Aules d’acollida. Orientacions per a la gestió i l’organització
0L’aula d’acollida és un suport addicional adreçat a l’alumnat nouvingut, és un punt de referència i un marc de treball obert, amb una interacció constant amb la dinàmica del centre, que permet una atenció emocional i curricular personalitzada, i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Proporciona a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, com a complement del treball del grup classe al qual estigui adscrit.
En conseqüència, a fi de donar sentit a aquesta aula, el centre educatiu ha d’establir un procés de millora en l’atenció de tot l’alumnat i ha d’incloure el recurs en l’organització general del centre. En aquest document monogràfic trobareu totes les instruccions i orientacions al respecte.
Orientacions pel PI de l’Alumnat d’Origen Estranger
0Aquí teniu el document Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat de l’alumnat d’origen estranger fruit de la tasca del Grup de treball d’assessores i assessors LIC referents de l’atenció a l’alumnat d’origen estranger.
El document que teniu a les mans pretén ser una eina útil i senzilla d’utilitzar. Té com a objectiu ajudar els docents que participen en el procés d’aprenentatge de la llengua catalana per part de l’alumnat nouvingut.
Any Estellés: nou material didàctic per acostar-lo a primària, secundària i batxillerat
0Amb motiu de la commemoració del centenari del naixement de l’autor, l’equip de competència literària del Departament d’Educació acaba de publicar un dossier didàctic per acostar la figura i l’obra poètica de Vicent Andrés Estellés a primària, secundària i batxillerat.
Aquest dossier, creat pels filòlegs i docents Andreu Galan i Vicent Sanz, s’enceta amb un apunt biogràfic per contextualitzar l’autor i la seva època i conté diverses propostes d’activitats per a segon i tercer cicle de primària, educació secundària i batxillerat.
També hi trobareu un apartat amb propostes d’activitats específiques al voltant del poema «m’he estimat molt la vida», una de les seves composicions més conegudes i que enguany és el poema triat per la Institució de les lletres Catalanes per celebrar el Dia Mundial de la Poesia, que té lloc cada 21 de març. L’objectiu és engrescar docents i alumnes a participar en la commemoració amb activitats de tota mena. Consulteu aquest enllaç per conèixer-ne tota la informació.
Finalment, a banda del solucionari, algunes referències bibliogràfiques rellevants, enllaços a documents visuals i pàgines web, com a annex, hi ha la relació de poemes que s’han triat per a cadascun dels nivells educatius a tall d’antologia breu sobre el poeta.