Anem a la Torrota!

Hola a tothom!

El dia de Sant Jordi, uns quants alumnes de 6è vam anar a la Torrota de Vacarisses, vam tardar 20 minuts en arribar-hi.

L’excursió va anar molt bé, i sobretot, després d’explicar una mica d’informació sobre la Torrota, els alumnes que van vindre, van fer unes activitats, i com sempre, va sortir el grup guanyador.

També vam trobar la Torrota de l’Obac (amb prismàtics), però es veu molt petita.

Avera si us animeu a anar a la Torrota de Vacarisses!

Sofia.

La masia de Can Vives

Aquí us deixo una mica d’informació de la masia vacarissenca de Can Vives.

La masia de Can Vives és una casa amb bona part en rüines. Passa per el Fresno, la Colònia Gall, Can Serra i la Coma. Com que quasi no hi ha informació de Can Vives, us deixo un enllaç de la ruta de la masia.

Bernat Camps Carré

L’hostal de la Creu

Era un hostal on descansaven els caballers que passaven pel Camí Reial, direcció Montserrat. Pel costat de l’hostal passa el camí Romeu.

L'hostal

Xavi Gil

Publicat dins de General | 1 comentari

Masia el Lleonart sortida

La sortida va anar bé, va ser una mica llarga però interessant, vam trigar més o menys 87 minuts. La masia estava molt en ruïnes i els cops de vinya estaven plens d’aigua verda i vam tenir que anar corrents perquè no arribàvem a temps.

Xavi Rodríguez

Les Vendranes

La masia de les Vendranes és una casa medieval situada al camí de Matagalls. La masia prové del segle XV. Davant de la casa hi ha un rierol bastant gran que s’anomena la font de les Vendranes. La masia també posseïa  els masos Vilanova, Ramona, Teulada, Montada, Martina i Puig.

Xavi Gil

La Torrota de Vacarisses

Demà els alumnes de 6èA, anirem a la Torrota de Vacarisses per fer una visita.

Ara us explicarem una mica d’informació:

Aquesta construcció del segle XI formava part d’una xarxa de torres, relacionades amb un primer castell de Vacarisses . Estaven situades  a dalt  de les carenes, i permetien als colons guaitar els exèrcits sarraïns i comunicar la seva arribada a la resta de la població mitjançant senyals òptics que s’anaven fent d’una torre a l’altra.

Les torrotes, doncs, complementaven la tasca defensiva dels castells.

La majoria de les torrotes eren de fusta i només una minoria es bastien amb pedra. La Torrota de Vacarisses presenta la curiositat de la seva planta circular. És una edificació de tres pisos amb la porta situada al nivell del segon pis, i les obertures són rematades amb volta de canó de mig punt.

La Torrota de Vacarisses, està situada aproximadament a 448m sobre el nivell del mar.

Com arribar-hi : Primer anirem per la carretera de la Bauma, fins arribar a la residència d’avis : El Serrat. Després agafarem un camí per darrera del Serrat, anirem cap a l’esquerra fins que trobarem una drecera.Quan haguem acabat la drecera anirem a l’esquerra on trobarem un caminet i el tenim que seguir fins arribar a la Torrota.

Júlia i Sofia

Publicat dins de General | 2 comentaris

La Masia can Lleonard

És una de les Masies de Vacarisses, està en la zona de l’Obac ,per anar-hi hem de començar pel coll de l’Obac i buscar el camí de la Matagalls. Per el camí podrem contemplar la serralada de l’Obac des de la Roca del duc i el Castell de Bocs fins als Castellots de Tanca.
Seguint el camí ens portarà fins a les Vendranes i allà podrem observar la casa de les Vendranes , seguint més enllà trobaríem la casa del Lleonard que ara mateix són unes ruïnes desprès de veure la casa del Lleonard tindríem que pujar fins al Serrat dels Ginebrers i allà agafar el camí que careneja pels singles i ens quedarà el petit i el gran Moliner. Seguint el
camí arribarem als caus i allà acabarà l’excursió.

Masia Lleonart

Parlem dels llocs d’interès!

Hola noi@s!

El dijous dia 11 van venir l’avi de la Queralt Prats, en Joan, i la Conxita i ens van explicar com era abans Vacarisses.

Nosaltres vam agafar informació del Castell (biblioteca) i de l’antiga rectoria, que ara és un habitatge per a la gent.

Vam trobar aquesta informació sobre el Castell i l’antiga rectoria:

El Castell:

La biblioteca el Castell, com ja sabeu, abans era un castell on va néixer Manel Amat i Junyent, conegut com el virrei Amat. Aquest edifici que data del segle X,  ha estat l’Ajuntament, l’Escola, Telèfons… Cap a l’any 1958-1959, quan volien trucar a Terrasa, Sabadell o Manresa, s’havia de pujar al Castell per demanar conferència. Moltes vegades havien d’esperar entre 6 i 8 hores. Actualment i després de ser totalment reformat, és la bilioteca de Vacarisses, que  va ser ignaugurada l’any 2008. El Castell, és un dels edificis més característics de Vacarisses.

L’antiga rectoria:

És un edifici molt gran, que fins fa pocs anys, es va fer  servir com a Casa Rectoral (lloc on viuen els capellans de la parròquia). No sabem del cert si en un principi va ser construït com a casa senyorial o com a convent per a monjes, però segurament va ser  un convent perquè sabem que tots els terrenys que l’envoltaven i que es feien servir com a horts eren propietat de l’església.

Tant el Castell, com la rectoria, estan molt a prop de la nostra escola. Us animem a anar a observar-los i a imaginar-vos com era la vida al seu interior quan van ser construïts.

Sofia

Descobrint masies i molt més!

Hola a tothom,

el nostre objectiu és mostrar les masies i llocs d’interès de Vacarisses.

Per aconseguir aquest objectiu, nosaltres us ensenyarem unes rutes que indiquen com pots anar a aquella masia o lloc d’interès.

Els objectius on volem anar són:
· L’hostal de La Creu
· La ermita del Palà
· La masia de Can Torrella
· La masia del Pou Gran
· El Castell (biblioteca)
· La casa de les Bandranes
· La Torrota

No ens deixeu de llegir i descobrireu i gaudireu del nostre poble!