Educació Primària

A Primària continuem la línia de treball que s’ha iniciat a Infantil tot adaptant el dia a dia a l’evolució dels nens i nenes. Entenem l’escola com un entorn inclusiu, estimulant i acollidor per als infants. Els guiem i acompanyem en els processos d’aprenentatge, per tal que esdevinguin persones curioses, autònomes, crítiques i responsables
Estem organitzats en tres cicles: inicial, mitjà i superior i oferim diferents metodologies que faciliten l’aprenentatge competencial de l’alumnat.

Ens emocionem: importància de l’acompanyament emocional dels nostres alumnes en l’autoconeixement, la vinculació, la presa de decisions i la responsabilitat personal davant el repte de fer-se grans.

La tutoria de grup és un espai centrat en l’acompanyament al grup mitjançant dinàmiques de cohesió, debats, resolució de conflictes i presa de consciència de possibilitat de millora en la convivència de grup que acompanya al creixement emocional i social dels nens i nenes.

Els càrrecs rotatius dins l’aula afavoreixen la col•laboració i la responsabilitat envers la comunitat.

Treball de l’oralitat: projecte de passejades visuals a cicle inicial, conversa, tallers, exposicions a tota primària…

Treball sistemàtic i línia d’escola en un pla d’impuls de la lectura: 30’ de gust per la lectura, bibliopati, treball d’estratègies lectores a tot Primària.

El projecte d’escriptura de la nostra escola ARA ESCRIC es basa en el treball sistemàtic dels gèneres discursius i de l’escriptura des de P3 fins a 6è en situacions reals de la vida de l’aula i del centre, fent línia d’escola. L’escriptura es treballa des de totes les àrees i, a més, dediquem dues sessions setmanals per aprofundir més en els gèneres.

La nostra prioritat és:
• Motivar l’alumnat pel gust d’escriure
• Crear situacions reals que provoquin un text escrit
• Potenciar en l’alumne la necessitat d’escriure amb una finalitat concreta.
• L’alumne recull les seves produccions amb el seu procés i progrés.

Learn English: desdoblament de grups per treballar la oralitat.

Som artistes: eix vertebrador d’escola i de 2n a 6è de Primària participen al Projecte Orquestra a l’escola (Fem tàndem L’H), aprenen a tocar instruments de corda (violí, viola, violoncel i contrabaix) en col•laboració amb l’Escola de Música – Centre de les Arts de L’Hospitalet.

Previsió de dos mestres a les àrees instrumentals per facilitar una atenció més individualitzada.
L’autoavaluació per part de l’alumnat permet que aquest pugui prendre consciència dels seus aprenentatges, de la seva evolució, de quins reptes marcar-se i com prendre decisions per seguir millorant.
Realització de tallers interactius en petit grup a les àrees de llengua catalana i matemàtiques per poder aprendre nous continguts de manera cooperativa. El treball cooperatiu afavoreix la competència social de l’alumnat i és una gran eina d’atenció a la diversitat.

Treball per projectes a l’àmbit de medi. A través d’aquesta metodologia es cerca un treball competencial on l’aprenentatge esdevingui significatiu per l’infant.
Els padrins de lectura entre 5è i 1r de primària permeten oferir uns espais de trobada entre alumnes de diferents cicles per establir complicitats. Possibilita teixir relacions que afavoreixen un acompanyament on cada alumne se sent reconegut.
Aplicació de les noves tecnologies com a recurs procedimental i metodològic bàsics en els aprenentatges.

Tots junts fem Escola: la celebració de les festes populars en comunitat esdevé una oportunitat per a conèixer i gaudir amb alumnes de diferents edats ja que es desenvolupen de forma transversal en tota l’Escola.

Vinculació amb el nostre entorn més proper: natació educativa a cicle mitjà i cicle inicial, visita a les biblioteques, Projectes al Parc de les Planes (gimcana de reconeixement/ caixes niu…), bombers, guàrdia urbana, tallers dels instituts de la zona, taller d’estudi assistit, Pla Català de l’esport…

Agenda i Dinantia com a pont en la comunicació família-escola.

En els blogs de cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior trobareu informacions i imatges tant d’activitats habituals a l’aula, com d’aquelles relacionades amb el pas cíclic del temps (com les festes populars), com les que comporten sortir a buscar la informació que és objecte d’aprenentatge i les que potencien la convivència en un lloc i una organització diferent de la de l’àmbit escolar.

Aules d’infantil i de primària àmplies

Aula TIC

Aula d’acollida

Aula de música

Espais per desdoblament i reforços

Sala polivalent (psicomotricitat, teatre…)

Menjador:  l’espai dels petits i el dels grans

Zones d’esbarjo assolellades: sorrals amb estructures i jocs de fusta  i pista esportiva

Porxos amplis

CONCERT DE NADAL 2018

Un any més a l’escola hem celebrat un gran concert de Nadal juntament amb els instruments de corda que els alumnes toquen amb els professors de l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts.
A continuació us deixem un petit vídeo resum d’aquest concert conjunt amb el projecte Fem Tàndem de l’Hospitalet, on tant els alumnes, el professorat i les mares i pares de l’escola el van poder gaudir.

Aquest curs, eleccions al Consell Escolar

S’inicia el període de renovació dels Consells Escolars. Els Consells es renoven per meitats cada dos anys i hi estan representats tots els sectors que conformen la comunitat educativa: mestres, pares i mares, personal no docent i ajuntament A la nostra escola està format pels següents  sectors i components: direcció (3 representants), professors (5 representants),  famílies (4 representants+1 AMPA), personal d’administració i serveis (1 representant), representant de l’administració local (1 representant).

Aquest any cal renovar la meitat del sector pares/mares i del sector mestres i el sector PAS.

El Consell Escolar és l’òrgan de participació de la comunitat educativa en el govern dels centres escolars. És per això que us volem encoratjar per a que hi participeu presentant-vos.

  • Com hi puc participar?

Puc participar presentant candidatura per ser escollit o bé votant les candidatures presentades com a pare, mare, tutor o tutora legal.

Si voleu presentar candidatura dirigiu-vos a direcció que us n’informaran de com ho podeu fer.

És important l’aportació de tothom per tal de millorar dia a dia.
PARTICIPA-HI!

Qui pot votar?

Poden votar cadascun dels pares,  mares, tutors i tutores legals dels nens i nenes matriculats a l’escola en el moment de la convocatòria.

NO ÉS UN VOT PER FAMÍLIA.

  • Quan i com podré votar?

Com a pare, mare o tutors legals heu de venir a votar dijous 29 de novembre. Heu de portar el DNI o carnet de conduir o passaport o targeta de residència.

És important que els dies 5, 6 i 7 passeu per l’escola a comprovar si esteu en el cens electoral que estarà exposat al taulell d’anuncis a partir del dia 5 de novembre.

Funcions d’un consell escolar d’una escola pública

Aprofitem l’ocasió per animar-vos a participar a l’AMPA.