ESO
La funció dels mitjans de comunicació
21/11/2012
Els mitjans de comunicació modelen la imatge que tenim del món, els nostres models i els nostres símbols; però molts en banalitzen els continguts, i a Catalunya, els de la resta de l’estat fan una forta pressió cultural.
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/latituds/la-funcio-dels-mitjans-de-comunicacio/video/4102153/#
Realitat o dibuix? Les obres hiperrealistes d’un artista britànic
17/01/2016
Els dibuixos hiperrealistes de l’artista britànic Howard Lee deixen bocabadats els usuaris de YouTube. La perfecció de les seves obres fa que sigui molt difícil distingir-les de l’objecte real. Howard Lee és un professor britànic d’art, d’Educació Secundària, i sovint publica aquests divertits vídeos…
TEMA 1. LA SOCIETAT ON VIVIM. LA CREATIVITAT PLÀSTICA.
diumenge, 3 de juliol del 2011.
http://iesbeatrizpoloianez.blogspot.com.es/2011/07/tema-1-la-societat-on-vivim-la.html
LA SOCIETAT ON VIVIM
Para navegar puedes buscar aguas peligrosas.
Puedes descender rápidos.
Puedes ir contra corriente o puedes recorrer la costa.
Puedes dejar que te arrastren las mareas y dejarte llevar por la corriente.
Puedes ir contemplando, como si fuera una película o una gran pintura en
movimiento o una escultura universal.
Esa es nuestra gran obra de arte. El recorrido que elijamos con nuestra barca…
En les últimes dècades del segle XX s’han desenvolupat una sèrie de moviments artístics que han configurat un panorama caracteritzat per la diversitat creativa. La característica comuna a tots aquests moviments és l’actitud de ruptura amb l’art tradicional. La intenció de produir bellesa i plaer estètic perd importància davant l’interès per manifestar el predomini de la llibertat del creador.
· La icona és un signe que manté una relació de semblança en la forma amb allò que representa.
·Un símbol és una imatge que representa un concepte perquè s’associa amb ell per tradició de manera convencional.
D’altra banda, les imatges que percebem en l’entorn compleixen fonamental dues funcions:
· Funció informativa. Transmeten un missatge de manera objectiva sense fer cap mena d’interpretació.
· Funció expressiva. Pretenen plasmar sentiments o provocar emocions en l’espectador.
un misatge a través del qual un emissor tracta de cominicar alguna cosa a un receptor.
El valor de la imatge està dons, determinat per dos punts de vista:
· El punt de vista del creador que tracta d’expressar alguna cosa amb una finalitat
determinada.
· El punt de vista de l’observador, que la interpreta en un context personal i social
determinat.
2. Recerca d’indformació.
3. Selecció del contingut.
4. Avaluació de les idees.
5. Execució.
Artístiques
Dibuix
Pintura
Escultura
Arquitectura
Disseny gràfic
Disseny industrial
Disseny d’espais
Televisió
Internet
Visualització del vídeo “Societat de la informació”.
Una societat de la informació és aquella en la qual les tecnologies que
faciliten la creació, distribució i manipulació de la informació juguen un
paper important en les activitats socials, culturals i econòmiques.
Debat.
· Quin efecte creieu que han produït els canvis tecnològics al món
personal i soci-cultural?
· Quins mitjans de les tecnologies de la informació i la comunicació
utilitzes?
· Com creieu que la creativitat plàstica pot aprofitar aquests recursos?
http://www.youtube.com/watch?v=CzYzVXxbAoA2a SESSIÓ. · Explicació i creació d’un blog personal.
Blog
En informàtica, un blog o bé bitàcola, (de l’anglès blog, truncació de weblog: diari web) és un diari interactiu personal (dip) a Internet. Un blog és dissenyat perquè, com un diari, cada article tingui data de publicació, de manera que la persona que escriu i les que llegeixen puguin seguir tot el que s’ha publicat i editat. En cada missatge o article d’un bloc els lectors poden escriure comentaris (si l’autor ho permet) i aquest, al seu torn, donar-los resposta. Cada blog té el seu propi tema i n’hi ha de tipus personal, econòmic, periodístic, tecnològic, educatiu, polític, etc.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Blog
1-El primer que anem a fer és anar a
www.blogger.com i punxarem sobre el botó que
posa començar.
2- Omplir les dades
3. Nom del blog i comprovar la disponibilitat.
4. Continuar
5- Escollir la plantilla d’inici, que pot ser
modificada posteriorment en disseny.
6- Creació de perfil
7-Dissenya el teu blog.
8. Creació d’entrades.
9- Insertar imatges
10- Inserir vídeo.
11- Afegir un enllaç
12- Editar pàgines
13- Configurar llista d’enllaços. Afegir blog dels
companys i la professors.
i continguts. http://iesbeatrizpoloianez.blogspot.com/3a SESSIÓ. · Plantejament de l’activitat. Elaboració de grups. Investigació sobre notícies/imatges que tracten problemes socials en diferents àmbits. Publicació al blog personal selecció d’un problema.
Els alumnes hauran d’elaborar mitjançant el Gimp, encara que també podrà emprar altres tècniques plàstiques sobre la impressió, un fotomuntatge que mostri un problema social.
El fotomuntage
El fotomuntatge és la tècnica fotogràfica que forma la composició d’una sola imatge a partir de la reunió de dues o més fotografies. Ara es tendeix a definir com els procediments fotogràfics, amb tècniques de laboratori com positivar un o més negatius o, bé, mitjançant tecnologia digital.
Josep Renau
Martha Rosler
Javier Piñon
David hockney
Recerca de notícies i imatges
4a SESSIÓ. · Explicació de les eines bàsiques del gimp i escanejament d’imatges. Publicació al blog de les proves.
Eines del gimp
Obrir una imatge
Desar arxiu
Retallar i enganxar
Capa
Crear capa nova
Duplicar capa
Combinar capes visibles
Esborrar capa
Mida de la imatge
· Imatge
· Mida de la imatge
Escalar imatge
Eines de tisores de selecció
Eina de selecció de color
Eina de farciment
Eina de text
Eina de tinta
5a a 6a SESSIÓ. · Creació del missatge publicitari mitjançant el Gimp.
Exemples de treballs d’alumnes que van treballar el mateix tema però amb tècniques diferents.
7a SESSIÓ. · Publicació del procés i resultat final al blog. Qu?estionaris, exposició oral i visual dels treballs.
|
Després de realitzar l’activitat som o és capaç de:
|
Si
|
A vegades
|
No
|
|
Cercar informació per resoldre problemes.
|
|||
|
Realitzar correctament una exposició oral i visual.
|
|||
|
Elaborar esbossos i idees per resoldre el problema
|
|||
|
Realitzar una activitat creativa i correcta al problema plantejat.
|
|||
|
Publicar el treball realitzat, informació i idees al diari o blog personal.
|
|||
|
Participar activament a l´aula.
|
Bibliografia
– Ed. Santillana. Educació plàstica 4 ESO. Núñez, L., Barcelona.
– Ed. Santillana. Guia i Recursos 4 ESO. Núñez, L., Barcelona.
– Ed. Cruïlla. Educació visual i plàstica 4t Eso. Calvo , V., Oliva, J. Barcelona 2008.
– Ed. Teide. Dibuix 1r. Conde, Ángel, Barcelona 1993.
– http://www.portafolioblog.com/2008/01/dibujos-fotograficos-hechos-con-un-boligrafo/
– http://es.wikipedia.org/wiki/Sociedad_de_la_informaci%C3%B3n
– Sociedad de la información y educación. Florentino Blázquez Entonado .tecnologiaedu.us.es/nweb/htm/pdf/soc_ed.pdf
– http://ca.wikipedia.org/wiki/Blog
– http://www.hockneypictures.com/
– http://www.martharosler.net/
– http://www.javierpinon.com/














































































Deixa un comentari