Aplicació per a mòbils i tablets android: Classificació d’instrument

Us he fet una aplicació per a què la pogueu instal·lar en el vostre dispositiu mòbil o a una tablet, només amb sistema android, i practiqueu el reconeixement/classificació dels instruments.

Instruments_musicals.apk

1.- Descarregueu l’arxiu de l’enllàs al mòbil.
2.- Cliqueu a l’arxiu descarregat. Recordeu que heu de solicitar permís al vostre dispositiu per poder instal·lar aplicacions fora del Play Store.

NOTA: gràcies a l’alumnat de l’escola que ha detectat errors i s’ha pogut perfeccionat l’App.

Publicat dins de 3r, 4t, , , General | Deixa un comentari

Joc: distribució de l’orquestra

Avui dia trobem orquestres de tot tipus. Les més grans s’anomenen orquestres simfòniques i les més petites, orquestres de cambra. La distribució de l’orquestra pot variar segons la necessitat de la peça, voluntat del director i l’espai disponible. Però hi ha unes directrius que es solen mantenir. Els instruments es col•loquen per famílies segons la seva potència. Per això, els instruments de percussió es col•loquen al final i els instruments de corda són més nombrosos i es posen al davant a prop del director. Dins de cada família també es distribueixen d’agut a greu, d’esquerra a dreta respectivament, és a dir, dels més petit al més gran.

DISTRIBUCIÓ PER FAMÍLIES

FAMÍLIA DE PERCUSSIÓ
FAMÍLIA DE VENT METALL
FAMÍLIA DE VENT FUSTA
FAMÍLIA DE CORDA

foto orquestra

Publicat dins de , Instruments, Jocs | Deixa un comentari

Les qualitats del SO

Us deixo un Jclic perquè jugueu i apreneu tot sobre les qualitats del so.Cal que tingueu el flash activat. Si no us funciona cliqueu en aquest enllaç:  les qualitats del so

Publicat dins de Infantil, P3, P4, P5, Qualitats del so | Deixa un comentari

Joc: la cobla

Descubreix com s’anomenen els instruments que componen l’agrupació musical típica catalana.

Publicat dins de , Instruments, Jocs, Primària | 6 comentaris

Joc: L’orquestra

Per coneixer els instruments, identificar-los i saber on es situen dins l’orquestra.

Publicat dins de , Instruments, Jocs, Primària | 2 comentaris

L’ORQUESTRA. 5è.

Benjamin Britten (1913-1976) va compondre GUIA D’ORQUESTRA PER A JOVES, obra que il·lustra musicalment un reportatge cinematogràfic que pretenia fer conèixer els instruments de l’orquestra al joves de les escoles d’Anglaterra.

Publicat dins de , Audicions, Instruments, Primària | Deixa un comentari

La cobla. Sardana la Santa Espina. 5è.

Publicat dins de , Audicions, Instruments, Primària | Deixa un comentari

Pere i el llop. Sergei Prokofiev – 2n.

També hi ha una versió pels més grans Peter & the Wolf de Suzie Templeton

Publicat dins de 2n, Audicions, Primària | 6 comentaris

Fort-fluix. 5a. simfonia. Ludwing van Beethoven – P3

Publicat dins de Audicions, Infantil, P3, Qualitats del so | Deixa un comentari

Llarg-curt. Sylvia. Léo Delibes – P4

La història pels més petit és sobre un ratolí que surt a passejar i sense adonar-se es va fer de nit. Per tornar cap a casa havia de passar per davant d’un arbre on vivia un mussol. Què mengen els mussols? Ratolins. Preparats, llestos i …el nostre protagonista, que sabia que hi havia un mussol caminava amb passes molt petites i, de tant en tant, es parava per mirar ambdos costats no fos ca que aparegués el mussol. (Pizzicato del violins -curts-). El mussol, amb els seus ulls grans va intuir que per allà passava un ratolí i va desplegar les seves ales per trobar alguna cosa que portar-se a l’estómac (-llargs-). Però el ratolí es va quedar molt quiet i callat. El mussol va tornat a la branca de l’arbre i el rosegador va continuar el seu camí cap a casa seva, però justament abans d’arribar el mussol el va veure, va llançar-se cap a ell, però el ratolí va aconseguir resguardar-se al seu cau.

Publicat dins de Audicions, Infantil, P4, Qualitats del so | Deixa un comentari