem elaborat (que podeu trobar penjat a l’entrada de la nostra escola).  A continuació encara ens esperava un taller experimental sobre “La llum a la tele i al cinema”, en un autèntic plató de televisió, en el que vam aprendre molt del que després veiem en les pantalles i en el que no vam parar de fer preguntes i sorprendre’ns. I per acabar ens van entregar el diploma per la bona tasca de investigació duta a terme, amb la foto de protocol de rigor. També ens van regalar un bon lot de llibres de divulgació científica d’En Joan i la Laura que hem pogut repartir per tot el cicle i seguir aprenent molt de ciències.

Se’ns dubte una experiència per repetir, en que els alumnes investigadors van ser els autèntics protagonistes.

La nostra escola era el primer any que hi participàvem però vam gaudir i aprendre molta ciència. Esperem que els nostres companys que arribaran al cicle superior en puguin gaudir com nosaltres aquest any.