Processos d’Art Contemporani

Els processos artístics contemporanis necessiten un treball de planificació prèvia i de documentació gràfica del procés, com són les intervencions a l’entorn, l’art d’acció o el vídeo-art. Cal no oblidar les característiques  inherents al fet artístic contemporani i com aquestes ens determinen les pautes per desenvolupar processos d’ensenyament i aprenentatge d’acord amb la nostra societat.

Una gran experiència és que l’alumnat faci el seu portafoli digital amb totes les feines fetes durant el curs, acumulació de totes les seves experiències.

Entre algunes de les pràctiques que podem treballar amb l’alumnat serien:

Fer una intervenció al entorn o sigui fer ús dels mitjans de captura d’imatges fixes i en moviment per tal de documentar procesos efímers d’intervenció a l’espai  (sonora, amb il·luminació, etc.)

Crear una obra d’art d’acció com un happening o performace on es pot utilitzar el propi cos com a  suport i vehicle d’expressió, així com la capacitat de l’art d’acció per integrar la participació de l’espectador en el procés artístic.

Es pot confeccionar un vídeo-art o vídeo-instal·lació, on s’utilitza un mitjà tecnològic com a instrument per generar el missatge. Tot i que el vídeo va servir per a documentar l’art d’acció, després es va convertir en un mitjà d’expressió artística.

A la barra dreta tens alguns exercicis realitzats: Act. 4 Processos d’Art Contemporani