
Celebra el Dia Europeu de les Llengües
0Divendres, 20 de setembre de 2024
El Dia Europeu de les Llengües, que se celebra cada 26 de setembre, és una iniciativa del Consell d’Europa destinada a promoure la diversitat lingüística i cultural al continent. Aquesta jornada destaca la importància de les llengües com a eina de comunicació, cultura i identitat. Cada any, es realitzen esdeveniments i activitats en escoles, universitats, institucions i organitzacions arreu d’Europa per sensibilitzar sobre la importància de l’aprenentatge de llengües.
Us animem a participar activament en aquesta celebració! Utilitzeu els materials disponibles per organitzar activitats que ajudin a aprendre noves llengües i a apreciar la riquesa de la diversitat lingüística que ens envolta.
Novetats 2024
SEMINARI COORDINACIÓ LIC VOC
0
Dijous, 19 de setembre de 2024
Us volem informar sobre l’obertura de les inscripcions als Seminaris d’acompanyament als Coordinadors de Llengua, Interculturalitat i Cohesió social ( CLIC) al nostre territori, Vallès Occidental.
Aquests seminaris son una excel·lent manera de reforçar, oferir i compartir estratègies educatives i recursos i eines per treballar la diversitat lingüística i cultural dins dels centres educatius, així com promoure la cohesió social.
En aquest quadre trobareu el calendari de les sessions i els codis per poder-vos inscriure. Assegureu-vos de fer-ho en el vostre SE. Termini d’inscripcions, el 22 de setembre. Fora d’aquest termini us haureu de posar en contacte amb la vostra assessora LIC o el CRP de la zona.
Aules d’acollida. Orientacions per a la gestió i l’organització
0L’aula d’acollida és un suport addicional adreçat a l’alumnat nouvingut, és un punt de referència i un marc de treball obert, amb una interacció constant amb la dinàmica del centre, que permet una atenció emocional i curricular personalitzada, i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Proporciona a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, com a complement del treball del grup classe al qual estigui adscrit.
En conseqüència, a fi de donar sentit a aquesta aula, el centre educatiu ha d’establir un procés de millora en l’atenció de tot l’alumnat i ha d’incloure el recurs en l’organització general del centre. En aquest document monogràfic trobareu totes les instruccions i orientacions al respecte.
Orientacions pel PI de l’Alumnat d’Origen Estranger
0Aquí teniu el document Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat de l’alumnat d’origen estranger fruit de la tasca del Grup de treball d’assessores i assessors LIC referents de l’atenció a l’alumnat d’origen estranger.
El document que teniu a les mans pretén ser una eina útil i senzilla d’utilitzar. Té com a objectiu ajudar els docents que participen en el procés d’aprenentatge de la llengua catalana per part de l’alumnat nouvingut.