Imatges interactives per fomentar la lectura i la descoberta del món

Poder respresentar el coneixement de manera digital i en diversos formats afavoreix els aprenentatges i la motivació per part de l’alumnat.

thing3A l’escola Agnès Armengol de Sabadell ha aprofitat les potencialitats que ofereix Thinglink per treballar diversos aspectes curriculars amb la classe de cinquè i la classe de sisè. En el cas de cinquè el mestre tutor, en Toni Vera, ha volgut aplicar l’app per a incentivar la lectura. El projecte  “Devorallibres” encoratja als nens i nenes a llegir llibres i posteriorment han de realitzar una explicació oral a la resta de companys de classe sobre el llibre que han llegit. També han d’elaborar una petita bafarada on es recomana la lectura o no del llibre en qüestió. Pel que fa al curs de sisè la mestra tutora Anna Fernández volia fer un treball de recerca i informació sobre llocs del mon, i va sorgir la possibilitat de fer-ho mitjançant aquesta aplicació. Ambdós mestres han comptat amb el suport del mestre d’educació especial, Pedro Antonio  Fábrega, per realitzar l’experiència de plasmar de manera digital amb Thinglink aspectes que ja s’han treballant en paper. Aquesta aplicació, que és molt fàcil d’utilitzar tant a nivell de tablet com via web amb ordinador de sobretaula, permet fer un treball molt visual, motivador i sobretot  compartit amb la resta de companys d’escola.thing4

L’alumnat de la nostra escola moltes vegades no té  les possibilitats de disposar d’una tauleta i connexió a internet. Aquesta experiència ha estat una novetat per a alguns alumnes i a més els ha permès treballar en grup de manera que s’han pogut ajudar i compartir les creacions fetes. L’ajuda entre iguals permet trencar moltes barreres d’aprenentatge, a més de possibilitar que tots els alumnes puguin sentir-se importants en lluïr les seves produccions.

thing1Aquesta experiència  s’ha desenvolupat en 5 sessions per cada classe i s’ha necessitat un projector connectat via wifi amb la tauleta, que permetia mostrar a tots els alumnes com fer servir l’aplicació.  En una  primera sessió introductòria els alumnes van veure com s’utilitzava l’aplicació Thinglink. Una vegada feta aquesta sessió introductòria, en el cas de cinquè, els nens i nenes van utilitzar les portades dels llibres que havien llegit  per insertar aquesta imatge i fer diferents enllaços ( wikipedia, i comentaris personals, youtube, imatges….) que ajudéssim a explicar el llibre en qüestió a altres persones.

En el cas dels alumnes de sisè van buscar una imatge sobre algun lloc del món i van crear enllaços relacionats amb el país en qüestió.

Els mestres de l’escola valoren com a molt positiva l’experiència ja que les aplicacions d’aquest tipus permeten enllaçar imatges, sons, explicacions, entrevistes.. que ajuden a l’alumne a interioritzar el llibre que esta llegint i a la vegada permet que altres companys puguin veure de manera casi instantània les seves creacions. La utilització d’aquesta aplicació ha millorat la motivació de l’alumnat envers la lectura de llibres de manera que alguns alumnes han explicat més d’un llibre.

App utilitzada

thinglink

 

← Article previ

Article següent →

1 Comentari

  1. Neus Lorenzo

    Ep! Bona feina!
    Però cal corregir l’errada del títol… 😉 …”interctives”?

Respon a Neus Lorenzo Cancel·la les respostes