Un fins aviat amb dolçor!!!!

Famílies,

En aquest moment és complicat descriure tot el que hem viscut durant tot aquest curs.

Hem compartit molts moments preciosos, hem viscut l´evolució dels vostres fills i filles, hem acompanyat les vostres necessitats i interessos tot el que hem pogut.

Ens hem enriquit, nosaltres, vosaltres i els vostres menuts i menudes amb tots els instants que hem tingut la sort de VIURE AMB PLAER.

Només dir, de part de tot el nostre equip, que quan pensem amb vosaltres ens batega el cor.

Moltes gràcies per la confiança, les vostres reflexions i, sobretot, les estones que hem passat respectant-nos, cuidant-nos i convivint d´una manera POSITIVA.

Només desitjar-vos que tingueu molt bon estiu!!!!!

Equip docent de la llar d´infants Pública Municipal Rodona!!!!

L’experimentació a través de la manipulació i investigació de l’infant

Descobrir és conèixer alguna cosa que no es coneix. Conèixer és més que mirar i observar, és a dir, implica un procés. Per conèixer necessitem tenir una experiència pròpia.

Els infants mostren gran curiositat per descobrir el seu entorn, per això és important que des de ben petits potenciem el seu esperit investigador, a través de propostes educatives que activin el joc, la curiositat i la disposició innata a experimentar, per tal que visquin processos de descoberta, de creativitat i d’aprenentatge significatiu.

L’experimentació els permet manipular i explorar diferents tipus de materials, observar els efectes de les seves accions i treure’n conclusions.

Des de la llar considerem molt important proporcionar espais d’experimentació i manipulació de manera lliure i espontània. Així les criatures poden vivenciar i endinsar-se en la seva experiència, tot investigant a través dels seus sentits i de tots els materials proposats i treure’n les seves conclusions.

Aquesta proposta contempla utilitzar materials inespecífics i naturals, com ara: la sorra, la sal, el pa ratllat, pell mandarina trinxada, pètals de flors… combinat amb petxines, taps suro, pinyes, pedres, branques… Tot utilitzant estris i recipients: embuts, coladors, pots de diferents mides, culleres i cullerots, pinces…

“Els infants amb la sorra absorbeixen moltes sensibilitats que els queden per sempre en forma de tendresa a les seves mans” Ute Strub.

L’infant cada cop es torna més hàbil, cada cop aprèn més coses sobre els objectes que l’envolten, sobre les dimensions, formes i qualitats. Però sobretot perfecciona les seves competències aprenent a estar atent als resultats dels seus actes; és a dir, aprèn a aprendre. Éva Kalló 

L’espai de trobada multisensorial

És un espai inclusiu d’acompanyament pedagògic i de trobada, on s’afavoreix la confiança, la seguretat i l’autonomia de cada infant tot sent flexibles i adaptant-nos a les seves necessitats.

Es fan servir elements tecnològics d’última tecnologia oferint estímuls diferents, controlables i regulables per a cada infant i així, cadascú pugui interactuar lliurement mitjançant els sentits.

Aquest espai compta amb un projector d’imatge i so amb el qual podem crear i representar llocs o situacions reals i significatives pels infants.

Una fibra òptica, que capta l’atenció de cada nena i nen amb l’enfoc de llum tan intensa que té.

Un puff transformable i vibroacústic que vibra segons la intensitat de la música i ho notem, tot sentant-nos a sobre.

El tub de bombolles, el qual dirigim segons els nostre interès, tot canviant-lo de color o fent més o menys bombolles.

La taula de llum, on experimentem amb material ben divers, tot creant un món imaginari.

Uns cubs lluminosos que canvien de color quan es van girant.

El tub i material fluorescent creant un ambient ultraviolat, fent que veiem les coses d’uns colors més intensos.

I un gronxador amb el qual podem experimentar diferents sensacions.

Els infants de la llar ja gaudeixen d’aquest gran descobriment. Es realitzen sessions seguint una metodologia concreta amb grups reduïts de 4 o 5 infants.

Us fem una mostra de les diferents propostes:

 

Festes amb gran dolçor….

 

Famílies

Ja hem acabat el primer Trimestre del curs i, tot d´un plegat, comencem les Festes amb gran dolçor…

Els dies passen de manera molt ràpida i, per aquest motiu, hem d´aprofitar, minut a minut, per compartir amb els nostres fills i filles.

A la llar, nosaltres apostem per empoderar aquesta idea d´acompanyar, cada minut, als vostres menuts, endolçint els grans reptes que van superant en el dia a dia.

En aquest moment, iniciem el repte de gaudir d´aquestes festes de Nadal de manera dolça, compartint amb la família, passejant mentres mirem els llums que decoren els carrers, menjant i provant els aliments nous de caire nadalenc, disfrutant sense el  nostre rellotge que, a vegades, ens fa anar massa de pressa… en definitiva, vivint el plaer amb la calma.

Iiiii tot això i més, ho compartirem a la tornada!!!!

L´Equip Educatiu us desitjem molt Bones Festes

i un Bon i Millor any 2019!!!!

Una trobada enriquidora!!!

Benvolgudes families,

  Fa uns dies amb vosaltres, ens vam trobar a la llar per poder compartir molts aspectes importants sobre com els vostres fills i filles van creixent i aprenent amb el dia a dia. Us vam poder exposar algunes pinzellades que es donen en la vida diària de la llar i que no es poden plasmar en un paper…. molts moments que van assolint, mitjançant la nostra confiança, la nostra estima i, el nostre i el vostre suport en la seva consecució.

Alhora, vam poder acollir els vostres punts de vista i les vostres consultes i opinions tan rellevants en la nostra tasca!!!

Us agraïm moltíssim la vostra participació i el més important, un espai de gaudir en benefici de l´infant.

Equip Educatiu de la llar.

I per últim, en una bona estona divertida…  esperem que us haguem convidat a reflexionar, només uns instants, sobre el nostre acompanyament en els moments dels conflictes entre els infants!!!!!

El període d’adaptació i la creació de vincles

L’entrada a la llar d’infants suposa obrir-se a noves experiències i per a l’infant és una ampliació del seu àmbit més familiar.

Això no s’aconsegueix d’un dia per l’altre i per això és necessària una adaptació. Aquesta es pot considerar com un procés amb identitat pròpia, tot apropant-nos a cada criatura, respectant el seu sentiment i acompanyant-la en cada moment.

És necessari propiciar un clima acollidor que faciliti que l’infant i la seva família es sentin còmodes i confortables en aquest espai.

A partir d’aquí i mica en mica, es crearà aquest vincle afectiu amb les educadores de la llar.

Gràcies famílies per la paciència i la confiança mostrada durant aquests dies.

Aquí teniu una petita mostra d’aquests dies:

Una festa d’acomiadament especial!

Ja ha arribat el dia tant esperat…

Per algunes famílies, ha suposat un dia d’acomiadament amb un “a reveure”, ja que d’aquí a poques setmanes començareu una nova etapa plena de canvis i aprenentatges nous. Un nou esglaó on el vostre fill i filla seguirà creixent superant reptes, dia rere dia, fent-se cada vegada més una “personeta” de gran valor.

I per altres famílies, ha suposat un fins al setembre, ja que continuarem acompanyant-nos mútuament en el creixement personal de la vostra mainada.

A totes les famílies, dir-vos que ha arribat l´hora d´aprofitar el temps de vacances, un temps “diferent” ple de riqueses i moments amb el vostre fill o filla… Instants que gaudirem anant a la platja, berenant plegades, compartint la piscina, gaudint d´un passeig, mentres ens expliquem com estem, quin conte volem explicar, o si més no, acompanyar-nos en silenci, sabent que ens estimem.

Us volem desitjar molt bones vacances a tothom i fins molt aviat!!!!!

Adjuntem alguna imatge d´aquest dia tan especial!!!!

Moltes vivències amb l´Espai Nadó i Familiar

 

En el mes d´abril fins al mes de Juny vam organitzar a la llar d´infants Pública Municipal Rodona una experiència pilot amb famílies i amb infants entre els 4 mesos i els 3 anys.

Ha significat una vivència molt enriquidora on tant els infants com les famílies  hem pogut compartir, interaccionar i aprendre sobre diferents temes relacionats amb la “personeta”, com la capacitat motora, el joc, el massatge infantil, el vincle, el punt de vista Coeducatiu present a la vida quotidiana….

A més, hem pogut gaudir de dues visites de professionals que ens van fer unes xerrades per ajudar-nos a acompanyar amb més qualitat els nostres fills i filles. Una sobre primers auxilis i l´altre sobre alimentació.

Amb totes les famílies i infants hem posat a la pràctica l´espai de Trobada multisensorial, a més dels altres espais amb altres propostes.

Només voldríem expressar-vos que ha sigut un plaer créixer amb vosaltres durant aquest trimestre i haver participat dels petits reptes que han anat assolint.

Fins molt aviat!!!!

El valor de les petites coses i la vida quotidiana

La vida quotidiana a la llar d’infants engloba totes aquelles situacions relaciones amb el joc, l’alimentació, la higiene, el descans, la cura, les relacions, l’expressió motriu…
Això dia rere dia es converteix en una manera de fer o rutina, ja que es repeteix en un mateix espai i freqüència de temps.
Aquests moments de vida quotidiana són essencials per al desenvolupament autònom dels infants. Ells són els protagonistes de la seva pròpia acció i, per tant, són ells els que marquen el ritme del seu procés vital. Un infant autònom i capaç, que ha arribat per ell mateix allà on desitjava arribar, serà un infant creatiu.
Des de la llar s’acompanyen aquests processos tot respectant els interessos de cada infant, deixant que es desenvolupin al màxim d’una manera autònoma, les seves capacitats. Acompanyar és escoltar i donar temps. Per això, procurem crear una atmosfera tranquil·la i agradable on, les persones adultes, oferim un espai acollidor de relacions afectives i estables.

“La vida és senzillament una col·lecció de petites vides i cada una d’elles dura un dia.”

La preséncia de la música

Benvolgudes!!!

La presència de la música la disfrutem dia darrera dia a la llar. L´entenem com un camp d´aprenentatge amb molts beneficis pel desenvolupament de l´infant, a nivell cognitiu, emocional, artístic, comunicatiu,,,i alhora, com una finestra oberta a la percepció del nen o nena.

Us adjuntem unes imatges de la visita, tan esperada, dels alumnes de l´Escola de Música.

Un plaer escoltar-los.

Fins a la Propera!!!