QUI SOM?

L’Escola LOLA ANGLADA és un centre públic d’Educació Infantil i Primària que depèn del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Estem al barri de Can Serra de l’Hospitalet de Llobregat. La nostra Escola és d’una línia, petita i familiar, vinculada al barri i l’entorn. Això la fa molt propera i acollidora pels infants.

QUIN ÉS EL NOSTRE OBJECTIU?

El nostre objectiu és ajudar al desenvolupament integral i harmònic dels nens i nenes. Creiem que els alumnes han de ser els protagonistes del seu procés d’aprenentatge. Busquem una educació activa, motivadora, basada en el diàleg i l’experiència, competencial, on l’aprenentatge sigui significatiu i respectant, en tot moment, les diferències individuals. Ajudem a que creixin com a persones en tots els sentits.
El nostre projecte potencia les competències de l’àmbit lingüístic (català, castellà i anglès) i matemàtic, s’adapta a les innovacions pedagògiques i les noves tecnologies per ajudar-los a enfrontar-se als reptes de la societat.

DE QUINS RECURSOS DISPOSEM? 

EQUIPAMENTS: Pati assolellat, sorral amb jocs infantils i pista esportiva, ordinadors i pissarres digitals interactives a totes les aules.  Aula d’acollida. Aula d’usos múltiples (psicomotricitat, teatre…). Menjador

HUMANS: Ens definim com una comunitat educativa formada per un equip de professionals (mestres tutors, mestres especialistes, equip directiu, psicopedagoga, conserge, tècnica d’educació infantil, músics de l’EMMCA, la tècnica d’integració social, l’administrativa, monitors/es…); pels nostres alumnes i les respectives famílies.

 ENTORN: L’ESCOLA LOLA ANGLADA és una escola oberta al medi. 

  • Projecte Orquestra a l’escola (Fem tàndem L’H). Els nostres alumnes aprenen a tocar instruments de corda (violí, viola, violoncel i contrabaix) de 2n a 6è de primària com a element de singularitat del Centre en col.laboració amb l’Escola de Música – Centre de les Arts de L’Hospitalet.
  • Organitzem sortides escolars i projectes amb l’entorn (Lliga dels llibres, Parc de les Planes, …)
  • Com a complement de l’àrea d’Educació Física els alumnes de cicle mitjà i cicle inicial fan una sessió setmanal de natació educativa.
  • Cicle inicial realitza activitats Pre-esportives
  • Cicle superior realitza  Estudi Assistit a les tardes.
  • Treball conjunt amb els esplais. 

SERVEIS: Acollida matinal. Menjador escolar (migdiada pels infants de P3). Projecte de socialització de llibres. Atenció psicopedagògica. Serveis de recollida dels esplais del barri.

AMPA (Associació de pares i mares d’alumnes): organitza activitats per les tardes.

Educació infantil

A l’Educació Infantil conviuen infants de 3, 4 i 5 anys  i s’organitzem en tres grups, cadascun d’aquests grups esdevé un espai de construcció d’aprenentatge, on s’obren noves portes i reptes per donar resposta a les seves potencialitats, necessitats i desitjos.

L’adult desenvolupa el rol d’acompanyant en aquesta adquisició i proposa activitats que donen resposta a la curiositat natural dels infants. Es promou la conformació de la identitat personal i la integració i pertinença al grup. La fita és aprendre ajudant-se, sent protagonistes del procés d’aprenentatge.

Durant aquesta etapa, l’infant segueix un procés que va des de la dependència de l’adult cap a l’autonomia i des de la globalitat fins assolir processos més diferenciats.

El currículum d’Educació Infantil gira entorn a tres àrees a partir de les quals s’organitzen els continguts. Aquestes es treballen d’una manera globalitzada donant sentit i significat a tots els processos d’ensenyament-aprenentatge.

Àrea I: “Descoberta d’un mateix i dels altres”

Àrea II: “Descoberta de l’entorn natural i social”

Àrea III: “Intercomunicació i llenguatges”

Plantegem diverses experiències d’aprenentatge d’entre les quals destaquem:

Aprenem fent Projectes: les converses amb els infants ens permeten descobrir interessos individuals i col·lectius a partir dels quals iniciem les mini-recerques. En gran o petit grup es defineixen els temes a investigar que es concreten en un guió de treball que orienta el camí a seguir.

Treballem l’oralitat, com a base dels aprenentatges: converses diàries, passejades visuals…

Els aprenentatges inicials de la lectura, de l’escriptura i de la  matemàtica els abordem de forma més sistemàtica, personalitzant l’aprenentatge i alhora respectant els ritmes individuals. Aquest fet passa pel coneixement acurat de cada infant, per donar i demanar a cadascú allò que pot fer, posant-lo en situacions de confort i de repte cognitiu.

Experimentem amb diferents situacions i materials. Els espais i els materials són font d’aprenentatge en si mateixos i és per això que a Educació Infantil es dona importància a la descoberta de materials i al joc lliure.

Participem als espais de lliure circulació on triem on volem anar de les diferents propostes que ens ofereixen

Ens emocionem: treball d’acompanyament per a aprendre a conèixer i gestionar les emocions: contes, converses, resolució de conflictes, modelatge, psicomotricitat basada en el mètode Acoutourier…, afavorint la coneixença entre tots els nens i nenes i fomentant d’aquesta manera el sentiment de pertinença al grup, prenent consciència de la possibilitat de millora en la convivència que acompanya al creixement emocional i social dels nens i nenes

Som artistes: eix vertebrador d’escola i els nostres companys de primària (2n a 6è) participen al Projecte Orquestra a l’escola (Fem tàndem L’H), aprenen a tocar instruments de corda (violí, viola, violoncel i contrabaix) en col.laboració amb l’Escola de Música – Centre de les Arts de L’Hospitalet.

Tots junts fem Escola: La celebració de festes en comunitat esdevé una oportunitat per a conèixer i gaudir amb alumnes de diferents etapes ja que es desenvolupen de forma transversal en tota l’Escola

Learn English: iniciació de l’aprenentatge de la llengua anglesa a P4.

Llibreta viatgera i Dinantia com a pont en la comunicació família-escola.

En el blog d’infantil trobareu informacions i imatges tant d’activitats habituals a l’aula,  com d’aquelles relacionades amb el pas cíclic del temps (com les festes populars),  com les que comporten sortir a buscar la informació que és objecte d’aprenentatge i les que potencien la convivència en un lloc i una organització diferent de la de l’àmbit escolar.

Educació primària

A Primària continuem la línia de treball que s’ha iniciat a Infantil tot adaptant el dia a dia a l’evolució dels nens i nenes. Entenem l’escola com un entorn inclusiu, estimulant i acollidor per als infants. Els guiem i acompanyem en els processos d’aprenentatge, per tal que esdevinguin persones curioses, autònomes, crítiques i responsables
Estem organitzats en tres cicles: inicial, mitjà i superior i oferim diferents metodologies que faciliten l’aprenentatge competencial de l’alumnat.

Ens emocionem: importància de l’acompanyament emocional dels nostres alumnes en l’autoconeixement, la vinculació, la presa de decisions i la responsabilitat personal davant el repte de fer-se grans.

La tutoria de grup és un espai centrat en l’acompanyament al grup mitjançant dinàmiques de cohesió, debats, resolució de conflictes i presa de consciència de possibilitat de millora en la convivència de grup que acompanya al creixement emocional i social dels nens i nenes.

Els càrrecs rotatius dins l’aula afavoreixen la col•laboració i la responsabilitat envers la comunitat.

Treball de l’oralitat: projecte de passejades visuals a cicle inicial, conversa, tallers, exposicions a tota primària…

Treball sistemàtic i línia d’escola en un pla d’impuls de la lectura: 30’ de gust per la lectura, bibliopati, treball d’estratègies lectores a tot Primària.

El projecte d’escriptura de la nostra escola ARA ESCRIC es basa en el treball sistemàtic dels gèneres discursius i de l’escriptura des de P3 fins a 6è en situacions reals de la vida de l’aula i del centre, fent línia d’escola. L’escriptura es treballa des de totes les àrees i, a més, dediquem dues sessions setmanals per aprofundir més en els gèneres.

La nostra prioritat és:
• Motivar l’alumnat pel gust d’escriure
• Crear situacions reals que provoquin un text escrit
• Potenciar en l’alumne la necessitat d’escriure amb una finalitat concreta.
• L’alumne recull les seves produccions amb el seu procés i progrés.

Learn English: desdoblament de grups per treballar la oralitat.

Som artistes: eix vertebrador d’escola i de 2n a 6è de Primària participen al Projecte Orquestra a l’escola (Fem tàndem L’H), aprenen a tocar instruments de corda (violí, viola, violoncel i contrabaix) en col•laboració amb l’Escola de Música – Centre de les Arts de L’Hospitalet.

Previsió de dos mestres a les àrees instrumentals per facilitar una atenció més individualitzada.
L’autoavaluació per part de l’alumnat permet que aquest pugui prendre consciència dels seus aprenentatges, de la seva evolució, de quins reptes marcar-se i com prendre decisions per seguir millorant.
Realització de tallers interactius en petit grup a les àrees de llengua catalana i matemàtiques per poder aprendre nous continguts de manera cooperativa. El treball cooperatiu afavoreix la competència social de l’alumnat i és una gran eina d’atenció a la diversitat.

Treball per projectes a l’àmbit de medi. A través d’aquesta metodologia es cerca un treball competencial on l’aprenentatge esdevingui significatiu per l’infant.
Els padrins de lectura entre 5è i 1r de primària permeten oferir uns espais de trobada entre alumnes de diferents cicles per establir complicitats. Possibilita teixir relacions que afavoreixen un acompanyament on cada alumne se sent reconegut.
Aplicació de les noves tecnologies com a recurs procedimental i metodològic bàsics en els aprenentatges.

Tots junts fem Escola: la celebració de les festes populars en comunitat esdevé una oportunitat per a conèixer i gaudir amb alumnes de diferents edats ja que es desenvolupen de forma transversal en tota l’Escola.

Vinculació amb el nostre entorn més proper: natació educativa a cicle mitjà i cicle inicial, visita a les biblioteques, Projectes al Parc de les Planes (gimcana de reconeixement/ caixes niu…), bombers, guàrdia urbana, tallers dels instituts de la zona, taller d’estudi assistit, Pla Català de l’esport…

Agenda i Dinantia com a pont en la comunicació família-escola.

En els blogs de cicle inicialcicle mitjà i cicle superior trobareu informacions i imatges tant d’activitats habituals a l’aula, com d’aquelles relacionades amb el pas cíclic del temps (com les festes populars), com les que comporten sortir a buscar la informació que és objecte d’aprenentatge i les que potencien la convivència en un lloc i una organització diferent de la de l’àmbit escolar.