Edició vídeo

Per editar vídeos tenim diferents programes que ens ajuden a fer pel·lícules . A continuació us deixo uns quants programes i alguns tutorials

Movie marker . És una eina gratuïta de Windows . Et permet incloure vídeos, fotografies, audio, títols, crèdits, animacions i efectes en una línia de temps .

Virtual dub. Aquest a més, et permet capturar pantalles

Altres són : Avidemux, Camtasia studio.

Arduino

En aquest article parlarem de l’Arduino, placa de circuit imprès basada en un controlador de codi obert . El seu preu, el fet de tenir codi obert, i tenir entrades i sortides digitals  i analògiques fan d’aquesta placa una molt bona opció per començar a programar .

Us deixo diferents pàgines amb tutorials i videotutorials per saber-ne més.

Arduino (Luis LLamas)

¿Cómo funciona una placa Arduino ? (Xnergic- TCM)


EN you tube, en concret en el canal de Xnergic on trobareu molts vídeos sobre Arduino

Patrons de scracth per fer videojocs

Com sabeu scracth serveix per fer animacions, treballar amb robòtica (Arduino i Lego)  i sobretot, per treballar amb videojocs. Us deixo una sèrie de vídeos que ens ajudaran a conèixer els patrons bàsics de scracth per fer videojocs (Material didáctico del MOOC “Robots y videojuegos en las aulas: Scratch y Arduino para profesores”, de TecnoCampus Mataró, UPF. Responable: Marco Antonio Rodríguez-Xnergic, en colaboración del Departament d’Ensenyament , Generalitat de Catalunya)

1. Simulació d’un parquímetre

2. Clonar , funcions i sprites

3. Simulant la gravetat . jocs de plataforma

4. Llançament de projectils i colisions

5. Molemash

6. Sroll horitzontal

 

Components bàsics de l’ordinador

Els components bàsics d’un ordinador serà el primer tema que tractarem a Informàtica de 4t . Us deixo material com a vídeos, presentacions  que ens ajudaran a entendre millor el tema

L’ordinador( Enciclopèdia audiovisual de les Ciències i de les Tècniques (In situ). Informàtica)
Edu3.cat

El microprocessador Edu3.cat
(dígits-TVC, Lavinia TV – La Productora, Docu.net, 2006)

 

Els components bàsics de l’ordinador (Les TIC a l’àrea de Tecnologia de l’ESO-EDu 3.cat- Generalitat de Catalunya, 2002)
Edu3.cat

Partes Internas de la PC (you tube)
Tutorial Partes internas  del PC (You tube*-Eder Jordan )
El discs durs i les memòries (Enciclopèdia audiovisual de les Ciències i de les Tècniques (In situ). Informàtica. Centre National de Documentation Pedagogique (París), 1998)

Edu3.cat

Los discos compactos (Encarta)


per comprovar que en sabeu: El sistema informàtic (Jclick-Francisco José León Doblas- C La Seda BArcelona)

Podeu trobar una manera molt divertida d’aprendre en la següent web on trobareu informació bàsica d’un ordinador en format còmic : Proyecto autodidácta ( Ivan Lasso Clemente)

Processador de text (word) avançat

Aquests dies treballarem el crèdit de sintesi… conèixer word i les seves possibilitats ens pot ajudar a que la feina sigui més fàcil i sobretot ens quedi millor. Us deixo una sèrie de tutorials sobre word avançat per tal d’ajudar-vos :

1. Como crear índices automáticamente ( Recursos para trabajos administrativos. Funcionarios eficientes)

2. Crear estilos (aulaclic- You tube)

3. Smart Arts (Organigrama) (Aulaclic)

4. Bibliografia y citas (you tube –Hermilo Hernandez Mendoza)

5. Crear plantilles (mivideo2brain.You tube)

6. Notas a pie de página (you tube- aulaclic)

7. Libros de referencia (you tube aulaclic)

 8. Alienar text-imatge (FCEuifce– You tube )

9. Numerar página ( You tube- Funcionarios eficientes )

Tutorials Scracth

A internet trobareu molts vídeos i tutorials sobre scracth. Us deixo aquest enllaç a diferents tutorials molt ben explicats sobre com funciona scracth  realitzats pel Marco Antonio Rodriguez i que podreu trobar  a  Xnergic tecnocampus .Són diferents tutorials on s’explica pas a pas el funcionament bàsic de scracth . Molt bo

                                   Xnergic

Rúbriques d’avaluació

La rúbrica és una eina que ajuda el docent a mostrar als alumnes  de forma clara el que s’ espera que aprenguin  i com arribar-hi. Una rúbrica és una matriu d’avaluació que relaciona per una banda els criteris o indicadors  d’avaluació d’una competència amb el nivell d’assoliment  d’aquesta per part de l’alumne/a.  A més,  permet a l’alumne autoavaluar-se .
Es poden crear amb diferents programes com rubistar i amb corubrics ( en aquest enllaç  anem a l’article del Jaume Feliu on explica com podem fer rúbriques des de google drive )
Ja existeixen moltes de fetes, solament cal anar als diferents bancs de rúbriques. Us deixo alguns :
 

Scracth Cards

“Scratch cards”  és una manera fàcil i ràpida d’apendre més sobre el codi de Scracth . En la part de davant ens mostra el que podem fer i en la part posterior com s’ha de fer . Feu click en el següent enllaç ” Cards” i les podreu descarregar, retallar i fer-les servir com a guia en la programació de Scracth .

 

Codis QR ?

El codi QR ( Quick Response) és un sistema de codificació bidimensional  que permet  codificar la informació en una matriu de punts negres en fons blanc. El seu funcionament és similar al codi de barres però el QR conté moltes més informació ja que la pot contenir en sentit horitzontal i en vertical  i a més, dóna un accés molt més ràpid a la informació. I sobretot, aquesta tecnologia et permet fer servir el teu mòbil com a lector .

El codi QR es pot generar des de diferents programes com  QR-code o QR-edu   i la informació que poden contenir és molt diversa  ja sigui un missatge de text, un missatge telefònic, una pàgina web, una imatge i fins i tot un perfil de la xarxa social. El que fa el programa es generar un mapa de punts amb la informació que tú previament has introduït .

Aqui us deixo el que jo he creat

qr