1r i 2n.- El concert!

A continuació podeu veure els vídeos que vam gravar el dia 31 de maig en el concert que vam fer al gimnàs de l’escola. La classe de 1r ens va interpretar la cançó “Escatumbararibé” (popular del Brasil) i la classe de 2n “Don’t worry, be happy” de Bobby McFerrin. Les dues classes conjuntes van cantar la cançó “Count on me” de Bruno Mars i la cantata “Collita de somnis” composta per l’Antoni Miralpeix (que vam tenir l’honor de rebre la seva visita) i el poeta Francesc Danés (que es va excusar però en una carta ens va encoratjar a cantar i estimar la música). Voldria felicitar tots els nois i noies que van interpretar les cançons i molt especialment aquells/es que amb el seu esforç i dedicació constant van fer possible dur a terme aquest gran projecte. Felicitats a tots i totes!

Fixeu-vos que el vídeo de la cantata és una llista de reproducció que inclou 5 vídeos. Us recomano activar els subtítols per a poder llegir l’excel·lent i inspirada lletra de la cantata.

Assaig de l’OBC i vista al Museu de la Música

El passat 19 d’Octubre els cursos de 1r i 2n d’ESO vam anar d’excursió a L’Auditori de Barcelona. Allà vam poder veure part d’un assaig de l’OBC (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya) i després vam poder visitar, amb una visita guiada, el Museu de la Música. A l’assaig vam poder escoltar l’obra sencera “The light of the end” de la compositora russa contemporània Sofia Gubaidúlina, que va durar 30 minuts i ens va permetre sentir tots els instruments de l’orquestra. En el museu de la música vam poder reconèixer les famílies d’instruments, les semblances entre ells i vam descobrir instruments curiosos o que no coneixíem. La part del final va ser prou divertida, ja que vam poder tocar un tambor, una guitarra elèctrica, un violoncel, un orgue…

Cantata “Collita de somnis”

Aquesta és la cantata sencera “Collita de somnis” del compositor Antoni Miralpeix i el poeta Francesc Danés, que treballarem enguany els cursos de 1r i 2n d’ESO. Fou gravada pels mestres de música participants en la 5a Escola d’Estiu de l’AEMCAT a Tortosa, el juliol de 2010. Si cliqueu sobre el nom o a la pàgina “Collita de somnis” d’aquest mateix bloc trobareu les cançons en versió karaoke.

Introducció, Si jo fos, Aladern, Desmesura del roig: Roig intens, Roig suau, Roig intens II, Diàleg, Instants, Cardinals, Cant final.