La realitat augmentada obre noves possibilitats d’enriquir els entorns afegint so, imatges, vídeo a qualsevol imatge estàtica. Aquesta característica obre un gran ventall de possibilitats, fomenta la creativitat i resulta molt motivadora, especialment quan fem que els alumnes siguin els protagonistes de les creacions. Per aplicar realitat augmentada, hi ha diverses opcions, i una d’elles és associar qualsevol tipus d’arxiu multimèdia (so, imatge, vídeo, pàgina web…) a una imatge que actua com a codi activador. Aquest tipus de realitat augmentada es pot fer amb l’app Anatomy 4D.
Identificació de l’experiència
L’experiència amb l’ús de l’aplicació ANATOMY 4D s’emmarca dintre d’un projecte de l’escola Maristes Montserrat de Lleida. L’experiència l’ha dut a terme equip de professors de 1r curs de Primària; la Marisa, la Mercè i en Pere. El projecte neix de l’interès i el poder descobrir més sobre el Projecte del cos humà. Els nens/es veiem que el cos per dins era molt difícil de poder visualitzar i amb les tutores del Cicle vam decidir buscar alguna opció interactiva i d’aprenentatge per poder-ho fer. I és aquí on el camí de l’aprenentatge es troba l’app ANATOMY 4D.
Descripció del procés seguit
L’Anatomy 4D és una aplicació de realitat augmentada on els nens vam poder valorar com a procés de cloenda del nostre Projecte del cos humà moltes de les hipòtesis que es van plantejar inicialment en aquest projecte. L’ús d’aquesta aplicació va afavorir l’aprenentatge i la directa observació de l’interior del nostre cos (músculs i esquelet) així com òrgans importants com el cor.
En un primer moment es treballa l’aplicació a l’aula per equips de treball. Els equips s’encarreguen d’investigar i observar una part del cos que en són responsables. Exemple; un equip de treball és responsabilitza de les extremitats, un altre del crani, un altre del tronc,… després havíem de relacionar el primer treball de l’esquelet amb els òrgans (opció que et deixa interactuar amb les dos funcions a la vegada).
Finalment han de fer una exposició als seus companys i proposar una observació junts amb preguntes del tipus qüestionari o resposta directa: quin òrgan protegeix les costelles?, com es diu els ossos que aguanten la nostra esquena?,…
Valoració de l’experiència
- L’aplicació ANATOMY 4D és molt intuïtiva, després d’una breu explicació els nens els hi ha estat fàcil utilitzar-la.
- Amb els dits, com es pot veure en les imatges, es pot ampliar la imatge visualitzada fent més entenedor el procés d’investigació i observació.
- L’app és gratuïta i no necessita internet després de descarregar-se. Facilita el treball si no tenim wifi allà on volem fer la pràctica.
- Molt positiu que es pugui combinar les plantilles de l’esquelet, òrgans etc… al nen li facilita l’aprenentatge.
Aspectes a tenir en compte
- Preparar amb anterioritat el paper on s’ha de fer la realitat augmentada. La trobareu per internet. L’adjunto les imatges.
- Només hi ha dues plantilles programades de moment: esquelet, músculs, sistema nerviós, aparell excretor, reproductiu (òrgans en un segon pla) i cor. Estaria bé que hi hagués l’oportunitat de veure els altres òrgans com et dóna l’oportunitat de veure el cor.
- Es bo combinar l’aplicació amb pràctica, nosaltres abans de fer el cor vam fer pràctiques a Educació Física de les pulsacions i el batec… llavors quan van fer la pràctica directament van relacionar els impulsos que apareixien al cor de ANATOMY 4D.
Mostra de l’experiència
Vídeo explicatiu de la pràctica realitzada a l’Escola Maristes Montserrat de Lleida:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GNbINBwygec[/youtube]
App utilitzada
Deixa un comentari