Celebra el Dia Europeu de les Llengües

0

Divendres, 20 de setembre de 2024

El Dia Europeu de les Llengües, que se celebra cada 26 de setembre, és una iniciativa del Consell d’Europa destinada a promoure la diversitat lingüística i cultural al continent. Aquesta jornada destaca la importància de les llengües com a eina de comunicació, cultura i identitat. Cada any, es realitzen esdeveniments i activitats en escoles, universitats, institucions i organitzacions arreu d’Europa per sensibilitzar sobre la importància de l’aprenentatge de llengües.

Us animem a participar activament en aquesta celebració! Utilitzeu els materials disponibles per organitzar activitats que ajudin a aprendre noves llengües i a apreciar la riquesa de la diversitat lingüística que ens envolta.

Novetats 2024

 

     

SEMINARI COORDINACIÓ LIC VOC

0

 

Dijous, 19 de setembre de 2024

 

Us volem informar sobre l’obertura de les inscripcions als Seminaris d’acompanyament als Coordinadors de Llengua, Interculturalitat i Cohesió social ( CLIC) al nostre territori, Vallès Occidental.

Aquests seminaris son una excel·lent manera de reforçar, oferir i compartir estratègies educatives i  recursos i eines per treballar la diversitat lingüística i cultural dins dels centres educatius, així com promoure la cohesió social.

En aquest quadre trobareu el calendari de les sessions i els codis per poder-vos inscriure. Assegureu-vos de fer-ho en el vostre SE. Termini d’inscripcions, el 22 de setembre. Fora d’aquest termini us haureu de posar en contacte amb la vostra assessora LIC o el CRP de la zona.

Inscriu-te aquí 

 

 

Aules d’acollida. Orientacions per a la gestió i l’organització

0

L’aula d’acollida és un suport addicional adreçat a l’alumnat nouvingut, és un punt de referència i un marc de treball obert, amb una interacció constant amb la dinàmica del centre, que permet una atenció emocional i curricular personalitzada, i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Proporciona a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, com a complement del treball del grup classe al qual estigui adscrit.

En conseqüència, a fi de donar sentit a aquesta aula, el centre educatiu ha d’establir un procés de millora en l’atenció de tot l’alumnat i ha d’incloure el recurs en l’organització general del centre. En aquest document monogràfic trobareu totes les instruccions i orientacions al respecte.

 

 

Orientacions pel PI de l’Alumnat d’Origen Estranger

0

Aquí teniu el document Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat de l’alumnat d’origen estranger fruit de la tasca del Grup de treball d’assessores i assessors LIC referents de l’atenció a l’alumnat d’origen estranger.

El document que teniu a les mans pretén ser una eina útil i senzilla d’utilitzar. Té com a objectiu ajudar els docents que participen en el procés d’aprenentatge de la llengua catalana per part de l’alumnat nouvingut.

 

Go to Top