Assaig de l’OBC i vista al Museu de la Música

El passat 19 d’Octubre els cursos de 1r i 2n d’ESO vam anar d’excursió a L’Auditori de Barcelona. Allà vam poder veure part d’un assaig de l’OBC (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya) i després vam poder visitar, amb una visita guiada, el Museu de la Música. A l’assaig vam poder escoltar l’obra sencera “The light of the end” de la compositora russa contemporània Sofia Gubaidúlina, que va durar 30 minuts i ens va permetre sentir tots els instruments de l’orquestra. En el museu de la música vam poder reconèixer les famílies d’instruments, les semblances entre ells i vam descobrir instruments curiosos o que no coneixíem. La part del final va ser prou divertida, ja que vam poder tocar un tambor, una guitarra elèctrica, un violoncel, un orgue…

Cantata “Collita de somnis”

Aquesta és la cantata sencera “Collita de somnis” del compositor Antoni Miralpeix i el poeta Francesc Danés, que treballarem enguany els cursos de 1r i 2n d’ESO. Fou gravada pels mestres de música participants en la 5a Escola d’Estiu de l’AEMCAT a Tortosa, el juliol de 2010. Si cliqueu sobre el nom o a la pàgina “Collita de somnis” d’aquest mateix bloc trobareu les cançons en versió karaoke.

Introducció, Si jo fos, Aladern, Desmesura del roig: Roig intens, Roig suau, Roig intens II, Diàleg, Instants, Cardinals, Cant final.

La cançó que més m’agrada

Hola alumnes de 1r d’ESO!

Tal i com hem parlat a classe per dimarts vinent heu de fer una presentació en Prezi de la cançó que més us agrada. Us podeu inspirar en aquesta que vaig fer jo o en les que van fer els alumnes l’any passat (cliqueu la pàgina “La cançó que més m’agrada” d’aquest mateix bloc)

Per a fer servir aquest programa cal que us registreu. Per a fer-ho entreu al web Prezi i cliqueu “Get Started”. De les tres opcions “Basic, Individual o Teams” escolliu “BASIC”. Llavors podeu triar entre “Basic o Plus”. Escolliu “BASIC” i ompliu les vostres dades.

Un cop a dins del programa escolliu la plantilla que més us agradi i ja podeu començar a fer la feina. Un cop acabada me la podeu enviar al correu i veureu si està tot correcte si surt publicada en aquest mateix bloc. Qualsevol dubte me’l pregunteu. Bona feina!!!

Aquest són els punts que hem demanat que poséssiu:

– Títol de la cançó i un enllaç al youtube si hi està penjada (seria interessant que busquéssiu la data de publicació, disc en què està publicada, etc)

-Artista que la interpreta i petita biografia (lloc i data de naixement, curiositats, discografia, etc)

-Compositor i escriptor (si és pròpia, si és una versió, si l’han composat per ell…)

-Fragment de la lletra (o tota si voleu destacant la part que us agrada)

-Instruments que sonen a la cançó (cal fer una bona audició i apuntar-los)

-Per què l’heu triada? (Cal justificar-ho)

-Estil i breu explicació de l’estil (procedència, origen, grups famosos que han tocat aquest estil, etc…)

Recordeu també la feina que teniu d’avaluar el treball del NOTEFLIGHT del company que teniu a sota de la llista (veieu-ho a la pàgina “Noteflight” d’aquest mateix bloc). Bona feina!