Per editar vídeos tenim diferents programes que ens ajuden a fer pel·lícules . A continuació us deixo uns quants programes i alguns tutorials
Movie marker . És una eina gratuïta de Windows . Et permet incloure vídeos, fotografies, audio, títols, crèdits, animacions i efectes en una línia de temps .
Virtual dub. Aquest a més, et permet capturar pantalles
En aquest article parlarem de l’Arduino, placa de circuit imprès basada en un controlador de codi obert . El seu preu, el fet de tenir codi obert, i tenir entrades i sortides digitals i analògiques fan d’aquesta placa una molt bona opció per començar a programar .
Us deixo diferents pàgines amb tutorials i videotutorials per saber-ne més.
Com sabeu scracth serveix per fer animacions, treballar amb robòtica (Arduino i Lego) i sobretot, per treballar amb videojocs. Us deixo una sèrie de vídeos que ens ajudaran a conèixer els patrons bàsics de scracth per fer videojocs (Material didáctico del MOOC “Robots y videojuegos en las aulas: Scratch y Arduino para profesores”, de TecnoCampus Mataró, UPF. Responable: Marco Antonio Rodríguez-Xnergic, en colaboración del Departament d’Ensenyament , Generalitat de Catalunya)
Els components bàsics d’un ordinador serà el primer tema que tractarem a Informàtica de 4t . Us deixo material com a vídeos, presentacions que ens ajudaran a entendre millor el tema
L’ordinador(Enciclopèdia audiovisual de les Ciències i de les Tècniques (In situ). Informàtica)
El microprocessador
(dígits-TVC, Lavinia TV – La Productora, Docu.net, 2006)
Els components bàsics de l’ordinador (Les TIC a l’àrea de Tecnologia de l’ESO-EDu 3.cat- Generalitat de Catalunya, 2002)
Partes Internas de la PC (you tube)
Tutorial Partes internas del PC (You tube*-Eder Jordan )
El discs durs i les memòries (Enciclopèdia audiovisual de les Ciències i de les Tècniques (In situ). Informàtica. Centre National de Documentation Pedagogique (París), 1998)
Los discos compactos (Encarta)
per comprovar que en sabeu: El sistema informàtic (Jclick-Francisco José León Doblas- C La Seda BArcelona)
Anem a utilitzar GIMP per retocar fotografies . Us deixo alguns videotutorials de MOOC UMA (universidad de Málaga) , i de gimp tutoriales de Na Win 94 que us ajudaran . Us deixo els enllaços ja que tenen molts vídeos .
Aquests dies treballarem el crèdit de sintesi… conèixer word i les seves possibilitats ens pot ajudar a que la feina sigui més fàcil i sobretot ens quedi millor. Us deixo una sèrie de tutorials sobre word avançat per tal d’ajudar-vos :
1. Como crear índices automáticamente ( Recursos para trabajos administrativos. Funcionarios eficientes)
A internet trobareu molts vídeos i tutorials sobre scracth. Us deixo aquest enllaç a diferents tutorials molt ben explicats sobre com funciona scracth realitzats pel Marco Antonio Rodriguez i que podreu trobar a Xnergic tecnocampus .Són diferents tutorials on s’explica pas a pas el funcionament bàsic de scracth . Molt bo
La rúbrica és una eina que ajuda el docent a mostrar als alumnes de forma clara el que s’ espera que aprenguin i com arribar-hi. Una rúbrica és una matriu d’avaluació que relaciona per una banda els criteris o indicadors d’avaluació d’una competència amb el nivell d’assoliment d’aquesta per part de l’alumne/a. A més, permet a l’alumne autoavaluar-se .
Es poden crear amb diferents programes com rubistar i amb corubrics ( en aquest enllaç anem a l’article del Jaume Feliu on explica com podem fer rúbriques des de google drive )
Ja existeixen moltes de fetes, solament cal anar als diferents bancs de rúbriques. Us deixo alguns :
“Scratch cards” és una manera fàcil i ràpida d’apendre més sobre el codi de Scracth . En la part de davant ens mostra el que podem fer i en la part posterior com s’ha de fer . Feu click en el següent enllaç ” Cards” i les podreu descarregar, retallar i fer-les servir com a guia en la programació de Scracth .
El codi QR ( Quick Response) és un sistema de codificació bidimensional que permet codificar la informació en una matriu de punts negres en fons blanc. El seu funcionament és similar al codi de barres però el QR conté moltes més informació ja que la pot contenir en sentit horitzontal i en vertical i a més, dóna un accés molt més ràpid a la informació. I sobretot, aquesta tecnologia et permet fer servir el teu mòbil com a lector .
El codi QR es pot generar des de diferents programes com QR-code o QR-edu i la informació que poden contenir és molt diversa ja sigui un missatge de text, un missatge telefònic, una pàgina web, una imatge i fins i tot un perfil de la xarxa social. El que fa el programa es generar un mapa de punts amb la informació que tú previament has introduït .
Aqui us deixo el que jo he creat
Maria Lora Romero
Hola Sóc Maria Lora , professora de tecnologia, robòtica i informàtica . Benvinguts al meu bloc