Cada dia que tinguem classe de català dedicarem uns minuts al final de la classe (o a casa) a fer el Diari d’Aula. És una reflexió d’allò que sabem i d’allò que no sabem que ens permetrà consolidar els coneixements i concentar-se en els nous temes. Caldrà apuntar-hi:
(1) Informacions més interessants que hagueu après aquell dia a través d’alguna lectura o dels comentaris del professor (2) Conceptes teòrics de l’assignatura apresos o que us han servit per millorar (3) Lèxic nou après.
Quan tingueu 10 diaris d’aula me’ls haureu d’enviar en un document a aquesta adreça: jsole12@xtec.cat
-Diari d’aula 1
Eremita: Cristià que se n’anava a la muntanya -sovint a l’interior d’una cova- durant molts dies sense menjar o menjant molt poc, per fer una mena de contacte amb Déu.
Pària: Persona molt pobre, els més pobres de la terra.
Titil·lava: Pampalluguejar.
-Diari d’aula 2
Hem vist que hi ha moltes paraules que posant només un accent varien molt: avis-avís.
Olivar: conjunt d’oliveres.
-Diari d’aula 3
Avui hem parlat del reportatge i m’ha impactat que s’hi expliquin les coses des de tants punts de vista.
Enquistat: un problema que no té solució.
Escepticisme: que no creu en res.
-Diari d’aula 4
Conceptes teòrics: Hem explicat les diferents categories gramaticals de les paraules: substantiu, ajectiu, pronom, determinant…
-Diari d’aula 5
Hem treballat els diftongs, triftongs i hiats: vèieu és un triftong i boia un diftong creixent.
Rauc: soroll que fan les granotes.
Brou: líquid on s’han bullit diverses substàncies.
-Diari d’aula 6
He après que les locucions preposicionals estan formades per un mot i una preposició.
Llevant: És un tipus de vent.
-Diari d’aula 7
emfàtic: donar èmfasi és realçar la importància del que es diu.
Sospesar: analitzar.
La interjecció és un exclamació que equival a una oració.
-Diari d’aula 8
La sintaxi és la part dela gramàtica que estudia les relacions entre els diferents elements que componen l’oració.
-Diari d’aula 9
Hi ha molts afixos dferents, alguns varien el significat, altres el gènere…
Geliu: molt fred.
-Diari d’aula 10
Lul·lista: adjectiu que fa referència a Ramon Llull o a la seva filosofia.
Neologisme: inventar noves paraules.
Els pseudoderivats són paraules que provenen directamen del llatí.