Author Archives: Montse Escoi Martínez

LA DIADA DE SANT JORDI

Aquest any per Sant Jordi hem fet moltes coses i hem gaudit molt. A les fotos podreu veure com ens expliquen un conte gegant: “El rei amb orelles de cavall”; com fem l’intercanvi de contes i com mirem un espectacle de titelles sobre la llegenda de Sant Jordi.

Va ser un dia molt maco!

També podeu veure com treballem les titelles de Sant Jordi a la classe.

Esperem que us agradi…

La rínxols d’or

Aquest és el títol del conte que treballarem aquests dies. És tot un clàssic i segur que el coneixeu. Si voleu podeu veure algunes versions en aquestes adreces:

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=7875&p_num=3

http://pelsnens.blogspot.com/2008/02/audio-conte-rnxols-dor.html

Petonets del peixos i les tortugues.

HEM JUGAT AMB TUBS!!

Aquest cop, el material amb el que hem experimentat han estat tubs. Eren de diferents gruixos i colors i hem pogut fer un munt de coses amb ells: els hem unit els uns amb d’altres, hem mirat per un extrem, hem descobert que podíem fer lletres, hem fet passar un per dins d’un altre fins a sortir per l’altre extrem, hem rodat cercles fets amb tubs, hem parlat per un extrem i hem escoltat per l’altre, hem picat, hem fet equilibris i, fins i tot, ens hem imaginat que els tubs eren la cua d’un dinosaure, la trompa d’un elefant, un collaret, una trompeta, …
No ens pensàvem pas que amb tubs podríem fer tantes coses!

Tortugues i peixos.

La trepa d’animals


Aquest és el títol del conte que hem explicat avui i que treballarem aquests dies. Pels que no el coneixeu, tracta d’un grup d’animals que fan una excursió i es troben un pont de vidre per travessar un riu. Saben que si passen tots alhora el pont es trencarà i per això, un a un pensa com pot travessar per a que això no passi.
Ho aconseguiran? Passaran tots, sense trencar el pont de vidre?
Animeu els vostres fills i filles a que us l’expliquin i així podreu saber el final!!

Anna i Anna.

Comencem un nou projecte!!

Aquest segon trimestre hem començat a fer un treball d’experimentació amb diferents materials.
Hem començat amb boles. Hi havia de diferents materials, mides, colors,…
Ha estat molt divertit i hem fet molts jocs: les hem fet xocar, botar, les vam aixafar, les rodàvem, feiem curses, a futbol,….
Ens ha agradat molt i ja tenim moltes ganes de tornar a jugar un altre dia.
Petonets!!

Peixos i tortugues.

Hem celebrat el Carnaval!!

Aquests dies a l’escola hem celebrat el Carnaval.
El rei Carnestoltes ens va fer arribar unes consignes que havíem de complir durant tota la setmana (cap tapat, nas pintat, una cosa vermella).
A la classe vam preparar un antifaç d’allò més bonic que ens vam posar el dijous gras. Aquell dia vam fer una sortida al parc i vam esmorzar els entrepans de truita i botifarra. Després vam jugar molta estona!
Per acabar, el divendres ens vam disfressar tots, vam fer una desfilada per tota l’escola i vam veure un espectacle de màgia. Al final vam ballar tots junts i vam fer molta gresca.
Què divertida és la setmana de Carnaval! Demà s’acaba amb l’enterrament de la sardina i divendres ens visitarà la Vella Quaresma, a la que li anirem treient una cama cada setmana fins a Setmana Santa.
Petonets dels peixos i les tortugues!

EN TABALET

Hola famílies:

Aquests dies, moltes de les activitats que realitzarem a l’escola giren entorn el conte “En Tabalet”.

Avui l’hem explicat a la classe i amb els personatges que surten farem diferents activitats, com ara reconèixer el seu nom, observar les diferències entre animals, …

Si no el coneixeu, el podeu trobar http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/tabalet/index.htm.

Nosaltres l’hem vist a l’escola però ens encantarà tornar-lo a veure a casa.

Ah! i la cançoneta ens agrada molt.

Fins aviat!

Tortugues i peixos.