P5 – La Primavera

Ja ha arribat la Primavera!

La música més famosa del món inspirada en la primavera és la que va compondre el compositor de Venècia, Antonio Vivaldi, dins del concert de Les Quatre Estacions.

Aquí la podeu veure interpretada per una orquestra de cambra:

Aquí teniu un musicograma amb fotos que ajuden a seguir l’estructura de la peça:

I aquí uns dibuixos animats de Walt Disney:

Nosaltres l’hem dramatitzat com si fóssim ocells:

 

Publicat dins de Audicions, Dansa, Dramatitzacions, Història de la música, Moviment, P5, Vídeo de la setmana | Deixa un comentari

6è – Cada dia surt el sol

Cantem la cançó “Cada dia surt el sol” en forma de cànon a quatre veus.

Cada dia surt el sol
I tot recomença
I la fosca de la nit
Amb força hem de vèncer
Tots volem un món millor
Ple de pau i de claror
Res no ens pot fer por
Res no ens pot fer por

Publicat dins de , Cançons, Cànon, Improvisació, Instrumentació, Instruments, Toquem | Deixa un comentari

1r – Érase una vez

A 1r hem après la cançó “Érase una vez” amb lletra de José Agustín Goytisolo i música de Paco Ibáñez.

Publicat dins de 1r, Cançons | Deixa un comentari

4t – La Clika amb percussió corporal

A 4t ballem la coreografia de la cançó La Clika d’en Marc Serrats amb la proposta de percussió corporal que va fer en Santi Serratosa. Ritme, moviment i coordinació.

Publicat dins de 4t, Cançons, Percussió corporal | Deixa un comentari

3r – Capità amb percussió corporal

Els dos grups de 3r interpretem la coreografia de percussió corporal proposada per en Santi Serratosa per a la cançó Capità d’en Marc Sarrats. Ritme, moviment i coordinació.

 

 

Publicat dins de 3r, Cançons, Percussió corporal | Deixa un comentari

4tA – Les bananes

Si menges massa bananes… pots tenir problemes!

Publicat dins de 4t, Cançons | Deixa un comentari

6è – Taller de rap a l’escola

El procés de creació de la cançó de rap ha partit del treball interdisciplinari i en grup en què s’ha tractat la recerca d’informació per conèixer la cultura hip-hop i el seu context històric i social; les diferents manifestacions artístiques de les produccions d’art urbà; l’anàlisi crític de problemàtiques socials properes a l’alumnat; diferents recursos literaris en llengua catalana (comparacions i metàfores); l’expressió oral; l’anàlisi i el tractament del so a partir de l’equipament tecnològic necessari per enregistrar la cançó.

La cançó i el videoclip final es presenten a la Mostra Sambori 2022 organitzada per Òmnium Cultural, entitat que ens ha subvencionat el taller que hem fet amb Versembrant acompanyant tot el procés de creació.

La cançó de 6èA tracta sobre la violència masclista i es titula MALSON:

La cançó de 6èB tracta sobre l’assetjament escolar (bullying) i es titula INJUST:

Publicat dins de , Cançons, Història de la música | Deixa un comentari

4t – La porta del castell

Després de presentar qui va ser Beethoven, la seva importància com a compositor i com va revolucionar la història musical, el seu problema d’oïda… dramatitzem un fragment del primer moviment de la seva Simfonia núm. 5, fent un exercici d’expressió corporal per reconéixer el principal motiu rítmic-melòdic de l’audició.

Ens imaginem que som a un castell, dormint, i truquen a la porta. Insisteixen i insisteixen, més fort, més fluix, més ràpid… fins que al final sí que sentim els cops i obrim la porta. Quin espant! Són esperits? És el destí que ens truca a la porta.

Publicat dins de 4t, Audicions, Dramatitzacions, Moviment | Deixa un comentari

2n – Un món més real

Les nenes i els nens de 2nB canten i ballen “Un món més real” de La Clika, una cançó que, amb molt de ritme, reivindica la igualtat entre nens i nenes.

Publicat dins de 2n, Cançons, Dansa | Deixa un comentari

4t – El cigne

Imitem els moviments del ballarí Lil’ Buck en la seva interpretació de “El cigne” de “El carnaval dels animals” de Camile Saint-Saëns.

Aquí podeu veure el vídeo original:

Publicat dins de 4t, Audicions, Dansa, Vídeo de la setmana | Deixa un comentari

P3 – Ballem les parts del cos

Ballem les parts del cos amb la música “Port Moth” de Mike Oldfield

Publicat dins de Dansa, Educ. de l'oïda, Moviment, P3 | Deixa un comentari

2n – La Margarideta

Margarideta, lleva’t de matí!

Prou em llevaria jo si mascareta en tindria. Prou em llevaria jo però… mascareta no en tinc, no.

Publicat dins de 2n, Cançons, Dramatitzacions | Deixa un comentari

1r i 2n – Ballem com egipcis

Carnestoltes: Walk Like An Egyptian

 

Publicat dins de 1r, 2n, Dansa, Festes | Deixa un comentari

P5 – Carnestoltes i la Vella Quaresma

Cançó creada per Maria Antònia Pujol per a que la cantin els grups d’infantil de l’escola.

Publicat dins de Cançons, Festes, P5 | Deixa un comentari

3r – La truita

A Schubert li agradava molt la natura i anar a passejar vora el riu on es quedava observant com nedaven les truites. La natura li servia d’inspiració per a la seva música.

Dramatitzem el 4t moviment del “Quintet en La Major” de Franz Schubert, conegut com “La truita”, per treballar el caràcter musical de les diferents variacions mentre les representem cadascuna a la seva manera: elegants, alegres, lentes, ràpides, cansades, saludant…

Publicat dins de 3r, Audicions, Dramatitzacions, Història de la música | Deixa un comentari