Aquesta pàgina vol ser un recull de tot allò que els meus alumnes i jo fem a classe de tecnologia o d’informàtica:
CURS 2024-25
|
- Mascotes microbit 3r ESO
- Treball tinkercad /impressió 3D
–Estructures amb paper resistents (ponts) amb els alumnes de 3r
-
-
- Disseny 3D amb tikercad
-
-
-
- Projecte qualitat aire a l’INS
- Vídeo holograma amb canvas
-
-
-
-
CURS 2022-23
-
-
– Taller fotovoltaica : taller impartit per INTIAMRUAI i finançat per l’AJUNTAMENT de Terrassa. Taller dirigit als alumnes de Batxillerat tecnològic .Una bona manera i divertida de comprovar que l’energia solar fotovoltaica funciona .(bbimg)
-Turbina: Projecte realitzat a 2n de l’ESO. Podem fer una turbina amb material reciclat? Cada grup ha intentat fer una turbina amb diferents materials: culleres de plàstics, taps d’ampolles, restes de fustes….. podem fer que amb el moviment de la turbina s’encengui un led?
-Projectes de robòtica 1r Batxillerat tecnològic : projectes realitzats a l’optativa de robòtica :
-
-
-
-
-
- Educacont : estació meterològica
-
Curs 2021-2022
-
-
-
-Projecte de 1r de l’ESO. Reciclem bé. Aquesta idea surt de la necessitat de reciclar bé en aquest tipus de contenidor. Els alumnes han generat diferents idees per milorar el reciclatge i concienciar de fer.lo bé
Projecte de mariajose lora romero
-Taller Cotxe elèctric : Els alumnes de 1r han construït al taller un cotxe elèctric utilitzant material reciclat per fer el xassís del cotxe i un circuit elèctric bàsic per fer-lo córrer.
-
Curs 2020-2021 -
-
-
- Inici al Micro:bit: Realitzem una mascota . S’ha treballat els leds, botons, música i moviment de la placa. Alumnes de 4t
-
-
Scracth
Arnau
Gabriel Ruiz
Genís Sellarés i Daniel Ortega
Pol Teixidor
Ruben Carreto
Oriol Orta
Francina Gorina
CURS 2019-20
-
-
- Taller 3r tecnologia: construcció de ponts amb paper
-
CURS 2018-19
-
-
- TDR (braç robòtic del Daniel Quero).
-
Tdr alumne @IMontserratRoig .ha realitzat un guant amb sensors flexs i @arduino que quan realitza les lletres de l,alfabet del llenguatge de signes…es mostra la lletra corresponent a l,aplicació realitzada amb app inventor pic.twitter.com/PLbLYQQ4f3
— Maria (@m_patch) December 20, 2018
-
-
-
- Fira robòtica 2019
- Taller 3r ESO: construcció d’una estructura resistent : Ponts i prova de càrrega
-
-
-
-
-
- Taller 3r ESO: construcció de mecanismes
-
-
CURS 2017-18
-
-
-
-
- Aquest any a 3r fem taller d’electrònica . Us deixo diferents treballs realitzats a classe :
-
-
-
-
-
-
-
- A 4t, els alumnes han seguit el projecte impulsem la robòtica . En aquest enllaç podreu veure el projecte final ” Casa domòtica per a un hamster”. En els següents enllaços podreu veure els diferents projectes que s’han realitzat a classe i que han servir per conèixer el món Arduino
-
-
-
Els alumnes de 4t d’informàtica han realitzat diferents tasques o feines… us deixo algunes
-
-
-
-
- Kahoot
-
-
-
https://play.kahoot.it/#/?quizId=2578693f-f222-4e44-8bd9-6f0327738989 Dictadors famosos. Carlos Carrillo
https://play.kahoot.it/#/?quizId=fec9f9f6-cf0c-4dde-ad63-2531f0687324 . Idiomes . Carles Carrillo
https://play.kahoot.it/#/k/8150158e-6e0a-4f48-92e9-09f15c28e2b2 . Jumble de 4t ESO. Oussama Benkira i Unax Gavilan
https://play.kahoot.it/#/k/44ebaf91-b582-496b-a49b-be6911743f51. Pompeu Fabra . Oussama Benkira i Unax Gavilan
https://play.kahoot.it/#/?quizId=e6ae77b7-e020-45fe-b5d5-94157db35887 . Diferents preguntes de 4t. Daniel Olmo
https://play.kahoot.it/#/k/11c32f7d-1bcf-46b6-8439-4a20cbe13e07. Hardware informàtic. Manel Moré i Gerard Madrid
https://play.kahoot.it/#/?quizId=1daa1b53-034e-4911-8226-970577dfec0c. Pneum+atica i hidràulica. Adrià Garcia
https://play.kahoot.it/#/k/15ea3328-7cf4-4b89-808f-b94f85c9f04e. Repàs de 4t ESO . Eudald Lira
https://play.kahoot.it/#/k/ffaa366b-d320-40d8-875f-ef96bbea09ca. Diferents preguntes de 4t . David Martos
https://play.kahoot.it/#/k/ab97b095-618d-4ecc-b62c-d999c39706db. Qüestionari sobre components i perifèrics d’un ordinador
https://play.kahoot.it/#/k/6cd586db-ffdc-4e12-873f-d6b6892d8f67. Revolució francesa. Gabriel Franco
https://play.kahoot.it/#/k/6e27d5e0-b3e9-47b5-bd2f-dcfaa61cd7e7. World War I. Gerard Marsó
https://play.kahoot.it/#/k/e0051918-0da4-418d-b6ad-f33b58a9ff08. Xarxes informàtiques. Zohaib
https://play.kahoot.it/#/k/d19e0a70-db42-4ac7-a31c-6138bb72c70d. Sports. Ismael EL Youseff
https://play.kahoot.it/#/?quizId=676c676b-d140-461d-a312-f2f6b11ad8d0. Repàs de 4t . José Sosa
https://play.kahoot.it/#/?quizId=21f6dcc2-e103-4c32-803e-b0661bed02b8. Països i capitals. Ferran Galocha
https://play.kahoot.it/#/?quizId=9997781c-ed9f-4205-899e-7e774654061c. Cultura clàssica. Alexis Vazquez
https://play.kahoot.it/#/?quizId=6c7722fa-e75b-45d5-8e8f-1e9ffa52ca44. Cultura i valors ètics . Miguel Ángel Garcia
https://play.kahoot.it/#/?quizId=95e3c743-be70-45fb-9194-638dd1a6e21c. La primera guerra mundial . Raúl Menor i Biel Fernández
CURS 2016-17
En aquest curs a 3r de l’ESO em fet dos tallers d’informàtica: una animació o joc amb Scracth i l’altre,la creació d’una App amb App invent:
-
-
-
-
-
-
- Sracths projectes :
-
-
-
-
-
Projecte Unax Gavilan (3r B)
Projecte Dani Pasamontes (3r DESO)
CURS 2015-16 A 4t detecnologia s’ha fet al 1r trimestre pràctiques per simular la instal·lació elèctrica en una vivenda
Durant el curs, vam realitzar dos tallers gestionats pel Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Terrassa i Sostenibilitat-CDEA.
-
-
-
-
- Eficìencia energètica : taller realitzat pels alumnes de 4t de tecnologia .Amb l’ajuda d’un equip compost per diferents tecnologies d’il·luminació i mesuradors d’energia vam comprovar el consum dels aparells elèctrics que més utilitzem i fent uns càlculs molt senzills, els/les alumnes c van comprovar que amb l’ús d’ aparells de baix consum i uns bons hàbits d’estalvi d’energia, es poden reduir tant el consum d’energia com les emissions i també el cost econòmic.
-
-
-
-
-
-
-
- Taller d’energia fotovoltaica: taller relitzat pels alumnes de 1r de Batxillerat tecnològic.Els alumnes van fer el muntatge de quatre maquetes de cases que funcionen únicament amb energia solar fotovoltaica per obtenir l’electricitat. L’alumnat farà la instal·lació elèctrica amb la col·locació dels aparells de consum(llums convencionals, llums de baix consum i timbres), els mòdulsfotovoltaics i les bateries per acumular l’energia. Tot seguit es va dur a terme les proves amb sol i sense, per veure que l’energia solar, neta irenovable, pot fer funcionar els habitatges.
-
-
-
– A 3r de l’ESO vam fer un tasteig de Scratch :
Alejandro ZapataJoan Sánchez
Sergi Baró
Ivette Soler
CURS 2014-15
A 4t de tecnologia s’han fet els següents projectes : electrònica ( semàfor i sensor d’humitat), robòtica (programació picaxe: semàfor i seguidor de línies) i hidràulica . Deixo les següents fotografies i vídeos d’aquests projectes.
Semàfor
Seguidor línies (Picaxe)
Semàfor (picaxe)
Detector humitat
A batxillerat, el grup format per l’Ariadna Fernàndez i el Pau Nuñez han rebut el primer premi dins de l’àmbit tecnològic al XV Premis als Treballs de recerca. Matadepera, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls 2014-15 pel treball “Túnel de vent”. Us deixo el vídeo on es resumeix el bon treball realitzat
CURS 2013-14
Robòtica a 4t (utilització de placas picaxe). Els alumnes de 4t van programar aquest minirobot AXE121 de manera que era capaç d’apropar-se a la porteria i marcar un gol mentre que un altre placa picaxe 8M emitia una cançó per celebrar el golCURS 2012-13
– La revista ( Al roig viu)
-Concurs climetratges Mans unides 2013
Després de fer les tasques de Movie maker , dos alumnes de 4t s’han atrevit a presentar-se al concurs de climetratges 2013 (edició IV) que realitza Mans Unides. El tema “ El teu punt de vista pot canviar el món” té 3 possibles accions : “fam i pobresa”; “drets humans i pobresa”; “feminització de la pobresa”. Ells s’han presentat al 2n amb el títol ” No todos lo tienen tan fácil como tú” on volen sensibilitzar-nos que no tothom té els mateixos drets i facilitats per obtenir un element bàsic per a la vida : L’AIGUA . Us deixo el vídeo ( autors: Sergi González i Carles Farres de 4t )
No todos lo tienen tan fácil por MansUnides
D Dia Internacional sobre la violència de gènere
Aprofitant que fem informàtica de 4t ( GIMP, audacity,… web 2.0), els meus alumnes han participat aquest any penjant diferents còmics ( fets amb diferents eines online i gratuïtes) on el tema central era la violència de gènere. Els còmics reprodueixen escenes típiques de la violència de gènere, en negatiu i en positiu. Ha sigut una molt bona forma de treballar un tema tant feixuc con aquest . Treballem per projectes i de manera transversal.
Us deixo un exemple: el primer està fet amb Pixton i està fet per mi i per l’alumne Oussama El Kanfoudi
Aquest està fet amb Bitstrips per l’ Albert Piferrer, el Paolo Lamanna i el Javier Parra
Taps per l’esperança. Taps que donen vida
Amb els alumnes de la revistadel curs escolar passat vam començat una acció solidària per poder ajudar al Gerard i l’Ainhoa . Aquesta simplement consistia en recollir taps de plàstic (ampolles d’aigua, oli, detergents,….) . Quan la familia té una quantitat important els porta a la deixalleria i allà els converteixen en diners per poder pagar les teràpies d’aquests dos germans. Podeu pensar que no és massa però .. entre tots sumem i això és important. Abans de tots volia donar les gràcies a totes aquelles persones ( alumnes, pares, professors, personal Pas……) que van participar i us animo a continuar. La zona de recollida la trobareu en el mateix lloc de sempre ( al costat de secretaria)
Per saber més : Dos angeles en mi vida o en facebook ( grup ” Ayuda a Gerard y Ainhoa – Dos angeles en mi vida “)
CURS 2011-12
AL ROIG VIU – LA revista
És un projecte que va començar l’any passat amb els alumnes de 3r de l’ESO (matèria optativa) i que aquest any volem seguir i potenciar ja que va tenir molt d’èxit entre els alumnes.
Visita el nostre blog i animeu-vos a participar http://alroigviu.blogspot.com/
Al final del curs vam integrar la feina dels alumnes de 3r de l’ESO amb la feina realitzada pels meus alumnes d’informàtica de 4t de l’ESO .
D Taller 2011-2012
En aquest video us deixo els treballs que els meus alumnes de 3r de l’ESO han realitzat aquest 1r trimestre al taller. El projecte consistia en la realització de la maqueta d’una casa e intentar plasmar allò que s’ha fet a classe ja que aquest any, dos de les unitats tractades han sigut Estructures i habitatge on hem parlat de tipus de plànols, tipus d’estructures, elements de construcció, fases de construcció, materials … i d’alguna manera aquest projecte engloba molts dels conceptes treballats a classe.
En aquest taller, els alumnes començaven amb les mateixes eines i materials i havien de construir una maqueta però el més important, crec jo, és el fet que podien arribar a la mateixa solució però amb estrategies constructives diferents. Un bon exemple han sigut les cobertes , les finestres i les escales on cada grup ha buscat una solució diferent per obtenir un mateix resultat final. A més, és un projecte que permet expressar i molt la creativitat dels alumnes com introduir-los en el món del recicltatge ja que molts dels materials emprats han sigut per una banda reutilitzats i reciclats . Penso que el resultat ha sigut prou bo.
Aqui us deixo les maquetes resusltants del treball dels alumnes de 3r de l’ESO però del 2n trimestre :
A batxillerat, cal destacar el TDR realitzat pel Nil Vilanova, “Construcció d’una guitarra acústica”
CURS 2010-11 Reciclem
Amb alumnes de 2n de l’ESO vam aprofitar elements comuns que ens trobem a la brossa com llaunes, taps,…. per fer diferents jocs i/o objectes (parxís, 3 en ratlla..) reutilitzant.los. És una bona manera d’ensenyar les 3 R a classe . El resultat va ser força bo i divertit
-
-
CURS 2022-23
-
-
-
-
- Taller fotovoltaica : taller impartit per INTIAMRUAI i finançat per l’AJUNTAMENT de Terrassa. Taller dirigit als alumnes de Batxillerat tecnològic .Una bona manera i divertida de comprovar que l’energia solar fotovoltaica funciona .(bbimg)
- Turbina: Projecte realitzat a 2n de l’ESO. Podem fer una turbina amb material reciclat? Cada grup ha intentat fer una turbina amb diferents materials: culleres de plàstics, taps d’ampolles, restes de fustes….. podem fer que amb el moviment de la turbina s’encengui un led?
-
-
-
-
-
-
-
- Projectes de robòtica 1r Batxillerat tecnològic : projectes realitzats a l’optativa de robòtica :
-
- Educacont : estació meterològica
-
-
Curs 2021-2022
-
-
- Projecte de 1r de l’ESO. Reciclem bé. Aquesta idea surt de la necessitat de reciclar bé en aquest tipus de contenidor. Els alumnes han generat diferents idees per milorar el reciclatge i concienciar de fer.lo bé
Projecte de mariajose lora romero
- Taller Cotxe elèctric : Els alumnes de 1r han construït al taller un cotxe elèctric utilitzant material reciclat per fer el xassís del cotxe i un circuit elèctric bàsic per fer-lo córrer.
- Projecte de 1r de l’ESO. Reciclem bé. Aquesta idea surt de la necessitat de reciclar bé en aquest tipus de contenidor. Els alumnes han generat diferents idees per milorar el reciclatge i concienciar de fer.lo bé
-
Curs 2020-2021 -
-
-
- Inici al Micro:bit: Realitzem una mascota . S’ha treballat els leds, botons, música i moviment de la placa. Alumnes de 4t
-
-
Scracth
Arnau
Gabriel Ruiz
Genís Sellarés i Daniel Ortega
Pol Teixidor
Ruben Carreto
Oriol Orta
Francina Gorina
CURS 2019-20
-
-
- Taller 3r tecnologia: construcció de ponts amb paper
-
CURS 2018-19
-
-
- TDR (braç robòtic del Daniel Quero).
-
Tdr alumne @IMontserratRoig .ha realitzat un guant amb sensors flexs i @arduino que quan realitza les lletres de l,alfabet del llenguatge de signes…es mostra la lletra corresponent a l,aplicació realitzada amb app inventor pic.twitter.com/PLbLYQQ4f3
— Maria (@m_patch) December 20, 2018
-
-
-
- Fira robòtica 2019
- Taller 3r ESO: construcció d’una estructura resistent : Ponts i prova de càrrega
-
-
-
-
-
- Taller 3r ESO: construcció de mecanismes
-
-
CURS 2017-18
-
-
-
-
- Aquest any a 3r fem taller d’electrònica . Us deixo diferents treballs realitzats a classe :
-
-
-
-
-
-
-
- A 4t, els alumnes han seguit el projecte impulsem la robòtica . En aquest enllaç podreu veure el projecte final ” Casa domòtica per a un hamster”. En els següents enllaços podreu veure els diferents projectes que s’han realitzat a classe i que han servir per conèixer el món Arduino
-
-
-
Els alumnes de 4t d’informàtica han realitzat diferents tasques o feines… us deixo algunes
-
-
-
-
- Kahoot
-
-
-
https://play.kahoot.it/#/?quizId=2578693f-f222-4e44-8bd9-6f0327738989 Dictadors famosos. Carlos Carrillo
https://play.kahoot.it/#/?quizId=fec9f9f6-cf0c-4dde-ad63-2531f0687324 . Idiomes . Carles Carrillo
https://play.kahoot.it/#/k/8150158e-6e0a-4f48-92e9-09f15c28e2b2 . Jumble de 4t ESO. Oussama Benkira i Unax Gavilan
https://play.kahoot.it/#/k/44ebaf91-b582-496b-a49b-be6911743f51. Pompeu Fabra . Oussama Benkira i Unax Gavilan
https://play.kahoot.it/#/?quizId=e6ae77b7-e020-45fe-b5d5-94157db35887 . Diferents preguntes de 4t. Daniel Olmo
https://play.kahoot.it/#/k/11c32f7d-1bcf-46b6-8439-4a20cbe13e07. Hardware informàtic. Manel Moré i Gerard Madrid
https://play.kahoot.it/#/?quizId=1daa1b53-034e-4911-8226-970577dfec0c. Pneum+atica i hidràulica. Adrià Garcia
https://play.kahoot.it/#/k/15ea3328-7cf4-4b89-808f-b94f85c9f04e. Repàs de 4t ESO . Eudald Lira
https://play.kahoot.it/#/k/ffaa366b-d320-40d8-875f-ef96bbea09ca. Diferents preguntes de 4t . David Martos
https://play.kahoot.it/#/k/ab97b095-618d-4ecc-b62c-d999c39706db. Qüestionari sobre components i perifèrics d’un ordinador
https://play.kahoot.it/#/k/6cd586db-ffdc-4e12-873f-d6b6892d8f67. Revolució francesa. Gabriel Franco
https://play.kahoot.it/#/k/6e27d5e0-b3e9-47b5-bd2f-dcfaa61cd7e7. World War I. Gerard Marsó
https://play.kahoot.it/#/k/e0051918-0da4-418d-b6ad-f33b58a9ff08. Xarxes informàtiques. Zohaib
https://play.kahoot.it/#/k/d19e0a70-db42-4ac7-a31c-6138bb72c70d. Sports. Ismael EL Youseff
https://play.kahoot.it/#/?quizId=676c676b-d140-461d-a312-f2f6b11ad8d0. Repàs de 4t . José Sosa
https://play.kahoot.it/#/?quizId=21f6dcc2-e103-4c32-803e-b0661bed02b8. Països i capitals. Ferran Galocha
https://play.kahoot.it/#/?quizId=9997781c-ed9f-4205-899e-7e774654061c. Cultura clàssica. Alexis Vazquez
https://play.kahoot.it/#/?quizId=6c7722fa-e75b-45d5-8e8f-1e9ffa52ca44. Cultura i valors ètics . Miguel Ángel Garcia
https://play.kahoot.it/#/?quizId=95e3c743-be70-45fb-9194-638dd1a6e21c. La primera guerra mundial . Raúl Menor i Biel Fernández
CURS 2016-17
En aquest curs a 3r de l’ESO em fet dos tallers d’informàtica: una animació o joc amb Scracth i l’altre,la creació d’una App amb App invent:
-
-
-
-
-
-
- Sracths projectes :
-
-
-
-
-
Projecte Unax Gavilan (3r B)
Projecte Dani Pasamontes (3r DESO)
CURS 2015-16 A 4t detecnologia s’ha fet al 1r trimestre pràctiques per simular la instal·lació elèctrica en una vivenda
Durant el curs, vam realitzar dos tallers gestionats pel Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Terrassa i Sostenibilitat-CDEA.
-
-
-
-
- Eficìencia energètica : taller realitzat pels alumnes de 4t de tecnologia .Amb l’ajuda d’un equip compost per diferents tecnologies d’il·luminació i mesuradors d’energia vam comprovar el consum dels aparells elèctrics que més utilitzem i fent uns càlculs molt senzills, els/les alumnes c van comprovar que amb l’ús d’ aparells de baix consum i uns bons hàbits d’estalvi d’energia, es poden reduir tant el consum d’energia com les emissions i també el cost econòmic.
-
-
-
-
-
-
-
- Taller d’energia fotovoltaica: taller relitzat pels alumnes de 1r de Batxillerat tecnològic.Els alumnes van fer el muntatge de quatre maquetes de cases que funcionen únicament amb energia solar fotovoltaica per obtenir l’electricitat. L’alumnat farà la instal·lació elèctrica amb la col·locació dels aparells de consum(llums convencionals, llums de baix consum i timbres), els mòdulsfotovoltaics i les bateries per acumular l’energia. Tot seguit es va dur a terme les proves amb sol i sense, per veure que l’energia solar, neta irenovable, pot fer funcionar els habitatges.
-
-
-
– A 3r de l’ESO vam fer un tasteig de Scratch :
Alejandro ZapataJoan Sánchez
Sergi Baró
Ivette Soler
CURS 2014-15
A 4t de tecnologia s’han fet els següents projectes : electrònica ( semàfor i sensor d’humitat), robòtica (programació picaxe: semàfor i seguidor de línies) i hidràulica . Deixo les següents fotografies i vídeos d’aquests projectes.
Semàfor
Seguidor línies (Picaxe)
Semàfor (picaxe)
Detector humitat
A batxillerat, el grup format per l’Ariadna Fernàndez i el Pau Nuñez han rebut el primer premi dins de l’àmbit tecnològic al XV Premis als Treballs de recerca. Matadepera, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls 2014-15 pel treball “Túnel de vent”. Us deixo el vídeo on es resumeix el bon treball realitzat
CURS 2013-14
Robòtica a 4t (utilització de placas picaxe). Els alumnes de 4t van programar aquest minirobot AXE121 de manera que era capaç d’apropar-se a la porteria i marcar un gol mentre que un altre placa picaxe 8M emitia una cançó per celebrar el golCURS 2012-13
– La revista ( Al roig viu)
-Concurs climetratges Mans unides 2013
Després de fer les tasques de Movie maker , dos alumnes de 4t s’han atrevit a presentar-se al concurs de climetratges 2013 (edició IV) que realitza Mans Unides. El tema “ El teu punt de vista pot canviar el món” té 3 possibles accions : “fam i pobresa”; “drets humans i pobresa”; “feminització de la pobresa”. Ells s’han presentat al 2n amb el títol ” No todos lo tienen tan fácil como tú” on volen sensibilitzar-nos que no tothom té els mateixos drets i facilitats per obtenir un element bàsic per a la vida : L’AIGUA . Us deixo el vídeo ( autors: Sergi González i Carles Farres de 4t )
No todos lo tienen tan fácil por MansUnides
D Dia Internacional sobre la violència de gènere
Aprofitant que fem informàtica de 4t ( GIMP, audacity,… web 2.0), els meus alumnes han participat aquest any penjant diferents còmics ( fets amb diferents eines online i gratuïtes) on el tema central era la violència de gènere. Els còmics reprodueixen escenes típiques de la violència de gènere, en negatiu i en positiu. Ha sigut una molt bona forma de treballar un tema tant feixuc con aquest . Treballem per projectes i de manera transversal.
Us deixo un exemple: el primer està fet amb Pixton i està fet per mi i per l’alumne Oussama El Kanfoudi
Aquest està fet amb Bitstrips per l’ Albert Piferrer, el Paolo Lamanna i el Javier Parra
Taps per l’esperança. Taps que donen vida
Amb els alumnes de la revistadel curs escolar passat vam començat una acció solidària per poder ajudar al Gerard i l’Ainhoa . Aquesta simplement consistia en recollir taps de plàstic (ampolles d’aigua, oli, detergents,….) . Quan la familia té una quantitat important els porta a la deixalleria i allà els converteixen en diners per poder pagar les teràpies d’aquests dos germans. Podeu pensar que no és massa però .. entre tots sumem i això és important. Abans de tots volia donar les gràcies a totes aquelles persones ( alumnes, pares, professors, personal Pas……) que van participar i us animo a continuar. La zona de recollida la trobareu en el mateix lloc de sempre ( al costat de secretaria)
Per saber més : Dos angeles en mi vida o en facebook ( grup ” Ayuda a Gerard y Ainhoa – Dos angeles en mi vida “)
CURS 2011-12
AL ROIG VIU – LA revista
És un projecte que va començar l’any passat amb els alumnes de 3r de l’ESO (matèria optativa) i que aquest any volem seguir i potenciar ja que va tenir molt d’èxit entre els alumnes.
Visita el nostre blog i animeu-vos a participar http://alroigviu.blogspot.com/
Al final del curs vam integrar la feina dels alumnes de 3r de l’ESO amb la feina realitzada pels meus alumnes d’informàtica de 4t de l’ESO .
D Taller 2011-2012
En aquest video us deixo els treballs que els meus alumnes de 3r de l’ESO han realitzat aquest 1r trimestre al taller. El projecte consistia en la realització de la maqueta d’una casa e intentar plasmar allò que s’ha fet a classe ja que aquest any, dos de les unitats tractades han sigut Estructures i habitatge on hem parlat de tipus de plànols, tipus d’estructures, elements de construcció, fases de construcció, materials … i d’alguna manera aquest projecte engloba molts dels conceptes treballats a classe.
En aquest taller, els alumnes començaven amb les mateixes eines i materials i havien de construir una maqueta però el més important, crec jo, és el fet que podien arribar a la mateixa solució però amb estrategies constructives diferents. Un bon exemple han sigut les cobertes , les finestres i les escales on cada grup ha buscat una solució diferent per obtenir un mateix resultat final. A més, és un projecte que permet expressar i molt la creativitat dels alumnes com introduir-los en el món del recicltatge ja que molts dels materials emprats han sigut per una banda reutilitzats i reciclats . Penso que el resultat ha sigut prou bo.
Aqui us deixo les maquetes resusltants del treball dels alumnes de 3r de l’ESO però del 2n trimestre :
A batxillerat, cal destacar el TDR realitzat pel Nil Vilanova, “Construcció d’una guitarra acústica”
CURS 2010-11 Reciclem
Amb alumnes de 2n de l’ESO vam aprofitar elements comuns que ens trobem a la brossa com llaunes, taps,…. per fer diferents jocs i/o objectes (parxís, 3 en ratlla..) reutilitzant.los. És una bona manera d’ensenyar les 3 R a classe . El resultat va ser força bo i divertit
-