L’experiència ens ha permès conèixer i experimentar amb diverses eines digitals i compartir amb els altres companys i les famílies de l’escola el què hem après, vist i fet a la sortida del Cim de les àligues, relacionada amb el projecte de les òlibes.

Les diverses eines digitals ens ha facilitat apropar els alumnes als aprenentatges teòrics des de diverses perspectives, ampliant les oportunitats de recepció i accés a la informació, a partir de variats estímuls visuals i sonors.

Els alumnes, amb la sortida al medi natural, van poder copsar com eren, com es movien, com s’alimentaven i quins sorolls feien algunes aus i van voler compartir-ho amb els alumnes que no havien pogut anar a la sortida i amb la resta d’alumnes de l’escola i les famílies.

Durant la sortida, els alumnes van utilitzar l’Ipad per fer fotos i gravar vídeos i després van fer ús de les aplicacions digitals: Imovie (Ipad), Pic Collage i Thinglink per realitzar les diverses activitats.

Amb aquesta experiència hem pogut trencar les barreres dels aprenentatges teòrics apropant-los a la realitat d’una manera engrescadora.

Identificació de l’experiència

Centre: Escola de la dreta de l’Eixample, Fort Pienc.

Docent: Elisabet Solé Arnan

Nivell: Primària 1r cicle.

Contextualització: L’experiència l’hem practicat en petits grups i/o parelles en els espais d’aprenentatge a l’escola i en la sortida al Cim de les àligues.

Els alumnes de primer treballant el projecte de les òlibes van realitzar una sortida per veure-les i aprendre noves coses en el seu hàbitat natural, com també van aprofitar per conèixer altres aus del Cim de les àligues. Durant la sortida, per parelles van estar realitzant fotos i vídeos d’ells, de les diverses aus i de la presentació que els hi van fer.

Un cop a l’escola, durant les sessions dels espais d’aprenentatge, els alumnes de 1r i 2n per parelles i/o petit grup, van estar escollint les imatges i els vídeos realitzats i la música per elaborar amb l’Imovie un vídeo explicatiu de la sortida. Els alumnes van seqüenciar-ho tot i van introduir els noms de les diverses aus i la música escollida.

Posteriorment, van estar mirant la web del Cim i van fer captures de les imatges de les aus observades en la sortida, amb l’Ipad. Les van editar amb l’aplicació Piccollage i van realitzar una imatge mosaic amb totes les fotos preparades i hi van introduir el títol.

A més a més, utilitzant la imatge mosaic creada anteriorment, amb l’app Thinglink van crear diversos enllaços a la web del Cim i al vídeo de la sortida.

Els alumnes van enllaçar cada au amb el seu lloc a la web on s’explica característiques, hàbitats, alimentació, curiositats, entre d’altres, com també es poden veure vídeos i escoltar sons de cadascuna d’elles. I per acabar van introduir els noms de cada au observada en la sortida.

Finalment, els nens i nenes van elaborar un petit escrit per acompanyar la mostra de les activitats realitzades i ho van compartir, tot, en el blog de l’aula en la web de l’escola.

Els alumnes van valorar les activitats positivament i van estar molt motivats al llarg de tot el procés. Les mestres vam considerar que havia estat una experiència molt enriquidora, no només pel fet de compartir i treballar cooperativament sinó també, pel fet d’ampliar les possibilitats que tenien els alumnes d’accedir als coneixements des de diverses perspectives i així fer-les més inclusives a tot l’alumnat. Creiem que aquest material, també ens podria servir per realitzar l’anticipació de la sortida amb els alumnes dels cursos posteriors i/o amb alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.

App

ThingLink