Els alumnes de 6è visiten l’exposició “La taula periòdica com no l’has vista mai”

El passat divendres 10 de maig, el dia després d’acabar les competències bàsiques, com un regalet de “ciències”  els alumnes de 6è van poder  visitar l’exposició  del divulgador científic i presentador del famós programa de tv3 “Quèquicom” Marc Boada, allà ell mateix ens va fer una xerrada: “LA DESCOBERTA DE LA TAULA PERIÒDICA” i en ella ens va parlar de tots i cadascun dels elements que componen el que seria “l’alfabet de la natura”; la taula periòdica. Gran part de les seves explicacions van tractar de les aplicacions d’aquests elements en el nostre dia a dia, on els podem trobar, com s’aconsegueixen, si són perjudicials, en quina quantitat els trobem al nostre planeta, l’origen dels elements a les denses estrelles de l’espai exterior…

A més, els alumnes de 6è van  tenir la sort de que l’expert els va mostrat  gran quantitat d’elements en el seu estat natural: mercuri en un flascó, cristalls de bismut, gal·li que es fonia  a molt baixa temperatura, una pedra d’urani, liti en remull … i vam poder tocar-los i manipular-los en directe.

Va ser una experiència veritablement enriquidora. El Marc Boada ens va enganxar des del primer moment, la seva manera d’explicar, la seva passió, va ser molt didàctica i entenedora. Això va fer que els alumnes no perdessin ni un sol moment l’atenció i gaudissin  molt durant tota l’estona que va estar amb nosaltres.

De ben segur que es va despertar més d’una vocació científica entre tots els i les alumnes presents i que quan estiguin a l’Insti  i els hi presentin la taula en tindran un record ben bonic i entendran el perquè cal estudiar-la.