Live Art

ELABORACIÓ D’UN MUSICOGRAMA

En aquest bloc has après a mirar el procés d’ebullició amb uns altres ulls. Has pogut escoltar les gravacions de la pianista Ruth que amb la seva exquisida sensibilitat ha musicat a la perfecció la gràfica de l’ebullició de l’aigua.

Doncs bé, seguint l’exemple de la nostra intèrpret, nosaltres també posarem els nostres cervells a treballar i ens convertirem en músics, artistes, editors i creadors! Com?

Doncs potser algú de vosaltres ja s’ho ha imaginat, realitzarem el nostre propi musicograma utilitzant la música de la nostra pianista i les tècniques que heu realitzat en les activitats proposades en la secció d’Arts Plàstiques.

Aquí teniu la peça musical amb la què haureu de treballar:

Audició 2.

(Les audicions les podeu descarregar des del moodle de Música)

Per poder realitzar el Musicograma us donarem un seguit de pautes i ajudes. En primer lloc, heu d’escollir quin tipus de musicograma voleu fer, teniu tres opcions:

1. Musicograma analògic
  2. Musicograma digital
  3. Musicograma nivell Pro

El musicograma analògic l’haureu de fer vosaltres mateixos, dibuixant sobre un paper o una cartolina i seguint el ritme de la música. Podeu utilitzar les tècniques i suports que heu vist a les activitats d’Arts Plàstiques, com per exemple un comptagotes, una esponja, etc.

El podeu gravar amb el vostre mòbil i enviar-ho sense editar.

El musicograma digital l’elaborareu utilitzant el programa Powerpoint o Google  Presentation. Haureu de pujar les imatges que us evoquen les peces de la professora Ruth i adjuntar l’àudio a les diapositives. (Teniu un tutorial de la professora Laura al moodle de música de com utilitzar el programari indicat).

El musicograma nivell Pro es pot realitzar mitjançant el programa Filmora o qualsevol editor de vídeo que tingueu al vostre ordinador. Haureu de crear un vídeo amb fotografies o gravacions el vostre mòbil i adjuntar-li l’audició de la Ruth. D’aquesta manera creareu vosaltres mateixos, com si fóssiu directors de curtmetratges un musicograma.

A la classe online de música acabarem d’explicar l’activitat, per tant, es recomana l’assistència ja que resoldrem dubtes i farem un mini-tutorial del programari Filmora.