Quina Rotllana P3

Els més petits de l’escola Povill aquesta setmana hem estat molt enfeinats. Hem treballat les Rotllanes amb la música de Tot Sona i la cançó Ara arriba en Carnestoltes. Tots hem participat i ens ho hem passat pipa fent les activitats que ens proposava el mestre. Ha estat una setmana molt moguda, però ha valgut la pena tot l’esforç per part de tothom. Moltes gràcies a tots.

[youtube]http://youtu.be/jQdhw3F8JzI[/youtube][youtube]http://youtu.be/_Ocl7u3MXV8[/youtube]

Fins aviat

La caixa dels sons

La caixa dels sons

Nens i nenes! Pares i mares! Us informem qCaptura de pantalla 2015-01-25 a les 12.57.33ue molt aviat arribarà a les classes de P5 la Caixa dels sons!

I us preguntareu… què és això?

És un joc que es basa en la descoberta de sons i sorolls mitjançant una caixa plena d’objectes quotidians. Els nens i nenes seran els encarregats d’emplenar-la, amb l’ajut de les famílies, és clar! Tots junts haureu de cercar o construir algun objecte que faci so o soroll. Amb aquesta experiència es vol estructurar l’aprenentatge musical a través de la descoberta del so.

La caixa dels sons, estarà a l’aula de P5, en un racó. Aquests petits “instruments” seran presentats cada setmana per un o dos nens o nenes que explicarà per què l’ha triat, com l’ha fet i, el més important, en descriurà el seu so. Dins la caixa hi haurà una petita llibreta on s’explicarà breument el perquè s’ha triat o fet. Per aquesta part, caldrà l’ajuda dels pares i les mares. Amb això es vol aconseguir, a final de curs, un bon recull d’objectes sonors.

Les instruccions de l’activitat són:

  1. Aquesta activitat està pensada per a nens i nens amb ganes d’investigar i explorar.
  2. Nens i nenes que sàpiguen seure en rotllana i realitzar les activitats amb ordre i sense parlar fort.

Quins objectes poden servir per omplir la caixa dels sons?

Captura de pantalla 2015-01-25 a les 12.58.00

Doncs objectes que tinguem per casa com unes claus velles, un xiulet, unes culleres, un martell de plàstic, joguines jubilades, un pot de plàstic ple de llenties, paper de cel·lofana, una tapa d’olla, un globus, un instrument musical atrotinat, dos gots de plàstic, un sonall vell, un timbre de bici vell, un plat i una cullera, etc. També serviran objectes trobats a la natura com petxines, closques de nous, palets de fusta, fulles seques, dues pedres de riu, fustetes… l’única norma és que els objectes triats o construïts facin so… o soroll!

Què en farem de la caixa?

El dia que hi hagi música, ens seurem en cercle i anirem traient els objectes d’un a un. El nen que li hagi tocat portar l’objecte ens el mostrarà i ens explicarà per què l’ha triat. A partir d’aquí tota la classe manipularà l’objecte, li buscarà maneres de trobar-li el so, el sacsejarà i es mourà al seu ritme i es faran activitats al voltant d’aquest i de la resta dels objectes de la caixa.

La proposta des de l’àrea de música, és la d’aprendre a escoltar, despertar l’interès del nen pel món sonor que ens envolta, saber diferenciar el so del soroll.

A part d’estimular els sentits dels nens i les seves intel·ligències, també inicia als nens en l’aprenentatge de compartir i alhora, a valorar la importància de la reutilització i reciclatge d’objectes de rebuig.

Fins aviat i moltes gràcies anticipades!!!!!

El violí d’en Patrick visita els nens i nenes de P5

“Una vegada hi havia un noi que es deia Patrick. En Patrick, un dia va sortir de casa per comprar-se un violí. A la  ciutat, a la parada del senyor Onions, va comprar un violí molt especial, amb l’única moneda de plata que tenia…” Aquest és el conte d’El violi d’en Patrick, un conte que ens parla d’un violí màgic, tan màgic que quan sona passen coses extraordinàries!

Avui els nens de P5 han tingut la sort de conèixer aquest violí i de tocar-lo. En Patrick, els l’ha deixat i han après que els violins es freguen amb l’arquet i es pincen amb els dits. També n’han conegut les diferents parts. Quantes coses que han après! El violí d’en Patrick és diferent als altres violins perquè és un violí… de conte.

Posem música als contes

Els contes tradicionals són un recurs molt bo per treballar aspectes musicals a l’aula de música: efectes sonors, obstinats, petites melodies, ambients, paisatges sonors…tots aquests motius els podem buscar en els contes  de tota la vida, com per exemple: La Caputxeta vermella, Hansel i Gretel, Els tres porquets, etc.  I com ho fem? Doncs treballant en grup. Mentre un nen fa de narrador i llegeix el conte, els altres companys “musiquen” les escenes amb instruments de percussió, tant de so determinat com indeterminat, materials de rebuig o qualsevol cosa amb la qual puguin fer un so que representi musicalment una situació concreta del conte. El resultat final és una manera de contar un conte diferent, deixant de banda l’aspecte més visual treballant una audició més activa i sensible, o sigui, una banda sonora que acompanya una història.

El Matí d’Edvard Grieg a P5

Avui al matí, després d’escoltar la història d’en Pere i cantar la cançó “A dins del bosc” ens hem relaxat una mica escoltant aquesta bonica peça d’un dels grans músics de tots els temps: Edvard Grieg. Per fer-ho ben fet, ens hem ajegut a terra fent-nos els adormits i ens hem anat despertant a poc a poc…tot escoltant aquesta bonica melodia. Quin bon començament de dia!

 

[youtube]http://youtu.be/p_hqw_l82F4[/youtube]

LA MÀQUINA D’ESCRIURE

Aquesta setmana a música hem escoltat una composició de Leroy Anderson. Es tracta de la màquina d’escriure. Un aparell ben curiós que la majoria de nosaltres no havíem vist mai. Però ens ha agradat molt veure com un músic tan important la feia servir com si fós un instrument musical.
Després d’escoltar la peça, ens hem convertit en escriptors i escriptores i hem mecanografiat al ritme de la música.

També podeu escoltar-la des de casa!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XAHlM8LNeDE[/youtube]

FORT I FLUIX

Aquests dies els nens i nenes de P4 hem estat treballant la intensitat del so. Ara ja sabem cantar fort, cantar fluix, tocar fort, tocar fluix…
Hem fet un joc molt divertit on un de nosaltres era un director d’orquestra i per grups anàvem tocant fort o fluix, segons el que ens indiqués.

També hem cantat la cançó del Fort i el Fluix de la Dàmaris Gelabert, i hem ballat al ritme de la música de Björk.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=htobTBlCvUU[/youtube]
Ha estat molt divertit!

SO i SILENCI

A P3 ja som uns experts en tocar instruments. I més ara, que sabem quan hem de tocar i, el més important, quan hem de fer silenci!
Ho hem aprés jugant al joc del País del Silenci. Un joc que consisteix en tocar els nostres instruments fins que arribem al País del Silenci, aleshores ens quedem tots muts i no se sent ni una mosca!

PRACTIQUEM LES CORXERES

Com es nota que ens estem fent grans!

Ja hem après una nova figura rítmica: la corxera. Per anar practicant tenim aquests vídeos tan divertits que ens ajuden a portar la pulsació sense perdre’ns!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QXAorj69res[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rst_sBpZC-4[/youtube]