Disseny i Il·lustració

La majoria del treballs que veiem a diari de disseny gràfic o il·lustració es realitzen per ordinador, i cada vegada hi ha més programes informàtics que permeten facilitar la feina dels dissenyadors.

Les tecnologies ja hi són a tots els àmbits i la seva importància també s’ha estés a les aules i a l’educació de manera considerable, ja que faciliten l’assoliment de coneixements dels continguts de la matèria.

L’alumnat pot d’adquirir  coneixements de retoc fotogràfic, d’autoedició, de vídeo, etc. ja que és capaç d’aprendre  amb molta rapidesa. Encara aixó i consumir moltes imatges, té una gran incultura visual que conlleva la necessitat d’un aprenentatge de la cultura visual.

Entre algunes de les pràctiques que podem treballar amb l’alumnat serien: les feines de simetria,el disseny de xarxes modulars, el treball de la caricatura amb lamanipulació de la imatge fotogràfica i a partir d’un retrat, la realització  d’un autoretrat amb col·lage digital,  crear un cartell amb algun tema social actual, etc.

A la barra dreta tens alguns exercicis realitzats: Act. 1 de Disseny i I·lustració