03.- OASIS i el professorat.-

El professorat se sent arropat si l’OASIS funciona, ja que millora la comunicació de l’escola/institut i les famílies i la quantitat i la qualitat dels treballs per casa i l’estudi augmenta.

OASIS és un bona pràctica de suport a les famílies.-

• Dins de les estratègies per a millorar la comunicació i la participació entre l’escola/institut i la família.
  • Tant en els aspectes de l’ús dels recursos tecnològics, l’agenda de l’alumne/a, la llibreta missatgera, les tasques de reforç a casa, el porta-folis així com els aspectes de motivació i de comunicació dels pares/mares amb els seus fills/es.
  • Respecte també a la planificació de la família en activitats d’oci i de diversió cultural. La conciliació família-escola-treball. Altres aspectes que consideris oportuns.

El “Recull d’Estratègies Corresponsals” (R.E.C.S.) és un exemple com a activitat escolar complementària dins d’un projecte d’investigació educativa és l’experiència espais OASIS dins del projecte Cooppel Federal 2014:

• En aquest cas tenim l’experiència espais OASIS que consisteix en reunir-se pares/mares i fills/es en un espai per a trobar-se, parlar d’educació i de dur a terme les tasques escolars a casa per acord d’ells mateixos com a necessitat prioritària, per la seva influència també en l’exit escolar. Més interessats en el tercer cicle de l’educació primària i primer cicle de l’ESO segons dades dels resultats de les experiències entre 2007-10 i 2012-13 a la ciutat de Tarragona
  • Coordinat per un/a professor/a com a mínim això facilita recollir una informació molt interessant així com es pot observar els dèficits de la comunicació i les dificultats de les mateixes tasques encomanades a casa per així millorar l’atenció dels pares/mares a la fi d’afavorir l’autonomia en bastida dels aprenentatges i de la seva cooperació educativa.
  • A més s’aprèn a jugar a un joc , el Cooppel que la seva pràctica és aplicar les competències bàsiques transversals en el dia a a dia.
  •                                       Més informació: http://blocs.xtec.cat/oasis
  • Aquesta activitat és escolar complementària organitzada pels pares i les mares dins del mateix recinte escolar en horari extraescolar. En el present curs de 18 a 20 hores tots els dimecres lectius.
  • La tasca del professorat es pot considerar com a tasca dins de projectes com biblioteca, foment de la lectura, etc. dins del seu horari de no docència per a secundària.
  • A l’escola a igual com a altres projectes cooperatius, diàlegs interactius, etc. amb la implicació dels pares/mares es pot dur a terme en horari escolar o bé en horari extraescolar (acabades les hores lectives).
  • El passat dimecres dia 13 de novembre a les 7 de la tarda es va presentar el projecte Cooppel a la sala d’actes del Corte Inglés de Tarragona.
  • Gràcies a la col·laboració puntual de les presidències de Càritas Diocesana, Òmnium Cultural del Tarragonès i de la Fundació Reddis de Reus així com a nivell personal de la inspecció d’educació s’ha fet difusió en el territori durant el curs passat en diversos actes a Tarragona i a Reus.
  • L’Ateneu de Tarragona on hi ha la seu de la primera federació de Cooppel  (Cooppel Federal), amb el suport moral d’altres entitats del territori ha denominat al projecte Cooppel , projecte finalista dels premis d’innovació dels premis 2013 de la Federació d’Ateneus de Catalunya i ara candidat als premis Federico Mayor Zaragoza del Centre UNESCO de Tortosa.
  • Al professorat interessat escrivint a info@cooperis.cat pot sol.licitar els fulls “CoMental” que són uns fulls explicatius com s’aplica el Cooppel en els espais OASIS o fins i tot dins de l’aula, en horari lectiu de matèries o de tutoria en el marc de la dinàmica de treball i aprenentatge cooperatius. També es pot sol.licitar l’opuscle recent editat en PDF sobre el Cooppel i es pot rebre aclariments amb articles i pàgines dels blocs.xtec.cat que tenen per finalitat informar, intercanviar experiències i fer difusió del Cooppel.