A l’escola, els  alumnes de Tercer , estem estudiant L’Univers i el Sistema Solar , entre altres coses. Aqui exposo una série d’nformacions i activitats sobre el tema, que ens ajudaran a  refermar i aprofondir el que hem vist a la classe de forma teòrica (les infos estan en Castellà, però per aprendre, els idiomes no son per nosaltres cap obstacle):
Per a treballar els continguts de l’Univers i el Sistema Solar, he seleccionat una série d’enllaços i recursos amb els que els alumnes poden treballar on-line, a l’escola , a casa o a on vulguin.

Per aprendre nocions bàsiques.-

El Universo, estrellas y galaxias, Vía Láctea, Sistema Solar La Tierra como planeta
 El Universo, el Sistema Solar y la Vía Láctea
(Proyecto Biosfera, antiguo CNICE)
Traslación y rotación de la Tierra
Ventanas al Universo (en castellano e inglés)  La eclíptica y el ecuador
La N.A.S.A para niños (en castellano e inglés)  Por qué hay eclipses, y por qué no hay dos cada mes
Simulador del Sistema Solar Vídeo sobre cómo se originan los eclipses
 Los nueve planetas (en inglés)  Sobre los eclipses
Tu peso en otros planetas    El eclipse de luna
Órbitas de los planetas del Sistema Solar  Animación sobre los eclipses de sol
 Movimiento del Sol visto desde la Tierra  Observar un eclipse de luna(en inglés)
Movimiento del sol entre las estrellas Eclipse de Sol en directo (en inglés)
Movimiento de los planetas visto desde la tierra
 Traslación de la luna
 Rotación de la luna

Per ampliar materials i coneixements.-

Utilización de técnicas de orientación Evolución histórica de las concepciones
 Técnicas de orientación: cómo orientarse sin  mapa ni brújula Historia de la Astronomía

Sin brújula y sin mapa

Personajes famosos de la Astronomía
La orientación  El problema del movimiento planetario
 La solución de Tolomeo
 La solución de Copérnico
 La solución de Tycho Brahe
 Por qué decimos que Copérnico tenía razón
Copérnico y la teoría heliocéntrica

Gràcies a Rincones EducaRex.-Junta d'Extremadura .-Muchas Gracias!! .-Many Thank’s!!Guai!

A continuació una série d’enllaços , amb imatges , animacions , vídeos etc.. per a utilitzar a la composició dels treballs que  podéu  efectuar sobre aquests temes (tingueu sempre en compte, citar la font o autoria de les diferents informacions!!)

Galería Multimedia de la Agencia Espacial Europea
 N.A.S.A Multimedia

Fotos del Universo

Fotos del Sistema Solar

Fotos de la Tierra y la Luna
Fotos de la Historia de la Astronomía

Bona Feina!!Guai!Avergonit

Ara una “bateria” d’exercicis per a practicar els continguts i informacions que héu pogut trobar en enllaços i pàgines anteriors.És un Quadern Virtual sobre el tema del Sistema Solar, per Cicle Mitjà fer apartats 1 i 2 . Per Cicle Superior apartats 3, 4 i 5.- Els apartats 6 i 7 són d’ampliació (per alumnes interessats sobre el tema) o bé , per a Primer d’ESO.

Quadern Virtual , sobre el Sistema Solar

Font: Agraïments a:  Fina Vert Ros de l’IES Castell d’Estela.-Moltes Gràcies!!.- Bon Aprenentatge !!! Guai!

En aquest enllaç que vé  ,podéu trobar tot un munt d’informació sobre l’Univers, el Sistema Solar, els Planetes, el Planeta Terra etc…(Està en `Llengua castellana, però per aprendre ,els idiomes no són per nosaltres cap obstacleGuai!SomriureGuai!)

El sistema solar

Font: Agraïments a:CEPA Pablo Guzmàn .-Moltes Gràcies!! Muchas  Gracias!!Guai!

També, en aquest  altre enllaç :

El Nostre Sistema Solar!!!:

Font: Agraïments a:Enllaç WEB de:http://www.xtec.es/~rmolins1 .-Moltes Gràcies!! Muchas  Gracias!!Guai!SomriureGuai!

Tanmateix en:Projecte ANTARES.- I  en :Projecte HIPARCO Moltes Gràcies!!Muchas Gracias!!Guai!

També en el següent enllaç teniu meravelles d’activitats iinformacions sobre el tema:

Astronomia Educativa!!

Font:ASTRONOMIA EDUCATIVA!!.-R. Molins.-Moltes Gràcies!!

Una meravella, tanmateix, aquesta web en anglès: “The nine planets”:

The nine planets!!

Font:http://www.nineplanets.org/.-Many Thanks  for Bill Arnett and Arnaud Riess!!Guai!Guai!

A la que segueix aquesta altra per a nens: “The nine planets for kids”:

Just for Kids !!!Just for Kids !!!