A vegades cal crear situacions que fomentin la interacció dels alumnes i l’aprenentatge entre iguals per tal de fomentar la cohesió de l’aula i afavorir la inclusió de tots. Per aquest motuiu a l’escola de Sant Pol van aprofitar per fomentar el treball dels alumnes de l’a USEE amb els alumnes de cinqué de cicle superior.
La USEE de l’Escola Sant Pau de Sant Pol de Mar està formada per 10 alumnes, 2 de cicle inicial, 5 de cicle mitjà i 3 de cicle superior. Als nostres alumnes els entusiasmen les noves tecnologies i ens vam engrescar a incloure les tablets durant unes setmanes a les nostres activitats a l’aula. Es va presentar la proposta al Claustre i es va elaborar un horari perquè tota l’escola tingués la possibilitat d’utilitzar-les. De la trobada amb companyes d’un altra USEE de la zona va sorgir la proposta de fer un intercanvi de treballs per conéixer les escoles.
Objectius de l’ús de les tauletes:
- Experimentar amb les diferents aplicacions i usos de les tablets, analitzar el treball i elaborar propostes pel curs vinent.
- Millorar l’expressió oral dels alumnes i afavorir l’autoconeixement i l’autoimatge.
- Realitzar activitats compartides entre els alumnes de la USEE i alumnes de l’aula ordinària per tal de millorar les habilitats socials, regular la nostra conducta i afavorir l’aprenentatge entre alumnes.
Activitats que hem fet:
- Realització de “selfies” expressant diferents emocions per després escollir entre les diverses fotografies i confeccionar un cartell amb les diferents eines que té l’aplicació Pic Collage.
- Gravació de vídeos de presentació personals, poemes i altres activitats de l’escola. Els alumnes han realitzat diferents gravacions per després visualitzar i analitzar els resultats, (so, expressió, pronunciació, qualitat de la imatge, fons…)
- Per parelles de treball han escollit un espai de l’escola per fotografiar. Després amb l’aplicació Tellegami han creat un avatar a partir totes les possibilitats estètiques que ens ofereix l’aplicació. Per últim han gravat un missatge de veu per presentar la fotografia.
L’experiència ha estat molt positiva per tots els alumnes que hi han participat, han
estat molt motivats i per això hem repetit algunes sessions. Prèviament a les sessions compartides es va explicar l’objectiu de l’activitat i quines coses eren importants a l’hora de realitzar una tasca en equip. Els alumnes d’un grup de cinquè de primària han tutoritzat el treball dels alumnes de la USEE mostrant moltes estratègies per posar-se d’acord i guiar les activitats. A l’hora, els alumnes de la USEE han après ràpidament el funcionament de les tauletes i han gaudit molt. Per tal de guiar el treball se’ls va donar un full amb els passos a seguir en format escrit i imatges perquè fos accessible per tots i totes. Aquest full el van escriure i crear els alumnes més grans de la USEE amb el suport de la mestra.
Podeu veure més Tellagami aquí.
Aspectes positius de l’ús de les tauletes:
- Cal valorar molt positivament la motivació dels alumnes per aquesta eina.
- Ha estat molt interessant l’esforç per millorar l’expressió oral de tots els alumnes.
- És una eina que comporta un treball molt creatiu, obert, flexible i sense barreres, donada la simplicitat per fer-la funcionar.
Mancances que ens hem trobat:
- La xarxa WIFI de l’escola ens ha dificultat treballar amb propostes que necessitaven internet com el simbaloo, recerca d’informació, diccionari etc.
- Ens hem trobat amb dificultats per treure els treballs de les TABLETS perquè els
ordinadors de l’escola no ens reconeixien el software. - La majoria d’aplicacions que hem provat tenen una demo molt justeta i cal pagar si es vol anar una mica més enllà.
- Les propostes requereixen d’un treball en grup reduït i els desdoblaments no sempre han estat possibles.
Apps utilitzades
Deixa un comentari