La nostra mirada cap a l’infant
A les Llars d’infants Públiques Municipals pretenem oferir uns espais que ajudin el desenvolupament integral de les nenes i els nens de la població, en estreta col·laboració educativa amb la família, sent dos contextos diferents amb un objectiu comú.
Per això, empoderem els següents aspectes:
- Acompanyem a l´infant per a assolir un desenvolupament físic, psicològic, emocional I social, tenint en compte la diversitat i les característiques personals de cada persona, fomentant la concepció de que cada infant és únic i irrepetible
- Encoratgem el procés de maduració de l´infant, respectant la llibertat de moviment, tot facilitant que creixi al ritme de les seves possibilitats i potenciant la seva capacitat d’autonomia, fent que incrementi els moments de “gaudi” i, alhora, sentir-se capaç.
Els efectes de l’autonomia implica una bona autoestima i suposa situacions d’escollir, decidir i equivocar-se.
- Oferim la continuïtat al treball coeducador, donant la importància a l´ètica de la cura, entesa com una necessitat fonamental per al benestar de les persones i el desenvolupament social, així com també aquells aspectes vinculats amb l’afecte, les emocions i les relacions personals.
L’infant creix com a persona tenint cura d’ella mateixa i dels altres.
- A la llar fomentem la Pedagogia de la vida quotidiana, el valor de les petites coses, grans coses per als infants. La comunicació verbal de totes les actuacions que la persona adulta fa a l’infant. La suavitat dels gestos. La petició de la seva participació i l’espera atenta de la seva col·laboració en aquestes activitats quotidianes d’alimentació, d’higiene, de cura personal … moments de gran valor.
- La nostra metodologia té com a protagonista l´infant actiu dels seus aprenentatges, mitjançant la descoberta, curiositat, exploració, vivència, experiència, iniciativa, interès, interacció, esperit crític….
El joc com a eina per excel·lència
(tolerància, diversió, repte, esforç, estímul, creativitat, comunicació, il·lusió…)
- Oferim diferents espais, tant interiors com exteriors, fomentant el contacte amb el món natural. Espais d’escolta que conviden a jugar, a oferir oportunitats amb material segur i ric en sensacions, on sorgeix el conflicte com una oportunitat educativa.
Propiciar un ambient educatiu, estimulant I agradable
- Les llars d’Infants Públiques Municipals estem adreçades a tots els infants de la població afavorint la inclusió social, on la llengua de comunicació, tant en l´àmbit docent com administratiu, és el català.