A l’Escola Herois del Bruc de Piera, l’Ester Carcasona, l’Ariadna Claravall i l’Adela Conill, per a l’avaluació final del primer trimestre, vàrem optar per realitzar un examen als alumnes de 5è amb una metodologia totalment diferent. En les primeres avaluacions els resultats havien estat molt dolents i vàrem considerar que era necessari fer un canvi en l’avaluació. Per això vam optar per realitzar l’examen mitjançant l’aplicació de Plickers.
Desenvolupament
El dia de l’examen vàrem repartir un codi QR per a cada alumne amb un número diferent que prèviament havíem organitzat en una llista amb els alumnes. Amb dues mestres a l’aula, una s’encarregava de fotografiar tots els codis amb una tauleta i l’altra de projectar l’examen a la pissarra digital.
Teníem limitat el nombre de preguntes a 5, així que vàrem fer 5 preguntes a través de l’app i 5 preguntes en paper.
Conclusions:
Els alumnes es van mostrar molt motivats amb el nou format d’examen. Tots estaven molt concentrats i amb moltes ganes de fer les preguntes bé.
Tot i així, ens vàrem trobar amb diverses dificultats. Per una banda, va resultar difícil poder escanejar tots els codis a la vegada, quelcom que va fer que algunes de les respostes dels alumnes no quedessin registrades i els hi vàrem tornar a demanar individualment, un cop acabat l’examen per tots.
D’altra banda, també ens va resultar negatiu el fet de tenir limitades la quantitat de preguntes, quelcom que va fer que no resultés una metodologia funcional.
App
Anna L. Vegas
Moltes gràcies per compartir la vostra experiència amb l’app de Plickers. No la conec encara, però tindré en compte els vostres comentaris. Una abraçada, anna.