02.- Estratègies i tècniques d’OASIS: Carpeta en família i carpeta de l’alumne/a.-

Elaboració en l’espai OASIS de la Carpeta en família i de la carpeta de l’alumne/a.-

Les estratègies i les tècniques d’OASIS parteixen del Cooppel

1.- Mostrar i demostrar que el Cooppel és un joc que es pot jugar a quatre nivells:

Primer nivell d’oci creatiu i diversió cooperativa en família. Les seves aplicacions pot ser des dels 0 anys fins al final de la vida. També com a projecte d’excursions, visites de museus, espais naturals, sales d’exposicions i de biblioteques.

Segon nivell en família és una eina provada per a facilitar les tasques escolars de casa i afavorir l’autonomia dels aprenentatges dels menors d’edat. De moment és on hi ha més demanda i més necessitats.

Tercer a nivell de competició ecològica amb ecoèxit de l’equip com un castell humà. Això és fa entre equips familiars o entre iguals de mateixa edat o diferent. Sempre buscant la màxima heterogeneïtat entre els seus membres.

Quart nivell de reivindicació. El Cooppel reivindica de forma pacífica i dialògica més atenció social als aprenentatges cooperatius i més atenció cultural a les produccions de processos i de productes d’aprenentatge per competències bàsiques. En aquest nivell estan les trobades d’un equip, a les de tres equips a les multitudinàries fins milers de persones. Aquesta fase encara no hem arribat de forma completa i estem treballant i investigant.

2.- En l’OASIS els pares i/o mares amb els seus fills/es:

a.- Entrem en un clima d’aprenentatge comunitari amb altres pares i/o mares.

b.- Concreten i sistematitzen la funció de vetllar per l’autonomia dels seus fills/es en la gestió de l’agenda, la comunicació entre el professorat i la família, la planificació de els tasques escolars per casa i tècniques de motivació en família.

c.- Aprenen a jugar al Cooppel per poder segons les edats i les necessitats jugar a casa i fer de persona bastida com de jugador/a de forma puntual.

d.- Poden constituir-se en un Club Familiar i intercanviar les seves vivències en l’autonomia dels aprenentatges amb altres pares i/o mares.

e.- Poden acompanyar als seus fills/es en la constitució d’equips entre iguals (menors amb menors) de la mateixa edat o d’edats diferentes, dins de Cooppel Federal.

f.- Els seus fills/es constituïts en equips entre iguals poden participar en situacions d’entrenament i assaig, en actes de vistes de jugades, de partides i partits de Cooppel en Cooppel.parc i aportar produccions a mostres de processos i productes d’aprenentatges autònoms.

.