Aquí teniu les petites proves que vam fer amb aquest programa d’animació. Va costar una mica entendre i respectar les consignes i recomanacions del mestre… però per ser la primera vegada no va estar del tot malament. Vet aquí el resultat:
Ja sabeu, si us animeu aquest estiu, visiteu l’article on us enllaço els tutorials i les pàgines on descarregar programes gratuïts per fer les vostres pròpies animacions.
Bon estiu, i molta sort en el futur nois i noies de 6è!
La Lucía i la Edith estudien Música a l’escola Municipal d’Abrera, ens han portat els seus instruments, explicant com funcionen, i interpretant les cançons amb les que de mica en mica van coneixent cada cop més aquests fantàstics instruments musicals.
Aquí tenim l’espectacle tal i com ho vam viure el dia 7 de juny a la Biblioteca… Divendres ho tornem a fer: “Propera parada: Viatge al Món REDUX”, amb menys vídeos, amb vídeos més curtets… i amb petites sorpreses i canvis a les coreografies!
aquí teniu una petita llista amb jocs musicals per aquest estiu, per quan el Sol estigui massa fort i no es pugui sortir al carrer! Aquests i altres jocs, uns de solfeig i d’altres d’experimentació, es troben a l’apartat “Jocs per aprendre” d’aquest Bloc (a la columna de la dreta, baixant!).
Aquest “momentazo” de l’Eric de P3 que va capturar la Maribel, m’ha recordat a un gran músic que també és una persona molt estimada per mi: L’Esteban Perles toca en molts grups diferents… al vídeo de baix el veiem acompanyant amb molta imaginació al Bigott, al Parc del Fòrum de Barcelona.
Aquest estiu, tant per reforçar cosetes que han quedat agafades amb pinces, com per consolidar el que s’ha treballat de solfeig, us recomano aquestes pàgines per jugar una estona de tant en tant.
EL PENTAGRAMA: aquí podeu escriure allò que inventeu amb el piano virtual. Podeu provar a fer melodies que pugen, que baixen, més juntetes, més separades… observar que hi ha notes als espais i a les línies, recordar on es posaven les notes DO, MI i SOL…
…i si encara teniu ganes d’explorar, no dubteu en visitar els altres enllaços de l’apartat “Per aprendre jugant…”
Animar imatges amb la tècnica Stop Motion té molt a veure amb fer música, ja que també consisteix en anar col·locant una sèrie d’esdeveniments (en aquest cas imatges en comptes de sons) en una línia temporal per tal de construir una història. Aquesta setmana a sisè farem alguns experiments amb el programa Monkey Jam, que ens permet fer animacions a partir de fotos, i que és una aplicació lliure i gratuïta. Esperem que la tecnologia que tenim a l’escola no ens deixi “penjats”, jeje!
I què necessitem per animar amb Stop Motion?
– Un ordinador amb Windows.
– L’aplicació Monkey Jam (pàgina de descàrrega).
– Una videocàmera?
– Un trípode.
– Un cable firewire per connectar la càmera a l’ordinador.
I què passa si no tens videocàmera? El Monkey Jam permet anar editant i comparant les fotos que vas fent a temps real, però si disposes d’una càmera de fotos digital, també pots anar fent les fotos “a ull” i desar-ho tot a una carpeta que després carregaràs al programa, tal i com explica el videotutorial de dalt.
I què passa si fas servir Linux o Mac? En aquesta pàgina teniu moltes opcions de programes que fan el mateix que el Monkey Jam, n’hi ha tant de gratuïts com de pagament.
Aquest divendres estàvem fent classe, i hem fet un moment de silenci per escoltar i veure passar una furgoneta amb una música molt particular. El Jofre ens ha dit que era “l’afilador”…
Esmolar ganivets és un d’aquests oficis tradicionals que ens omple de sons i melodies el paisatge dels barris de pobles i ciutats, i que malauradament s’està perdent amb el pas temps i el amb el canvi en la nostra manera de viure.