3r ESO

La imatge i el llenguatge visual

 

Presentem el llenguatge visual

La comunicació visual

COMUNICACIÓN VISUAL: QUÉ ES Y PARA QUÉ SIRVE


 

ELS VALORS DE LA IMATGE

 

iconografia-1 iconografia-3 iconografia-4 iconografia-5


 

LES FUNCIONS DE LA IMATGE

 

 

 


 

SÍMBOLS, PICTOGRAMES, LOGOTIPS

Diferencias entre un logotipo, un isotipo, un imagotipo, una marca…

Diferencias entre un logotipo, un isotipo, un imagotipo, una marca…

 

Diferencias entre logotipo, imagotipo, isotipo e isologo

Diferencias entre logotipo, imagotipo, isotipo e isologo

 

Logotipo, símbolo, marca, imagen e identidad corporativa, insignia, imagotipo, anagrama… Diferencias y parecidos.

Logotipo, símbolo, marca, imagen e identidad corporativa, insignia, imagotipo, anagrama… Diferencias y parecidos.

 

Diferencia entre logotipo, isotipo, imagotipo, marca.

Diferencia entre logotipo, isotipo, imagotipo, marca…

 

 

La iconicitat i els NIVELLS D’EXPRESSIÓ VISUAL

http://salvicanadell.cat/joomla3/index.php/el-llenguatge-visual-repas-del-tema1/719-nivells-d-expressio-visual

 

ETIQUETATGE

http://www.marketing-free.com/producto/etiquetas.html

 

Línia del temps (socials)

https://es.liveworksheets.com/zt549977oz

 

 

Proporció àuria

 

 

TIPUS DE PLANS

Pàgina on es descriu les característiques de cada un dels plans fotogràfics

Tipus de plans en fotografia

 

http://prezi.com/u6bgfm8x1u23/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share

https://prezi.com/u6bgfm8x1u23/angulacions-de-camera/#

 

CURTMETRATGE “VIOLÈNCIA DE GÈNERE”

QÜESTIONARI SOBRE EL CURT VISIONAT

el-orden-de-las-cosas_questionari

 

Els riscos en Internet i les xarxes socials

https://www.rtve.es/alacarta/videos/redes/redes-poder-redes-sociales/1063591/

https://www.ara.cat/media/xarxes-joves-cac-ccma-campanya-a-mi-no-menganyen-fake-news_1_2672123.html

 

 

 

CARTA DE LA TERRA

implicat

echarter-catalan

 

COM UTILITZAR EL PADLET

http://alatacalatac.blogspot.com.es/2015/05/padlet-que-es-i-per-que-serveix.html

 

EL CARTELL

com-es-fa-un-cartell

 

el-cartellisme

 

COM REALITZAR UN CARTELL

  1. LA IDEA: primer analitzar bé la idea que ens proposen- contra la violència de gènere-.

La idea ha de ser senzilla per a que l’atenció dels espectadors no es dispersi. Hem de pensar a qui va adreçat el cartell.

  1. LA DOCUMENTACIÓ: s’han de veure diferents cartells sobre el tema proposat o altres temes, i buscar informació sobre la proposta concreta: títol, subtítol, imatge o imatges, que hi ha que crear…..

tipus de cartells: https://lobaguar.wordpress.com/otras-miradas/violencia-e-imagenes/

                   http://www.escueladearte.com/ASP/Galerias/Imagenes.asp?id=42

                    http://www.troxlerart.ch/  

com fer un cartell: http://es.slideshare.net/inmita1/orientaciones-para-hacer-un-cartel

                        http://www.edu365.cat/batxillerat/artistic/ud/cartell/

  1. ELEMENTS QUE CONFORMEN EL CARTELL.

3.1. ELECCIÓ DE L’ESLÒGAN.

3.2. LA FORMA DELS DIBUIXOS, IMATGES, ETC: Les formes utilitzades han de ser senzilles, encara que expressives. Les formes geomètriques són les més cridaneres, per tant és convenient utilitzar-les o utilitzar imatges amb formes simples o amb formes geomètriques.

3.3. EL COLOR: El color ha de tenir incidència en el conjunt, tenint en compte les lleis de contrast i basant-se en les següents característiques.

– Que tingui molta llum.

– Que predominin els tons clars i superiors en el cercle cromàtic: groc, taronja…

– Utilitzar tintes planes (no degradats).

– Utilitzar pocs colors, vius i el més pur possible.

– Aprofitar els contrastos per a ressaltar el producte.

3.4. COMPOSICIÓ: La composició és molt important, ja que fa referència al com es distribueixen els diferents elements: textos i imatges, amb la qual cosa s’aconsegueixin una major unitat expressiva.

– S’ha de triar l’enquadre i angle apropiat.

– S’ha de tenir en compte les línies de força i l’ordre de lectura (de dalt abaix i de esquerra a dreta)

– La tipografia determina el aspecte, grandària, forma, color i tipus de la lletra utilitzada als títols. La lletra utilitzada al text ha de ser senzilla.

Abans de començar a fer el cartell definitiu s’ha de fer diferents esbossos provant les diferents idees sobre como volem que sigui el nostre cartell.

 

STORYBOARD

 

CURTMETRATGES

 

XARXES MODULARS

https://get.google.com/albumarchive/108195922856144000948/album/AF1QipNJBtW5b8iOOY3wopNai_npiGk0Oda5WWE8h2AV/AF1QipNRi_05ND_fuevsullJchdDymWBg7JSvCE86TH1?source=pwa

 

Altres enllaços sobre M.C. Escher:

http://www.educacionplastica.net/MenuEstrBid.htm

 

 

Curiositats:

Escena de la pel·lícula Dentro del laberinto dirigida per Jim Henson en 1996 on apareix el laberint creat per Escher (Relativitat).


Curtmetratge d’animació de Hallucii que s’inspira en la obra Ascending and descending.

 

OP ART

http://espaiartperis.blogspot.com.es/2011/05/el-op-art-art-optic.html

 

Victor Vasarely

 

Heu de retallar un quadrat de 10 x 10 i plegar-lo de manera que quedi un mòdul.

6-moduls-768x543

Una vegada escollit el mòdul que més us agradi en feu 9 i els pegueu en un DIN A4 creant una composició.

origami-decorativo1

imgp7541

Altres videos

Altres maneres de fer mòduls d’origami

 

CONSTRUCCIÓ D’UNA LÀMPARA A PARTIR D’UN MÒDUL 2D

Resultat d'imatges de lampara de papel paso a paso

Pas a pas de la construcció.

 

EL CLAROBSCUR

 

DIBUIXAR EL MEU ULL

Practicar per tenir en compte detalls importants

tutoria per dibuixar un ull amb llapis de colors

 

LECTURA D’OBRES PICTÒRIQUES

GEOMETRIA

AXONOMETRIA

PERSPECTIVA CÒNICA

punt de fuga habitacio2red

punt de fuga habitacio1RED

punt de fuga foto arcs punt de fuga foto conos  punt de fuga foto gatred

Apunts i exercicis sobre perspectiva cònica

Un altre video de com dibuixar una habitació amb perspectiva cònica frontal.

Perspectiva cónica de J.A. Cuadrado. Web Flash. 1er premio de materiales educativos multimedia de la Junta de Castilla y León.

http://llapisalama.blogspot.com.es/search/label/Perspectiva%20c%C3%B2nica

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top